Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 09:41
Medlem
Någon som vet något mer?

– Vi befarar att en person kan vara kvar i det som är kvar av fastigheten. När vi kom till platsen så hade de boende spontanutrymt, men det saknas en person, säger Magnus Schildt, vakthavande befäl vid polisen vid 04-tiden.
Polisen har inlett en förundersökning om mordbrand.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...brand-i-gotene
Citera
Idag, 10:21
Medlem
Så tragiskt, har ingen information, men lider med dom inblandade.
Citera
Idag, 10:43
Medlem
Gammelstadsvägen 1 Källby. Oerhört tragiskt det som inträffat.
Citera
Idag, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyPanpizza73
Känner du till de som bor där? Varför startade branden tror du?
Citera
Idag, 11:42
Medlem
Citat:

Är det i bagarmossen?
Citera
Idag, 12:06
Medlem
Hörde om adressen av en vän. Ser man på Googe Maps. Så har huset skorsten. Min gissning är att det tagit sig någonstans vid eldning i ev panna öppen spis/eldstad. Eventuellt kan murstocken varit skadad? Eller att någon gnista flugit iväg och tagit sig. Det blåste som bara den i området, det kan ju påverka förloppet med. Detta är mina egna funderingar och inte på något vis fastställt. Lider med de drabbade.
Citera
Idag, 12:15
Medlem
Chrinolinas avatar
De två som lyckades lämna branden, har inte de förhörts, de borde veta om en tredje person befann sig i huset?
Citera
Idag, 12:34
Medlem
En kvinna och man i 47års åldern och en man i 30års åldern är skrivna på adressen. De 3 har samma efternamn. Syskon eller familj vet jag ej. Kan det varit två bostäder i huset?
Citera
Idag, 13:14
Medlem
Haltepinkens avatar
Om adressen stämmer så är det mostern med man och kusinen till flickvännen W till den mördade L*nus B*rg (*i och e) det handlar om.
Mamman (47) fick sonen (30) tidigt. Osäker på om mannen i familjen är pappa till 30-åringen eller inte.
Citera
Idag, 13:56
Medlem
Citat:
En kvinna och man i 47års åldern och en man i 30års åldern är skrivna på adressen. De 3 har samma efternamn. Syskon eller familj vet jag ej. Kan det varit två bostäder i huset?

Familjen verkar ha gjort i ordning en stuga på tomten, kanske är så att den äldsta sonen bor där. (kollat på google maps och man kan se att utemöbler står utanför stugan)

Det står i tidningen att det var 4 personer i huset. Tycker det är lite märkligt att alla tog sig ut utom en.

Kan det varit så att pappan i familjen kanske ville vara "hjälte" och rädda en katt, ägodelar etc och inte hann ut? En brand kan ju sprida sig oerhört fort har man hört...

Fruktansvärt är detta vart fall, bränder är så hemskt tycker jag.

Lider med familjen.
Senast redigerad av LadyFaz Idag kl. 14:38.
Citera
Idag, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haltepinken
Om adressen stämmer så är det mostern med man och kusinen till flickvännen W till den mördade L*nus B*rg (*i och e) det handlar om.
Mamman (47) fick sonen (30) tidigt. Osäker på om mannen i familjen är pappa till 30-åringen eller inte.

Okej, vad vill du säga med detta?!
Citera
Idag, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Är det i bagarmossen?
Källby ligger i Götene kommun i Västergötland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in