Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Eller så är det du som kanske ska ta och sluta enbart ta in fakta från ett och samma håll. Det är uppenbart för alla som var på twitter att när Musk tog över så försvann konto efter konto som tweetade minsta negativa om fettot själv eller något av hans företag, så hur blev det med hans älskade yttrandefrihet egentligen?

https://fortune.com/2024/09/25/twitt...ort-elon-musk/

https://observer.com/2022/12/elon-mu...-account-list/

Att Musk sedan går in och kommenterar ett enkelt tecken då och då på tweets från kontos som sprider konspirationsteorier enbart för att det ska spridas till hans följare och sen ut i världen. Bara det är en tillräcklig anledning för att alla borde bojkotta skiten.

Det är ren lögn från kränkta vänsterblivna. Det finns massor av tweets som skriver allt möjligt negativt om Musk, det censureras inte.

Det som tas bort är rena olagligheter, jag såg t.ex. någon som skrev indirekta mordhot mot en demokrat och publicerade hans adressuppgifter. Det försvann förstås.

Från din länk skriver Musk också "Unsuspend accounts who doxxed my exact location in real-time". Ja det är i likhet med det jag skrev ovan, att publicera adressuppgifter som uppviglar till mord på personen och hans familj. Det tas bort oavsett om det är mot politiska motståndare till Musk eller mot honom själv eller andra.

https://x.com/elonmusk/status/1603609466301059073
Senast redigerad av FreeMarketPatriot Idag kl. 02:48.
Citera
Idag, 02:49
Medlem
particulum1s avatar
Det är en mycket dålig affärsprincip att inte etablera en närvaro på X i den utsträckning det är möjligt. Jag har svårt att förstå hur en vinstdrivande organisation kan välja att utesluta potentiella läsare – och därmed kunder – genom att bojkotta en social plattform som X.

Att det finns individer och grupper på plattformen med konspiratoriska eller extrema politiska åsikter borde inte vara en avgörande faktor. Det handlar om att nå så många människor som möjligt, och genom att avstå går man miste om en stor och potentiell kundbas.

Det är helt enkelt en dålig och ineffektiv affärsstrategi.

Kanske är det just detta som förklarar varför traditionell massmedia förlorar både läsare och vinst – de förstår inte vikten av att engagera sig där människor faktiskt är.

Om jag hade haft en mediaplattform, skulle jag ha lagt största möjliga engagemang på att etablera min verksamhet på alla digitala plattformar.
Citera
Idag, 02:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Det är ren lögn från kränkta vänsterblivna. Det finns massor av tweets som skriver allt möjligt negativt om Musk, det censureras inte.

Det som tas bort är rena olagligheter, jag såg t.ex. någon som skrev indirekta mordhot mot en demokrat och publicerade hans adressuppgifter. Det försvann förstås.

Självklart ska sådant innehåll raderas och kontona blockeras, vilket det också gjordes innan Musk anlände, men det hör inte hit. Problemet är när folk påstår att Musk är en sån jävla frihetskämpe, när han egentligen är det motsatta.

Här har du exempel på seriösa konton som blev borttagna av oklara nya regler:
https://newrepublic.com/post/177936/...ical-elon-musk

https://economictimes.indiatimes.com...5.cms?from=mdr
Citera
Idag, 02:50
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hoppas innerligt gammelmedia försvinner från X. Är evinnerligen trött på allt hittepå
De kommer gräva sin egen grav, vilket skulle vara fantastiskt.
Precis, det är ju gammamedia som förgiftar X, inte tvärtom.
Citera
Idag, 02:59
Medlem
Citat:
Självklart ska sådant innehåll raderas och kontona blockeras, vilket det också gjordes innan Musk anlände, men det hör inte hit. Problemet är när folk påstår att Musk är en sån jävla frihetskämpe, när han egentligen är det motsatta.

Här har du exempel på seriösa konton som blev borttagna av oklara nya regler:
https://newrepublic.com/post/177936/...ical-elon-musk

https://economictimes.indiatimes.com...5.cms?from=mdr

Fast nu ljuger du igen, Musk tillåter det som inte är rena lagbrott i USA.
Jag ser som sagt var massor av tweets som är extremt negativa mot Musk och som också innehåller rena lögner, det raderas inte. Inte heller elaka memes.
Senast redigerad av FreeMarketPatriot Idag kl. 03:02.
Citera
Idag, 03:01
Medlem
Det var väl så innan när det var Twitter, att då censurerades inlägg och kommentarer som kom från högerkanten rätt lätt och ganska hårt. Medans motsatta sidan mest sågs som allvetande i allt, eftersom deras kommentarer och inlägg sällan blev censurerade. Nu när både höger och vänster får vädra sina tankar och åsikter på lika villkor, ja då tycker vänstern helt plötsligt att det är något konstigt och som man måste ta avstånd ifrån. Vänstern älskar censur när dem kontrollerar den. De kontrollerade Twitter och såg den som en naturlig del i vardagen. Nu kontrollerar dem inte Twitter längre, det är sålt och heter X. Nu hatar vänstern X (Twitter).
Citera
Idag, 03:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Fast nu ljuger du igen, Musk tillåter det som inte är rena lagbrott i USA.
Jag ser som sagt var massor av tweets som är extremt negativa mot Musk och som också innehåller rena lögner, det raderas inte. Inte heller elaka memes.

Vad har jag missat, på vilket sätt har just dessa journalister samt poddare brutit mot lagen? Måste finnas tusentals mer konton att blockera isåfall.
Citera
Idag, 03:19
Medlem
Citat:
Vad har jag missat, på vilket sätt har just dessa journalister samt poddare brutit mot lagen? Måste finnas tusentals mer konton att blockera isåfall.

Jag följer inte dessa personer men från länkarna du har postat såg jag "Unsuspend accounts who doxxed my exact location in real-time". Sådant kan tveklöst uppmana till våldshandlingar mot personen och dennes familj och det är brott mot amerikansk lag.

Andra som bara spyr ur sig lögner och elakheter mot Musk och andra får däremot vara kvar. Det är yttrandefrihet även om man inte delar dessa åsikter.
Citera
Idag, 04:13
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Kommer vara rätt skönt o slippa DNs trams där men jag hade önskat att man communitynotade svenska nyheter på X betydligt oftare. Att gammelmedia lämnar X är ju inte alls konstigt när lögnaktiga nyheter får en communitynote direkt. Så fort du ser en nyhet och den har en communitynote så dras ju ens ögon ditt först av allt och är det en skitnyhet går man ju inte in på den. Ser du upprepade gånger DN bli communitynotade så sabbar det ju hela deras tidning, klart dom lämnar då. Det är nog inte heller ett lysande drag att söka sig till 3 olika alternativ med motiveringen att X censurerar för lite.

Sen tåls att upprepas att folk som bara får sina nyheter från tv, radio och papperstidningar är fullständigt hjärntvättade.
Citera
Idag, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Kommer vara rätt skönt o slippa DNs trams där men jag hade önskat att man communitynotade svenska nyheter på X betydligt oftare. Att gammelmedia lämnar X är ju inte alls konstigt när lögnaktiga nyheter får en communitynote direkt. Så fort du ser en nyhet och den har en communitynote så dras ju ens ögon ditt först av allt och är det en skitnyhet går man ju inte in på den. Ser du upprepade gånger DN bli communitynotade så sabbar det ju hela deras tidning, klart dom lämnar då. Det är nog inte heller ett lysande drag att söka sig till 3 olika alternativ med motiveringen att X censurerar för lite.

Sen tåls att upprepas att folk som bara får sina nyheter från tv, radio och papperstidningar är fullständigt hjärntvättade.

Ja det är klart det är besvärande för dem när deras artiklar avslöjas som lögner med community notes. Det är heller knappast ett alternativ för dem att sluta ljuga då hela deras existens bygger på det. De vill inte ge upp sin agenda att hjärntvätta folk med lögner och därför måste de lämna X. Problemet är bara att de får allt färre läsare samtidigt som X får allt fler, X tar därför över och blir platsen där nyheter förmedlas.
Citera
Idag, 04:33
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Eller så är det du som kanske ska ta och sluta enbart ta in fakta från ett och samma håll. Det är uppenbart för alla som var på twitter att när Musk tog över så försvann konto efter konto som tweetade minsta negativa om fettot själv eller något av hans företag, så hur blev det med hans älskade yttrandefrihet egentligen?

https://fortune.com/2024/09/25/twitt...ort-elon-musk/

https://observer.com/2022/12/elon-mu...-account-list/

Att Musk sedan går in och kommenterar ett enkelt tecken då och då på tweets från kontos som sprider konspirationsteorier enbart för att det ska spridas till hans följare och sen ut i världen. Bara det är en tillräcklig anledning för att alla borde bojkotta skiten.
Då borde det inte vara svårt för dig att visa något konkret bevis där någon har blivit avstängd.

För övrigt så står det vad de har blivit avstängda för i den andra artikeln du länkade, vilket inte hade med kritik mot Musk överhuvudtaget.

Ironiskt nog går det även att läsa i artikeln "Musk reinstated most of these accounts on Dec. 17 following a Twitter poll."

Tycker du borde hålla dig borta från konspirationsteorierna som sprids och som har hjärntvättat dig till att tro att Musk är en väldigt farlig man.
Citera
Idag, 05:10
Medlem
carminaburanas avatar
Stephen King ska också hoppa av, den fjanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in