Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Varför detta återupprepande? Jag har redan kommenterat detta, två gånger, det skulle sannolikt ge oss regeringskris och en rödgrön regering pga L. SD använder, enligt egen utsago, denna insynsperiod till att lära sig regerings- och ministerarbetet med siktet på att kräva plats i regering nästa val. Det gör de klokt i. Det som genomförs nu är stora omstruktureringsprojekt som skapar de förutsättningar som idag saknas. Återigen, ni saknar helt förståelse för hur omfattande problem Sverige har sett till samhällsfrågor, välfärdssektor och ekonomi - och vad som krävs för att återställa något som åtminstone kan föreställa någorlunda ordning.
Vad skulle du ha röstat på istället?
Ingenting, om jag inte röstat på SD så blir det sofflocket eller en blankröst.
Övriga partier har förstört Sverige och mitt förtroende för mycket.
Intressant att du förutsätter en regeringskris om SD helt rättmätigt skulle kräva att deras frågor skulle införas innan valet 2026.
Inte att Tidö skulle backa och tillgodose SDs krav.
Det stärker min tes att Tidö ALDRIG någonsin har haft för avsikt att genomföra SDs frågor.
Det är exakt därför Tidö lurat SD att gå med på helt värdlösa överenskommelser om löften om utredningar.
SD måste börja ställa krav och t om sänka Tidöregeringen om det behövs dom vill ha väljarna och hedern kvar.
Och när det gäller invandringen så blir det nog inte så mycket värre med en sosseregering än idag.
Statistikbloggen Affe Karlsson har publicerat en sammanställning av den offentliga statistiken som visar att bara 955 personer av dessa var nordiska medborgare, och att lejonparten av de nya medborgarna istället hör hemma i olika problemländer i tredje världen.
Hela 75.000 av de som fått svenska medborgarskap av Tidö-regeringen härstammade exempelvis från Mellanöstern och Afrika.
"Lika många som Spartan Stadium i Michigan har plats för", konstaterar bloggaren själv i ett X-inlägg.
SD-politikern Kent Ekeroth är också kritisk och och säger att det är "oförklarligt" att man inte gjort något åt medborgarskaps*utdelandet från dag ett.
"SD och tidö-gänget har mycket bra, men missar den viktigaste bollen. Med råge", skriver han på X.
https://www.friatider.se/miniminiva-...ch-kristersson