2024-08-07, 17:58
Medlem
Raytheons avatar
Tappat 20% sedan toppen. Lgre marginaler n frvntat.
Citera
2024-08-22, 19:45
Medlem
OceanDeeps avatar
Med tanke p att den gyllene medicinen fungerar vad jag frstr s r min upplevelse att den kapar matkostnader upp eller lite ver medicinens kostnad.

Frgan r hur lnge man ska anvnda medicinen och eller om de fljer ordinationen. Jag tror p att detta stts in som en ndtgrd och ven lyxtgrd d det kommer fungera vldigt bra fr individer med ambition och som klarar av att n sina egna ml till skillnad till de som inte gr det.

Frgan r dock om den som behver medicinen men tror att den r fr dyr kommer till insikt att s inte r fallet.
Citera
2024-08-22, 20:00
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Med tanke p att den gyllene medicinen fungerar vad jag frstr s r min upplevelse att den kapar matkostnader upp eller lite ver medicinens kostnad.

Frgan r hur lnge man ska anvnda medicinen och eller om de fljer ordinationen. Jag tror p att detta stts in som en ndtgrd och ven lyxtgrd d det kommer fungera vldigt bra fr individer med ambition och som klarar av att n sina egna ml till skillnad till de som inte gr det.

Frgan r dock om den som behver medicinen men tror att den r fr dyr kommer till insikt att s inte r fallet.

r den s billig?
Citera
2024-08-22, 23:01
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
r den s billig?
2500 tror jag fr en mnadsdos. Men jag r inte 100% sker d jag inte tar den sjlv. P ngot stt mste ngon skriva ett recept fr den, tror jag.
Citera
2024-08-22, 23:15
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
2500 tror jag fr en mnadsdos. Men jag r inte 100% sker d jag inte tar den sjlv. P ngot stt mste ngon skriva ett recept fr den, tror jag.

r frmodligen olika i varje land och dyrast i USA. Dr kostar den nstan 1000 dollar.

Citat:
The blockbuster diabetes drug Ozempic could be manufactured for less than $5 a month, even as Novo Nordisk charges almost $1,000 per month for the injection in the U.S. before insurance, a new study suggests..

https://www.cnbc.com/2024/03/27/novo...nth-study.html

I Europa kostar den skert det du skriver.
Citera
2024-10-09, 11:19
Citat:
Ursprungligen postat av Biggi2023
En klassisk bubbla. Kommer rapporter om otrevliga biverkningar med GLP-1 lkemedel. Var frsiktiga!
Japp, jag bara vntar p att de frsta stmningarna ska komma. Inte fr att jag nskar det, men det brukar alltid komma bakslag och aktien strtdyker (och man kan ntligen komma in billigare :-D)

Det r lite fr bra med ett piller fr att bli smal. Jag tror inte att det finns sna enkla quick fix, s fettona slipper ndra sina livsval och brja ta hlsosamt. De mste g den lnga vgen - inte med lyckopiller.

Men det r ett intressant preparat fr patienter med medfdd diabetes - inte fr de med sjlvfrvllad diabetes pga tberoende fr de kan fixa sig sjlva med fasta
Senast redigerad av qaaq 2024-10-09 kl. 11:23.
Citera
2024-11-15, 20:17
Medlem
AppleIntelligences avatar
Kennedy snker big pharma.
Citera
2024-11-16, 00:36
Medlem
r det kopiorna som snker kursen? Astra har ju sjunkit kraftigt ocks senaste tiden.

r inte plst p den hr branschen, men visst fan tjnar dom pengar fortfarande.
Citera
2024-11-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
r det kopiorna som snker kursen? Astra har ju sjunkit kraftigt ocks senaste tiden.

Som sagt, hela sektorn rasar av rdsla fr nya hlsoministern Kennedy. Ska nog tanka lite lkemedelsfonder.
Citera
2024-11-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus

Det finns inga kopior frrn patenten gr ut.
Citera
2024-11-16, 10:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Kennedy snker big pharma.

En nedgng som inte bottnar i fundamenta, allts. Extra mrkligt eftersom det har pratats lnge om att Kennedy skulle bli hlsominister. Definitivt kplge i omotiverat fallna lkemedelsaktier generellt, inte bara Novo Nordisk.

Lkemedelsbolag kommer inte att sluta slja sina produkter eller tjna pengar, r vi verens om det?
Citera
2024-11-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En nedgng som inte bottnar i fundamenta, allts. Extra mrkligt eftersom det har pratats lnge om att Kennedy skulle bli hlsominister. Definitivt kplge i omotiverat fallna lkemedelsaktier generellt, inte bara Novo Nordisk.

Lkemedelsbolag kommer inte att sluta slja sina produkter eller tjna pengar, r vi verens om det?

Det som r en strre risk r att Trump inte accepterar att lkemedel sljs mycket dyrare till amerikanska kunder jmfrt med europeiska. Anledningen sgs vara att det r fragmenterade upphandlingar. Dr kan det komma frndringar. Lgre lnsamhet fr bolagen men bra fr amerikaner. Sen finns det garanterat frdelar ocks med fretagsvnliga och innovationsfrmjande insatser. Eli Lilly och de andra amerikanska bolagen fr lgre bolagsskatt. Men Novo har tagit mer stryk n Eli Lilly och r lgre vrderat.

Det tar tid att frndra saker s sektorn hinner frmodligen terhmta sig. Frgan r hur mycket det ska ner frst.

Gllande fetmapreparaten s r mycket konkurrerande preparat p vg. Sen tt anvndare ser sjuka och konstiga ut nr de blir fr smala kanske kyler av efterfrgan. Ariana Grande pratas det mycket om nu. Finns det ngon som ser bra ut efter att ha anvnt Ozempic? Har bara sett dliga exempel. Fr flskberg r det sklart bra hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in