Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du visa mig dina uträkningar eller källor som visar att kvinnor är mer produktiva?
Jag är på riktigt intresserad, för kostnaden för kriminalitet är enorm och jag skulle inte bli förvånad om den kostnaden äter upp kostnaden för kvinnors välfärdsuttag och ger dig rätt i din slutsats men jag skulle uppsakatta lite siffror.
Kvinnors så kallade dubbelarbete ger jag dock inte så mycket för för där är skillnaden mellan män och kvinnor mycket mindre.
Nej jag har faktiskt gjort ett litet tappert försök att hitta nån form av "uträkning" kring detta, men inte hittat något, men det lär ju finnas nånstans, i vart fall en förenklad variant..
Snabb googling nu och jag hittade denna genomgång...
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...man-samhallet/
där kan du möjligen söka dig vidare via namnen/ källor eller dylikt..
Kan "ni" visa mig era uträkningar på att män skulle vara mer produktiva, i meningen vara det könet som bidrar på totalen mest till samhället?
För det påståendet slängs ju ut här ständigt och jämnt....men aldrig att man får någon källa på det.
Återigen....vad består "kvinnors välfärdsuttag av"???
Jo den består i föräldraledighet, vabb, sjukskrivningar pga stress, arbete med människor, (som gör att man oftare är sjuk) dvs saker som mestadels hänger ihop med existensen av barn och hur/ vad kvinnor jobbar med och villkoren där.
Så varsågod män, ta ni arbetet/ dubbelarbetet med barn....så kan ni också plocka ut "välfärd".
Det är alltså INTE resurser som handlar om kvinnor utan om barn.
och existensen av nästa generation av människor råkar nu bara var typ det viktigaste ett samhälle kan producera. Pengarna går alltså till något vettigt.
Mäns "välfärdsuttag" däremot av högre kostnader inom sjukvård, kriminalitet, olika former av våldsbekämpning, olika former av vård av brottsoffer, rättstat etc....handlar om män, och mäns val av beteenden, som råkar nu bara vara typ totalt onödigt, pengarna går alltså rakt ner i avloppet.
( detta är inte riktat till UyCVswHfsnM2z3nH )
Och notera här INNAN nån börjar skrika om manshat...
att det är inte jag som sitter och hävdar att ett kön inte skulle vara produktivt, medan det andra skulle vara "bäst"...bla bla...
utan det jag gör här är att motsäga påståendena om att kvinnor minsann! inte skulle producera ett skit till samhället men män däremot ....