2024-11-15, 23:45
Medlem
Black.Panthers avatar
Finskt mrke som vnder sig till aktiva mnniskor.

Kollar p klockan pookwatches Tonri M-23 str att den r lmplig fr den aktiva lparen och ven som militrklocka men ser inga finneser som skulle vara av intresse fr lparen.

Ngon som kan bertta? Eller r det mest att det r en tlig klocka?
Citera
2024-11-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Finskt mrke som vnder sig till aktiva mnniskor.

Kollar p klockan pookwatches Tonri M-23 str att den r lmplig fr den aktiva lparen och ven som militrklocka men ser inga finneser som skulle vara av intresse fr lparen.

Ngon som kan bertta? Eller r det mest att det r en tlig klocka?

Efter att ha kollat p den i ungefr 3 sekunder s vill jag frst och frmst sga att jag inte skulle kpa en klocka som inte har safirglas om jag ville ha en tlig klocka.

Och fr det andra, och det hr frstr du frhoppningsvis sjlv, s r den tillverkad i Kina och inte Finland.
Citera
2024-11-16, 00:01
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Efter att ha kollat p den i ungefr 3 sekunder s vill jag frst och frmst sga att jag inte skulle kpa en klocka som inte har safirglas om jag ville ha en tlig klocka.

Och fr det andra, och det hr frstr du frhoppningsvis sjlv, s r den tillverkad i Kina och inte Finland.

Str att den tillverkas i Joensuu men de kanske ljuger?
Citera
2024-11-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Str att den tillverkas i Joensuu men de kanske ljuger?

Vid nrmare efterforskning s verkar det som att den monteras ihop i Finland, men urverket Miyato r japanskt, och de specificerar inte vilka fler delar de importerar. Men frmodligen importerar de allt frn Japan och Kina, slnger ihop det i deras verkstad och stmplar "assembled in Finland".

Med det sagt s vet jag inte om det r en bra klocka eller inte, men personligen s skulle jag inte kpa en klocka som inte har safirglas eftersom allt annat bde repas och krossas mycket enklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in