Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej det får de ju inte om detta straffas via ett förbud mot deras möjlighet att kontrollera ev. konsekvenser, dessutom i en kombination av att enkom kivnnor blir vårdnadshavare vid ev. graviditet utanför äktenskap.
Män får av samhället, kivnnor får inte.
Och DET är vad konservativa gillar.
Klart de får. Precis som sexsäljare, som du alltid brukar påpeka, får sälja sex hur mycket de vill under svensk lagstiftning. Detta trots att de via denna lagstiftning "straffas" genom att få sina kunder kriminaliserade och därmed sämre urval, tvingas verka i osäkra miljöer, får sämre förhandlingsmöjligheter gentemot kunder, tvingas jobba helt ensamma etc etc. Men sälja får de ju göra. Det är bara köpa som är förbjudet
Citat:
Nej och samma gäller för prostituerade din idiot, de vill helelr inte ha sex med sexköpare....
vilket var poängen med min kommentar...men du fattar i vanlig ordning inte den piken.
Ja jag trodde inte du var så korkad att du trodde att det var en relevant "poäng".
Men antar att jag hade fel.
Och vem är du att avgöra vad prostituerade vill och inte? Din poäng är ju inte bara irrelevant, den håller ju inte ens om den vore det.
Citat:
Det finns en ENORM poäng med att förbjuda människor att köpa sex, och det är för att sexköpare är så sällsamt dåliga på att välja vilka de köper, utan de köper allt de kan komma över, även sådana de VET är där pga tvång, trafficking, psykisk sjukdom eller droger...
Det var ett av de sämsta argumenten jag någonsin läst.
Det du säger är inget annat än okvalificerat nonsens som du inte har en aning om (som vanligt argumenterar du mot dina egna fantasier och vanföreställningar), men även om vi låtsas att det du säger är sant - VAD är den "enorma poängen" med att förbjuda människor att köpa sex? Tror du det hjälper någon av dessa "tvingade", "psykiskt sjuka" kvinnor om du tar ifrån dem deras inkomst eller ger dem sämre och farligare urval av kunder, eller sämre förhandlingsmöjligheter med kunder om t ex priser och kondom? Hmm? Hmm? Svara på det nu.
Ja, det finns väl bättre trådar för att prata om sexköp men du är så sanslöst okunnig och bortkommen i det ämnet att det är skrattretande att du ens anser dig vara berättigad en åsikt i frågan. Men grejen är att via sexköpsfrågan är det extremt lätt att exponera din och andra svenska feminister hyckleri, därför drar jag upp den. Det blir liksom lite löjligt när du högfärdigt sitter och beklagar dig om att "åh i alla tider har man försökt hindra människor och framförallt kvinnor att ha sex
" osv när du själv vill hindra män från att ha sex under omständigheter som DU inte godkänner. Säg mig, på vilket sätt är du bättre än någon ultrakonservativ som vill förbjuda sex utanför äktenskapet? Eller sex mellan samma kön? Det är ju bara två sidor av samma mynt.