Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Men det kanske vore bäst för Sverige?
Då kan inte politiken gå för långt till vänster eller höger?
En balans som företagen skulle gilla.
Och V,MP och C hålls utanför, dom partierna vill fortfarande översvämma Sverige med analfabeter.
Ja det finns sämre alternativ.

Med M + S är MP och V ute ur leken, i alla fall.
Citera
Igår, 18:55
Medlem
[quote=LeendeLennart|90126084]
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du är definitivt inte en SD väljare, mer troligt en Moderat/Tidö väljare som är överförtjust i hur Tidösamarbetetet utvecklat sig, att SD gjorts harmlöst.
SD har tämjts och kastrerats och lurats att tro på löften om att deras politk skall genomföra någon gång i framtiden, samtidigt så genomförs Tidöpartiernas politik omgående och innan valet 2026.
Om/när SD fattar att dom grundlurats och börjar ställa krav på att deras politik skall genomföras innan valet 2026, då får jag och många SD väljare tillbaka tron på SD.
SD kan välja att närsomhelst trycka på knappen och upplösa Tidöregeringen.
Det är riktig makt, tyvärr så utnyttjar inte SD sitt enorma övertag att påverka Tidö, istället mesar dom ner sig och lyder Moderaterna som en knähund.
När Ian Wachtmeister som var SDs mentor avled, så dog också SDs smarta politik.
Jag vet inte vem som tog över efter Ian, men han/hon gör ett uruselt jobb.
Exakt!
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja det finns sämre alternativ.

Med M + S är MP och V ute ur leken, i alla fall.
Ja, plussa på med att utesluta C och L så speglar M och S större delen av Sveriges väljares önskan.
Även SD går med på det mesta vad S och M vill så typ 75% av väljarnas vilja blir verklighet.
Det var länge sen det det var så.
Citera
Igår, 18:59
Medlem
Citat:
Ja, plussa på med att utesluta C och L så speglar M och S större delen av Sveriges väljares önskan.
Även SD går med på det mesta vad S och M vill så typ 75% av väljarnas vilja blir verklighet.
Det var länge sen det det var så.
Ja. Jag håller med.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Så patetiskt med alla Sd-röstare som inte vill se verkligheten; hur blåsta de blivit. Som liksom Åkesson själv nu ska skylla på de borgerliga fastän man själv har lika mycket ansvar. Jag röstade på Sd och erkänner att jag gick på deras s-snack.
Citera
Igår, 19:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
SD kan välja att närsomhelst trycka på knappen och upplösa Tidöregeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Exakt!

Varför detta återupprepande? Jag har redan kommenterat detta, två gånger, det skulle sannolikt ge oss regeringskris och en rödgrön regering pga L. SD använder, enligt egen utsago, denna insynsperiod till att lära sig regerings- och ministerarbetet med siktet på att kräva plats i regering nästa val. Det gör de klokt i. Det som genomförs nu är stora omstruktureringsprojekt som skapar de förutsättningar som idag saknas. Återigen, ni saknar helt förståelse för hur omfattande problem Sverige har sett till samhällsfrågor, välfärdssektor och ekonomi - och vad som krävs för att återställa något som åtminstone kan föreställa någorlunda ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Så patetiskt med alla Sd-röstare som inte vill se verkligheten; hur blåsta de blivit. Som liksom Åkesson själv nu ska skylla på de borgerliga fastän man själv har lika mycket ansvar. Jag röstade på Sd och erkänner att jag gick på deras s-snack.

Vad skulle du ha röstat på istället?
Citera
Igår, 19:35
Medlem
Citat:
Varför detta återupprepande? Jag har redan kommenterat detta, två gånger, det skulle sannolikt ge oss regeringskris och en rödgrön regering pga L. SD använder, enligt egen utsago, denna insynsperiod till att lära sig regerings- och ministerarbetet med siktet på att kräva plats i regering nästa val. Det gör de klokt i. Det som genomförs nu är stora omstruktureringsprojekt som skapar de förutsättningar som idag saknas. Återigen, ni saknar helt förståelse för hur omfattande problem Sverige har sett till samhällsfrågor, välfärdssektor och ekonomi - och vad som krävs för att återställa något som åtminstone kan föreställa någorlunda ordning.

Ingenting, om jag inte röstat på SD så blir det sofflocket eller en blankröst.
Övriga partier har förstört Sverige och mitt förtroende för mycket.
Intressant att du förutsätter en regeringskris om SD helt rättmätigt skulle kräva att deras frågor skulle införas innan valet 2026.
Inte att Tidö skulle backa och tillgodose SDs krav.
Det stärker min tes att Tidö ALDRIG någonsin har haft för avsikt att genomföra SDs frågor.
Det är exakt därför Tidö lurat SD att gå med på helt värdlösa överenskommelser om löften om utredningar.
SD måste börja ställa krav och t om sänka Tidöregeringen om det behövs dom vill ha väljarna och hedern kvar.

Och när det gäller invandringen så blir det nog inte så mycket värre med en sosseregering än idag.

Statistikbloggen Affe Karlsson har publicerat en sammanställning av den offentliga statistiken som visar att bara 955 personer av dessa var nordiska medborgare, och att lejonparten av de nya medborgarna istället hör hemma i olika problemländer i tredje världen.

Hela 75.000 av de som fått svenska medborgarskap av Tidö-regeringen härstammade exempelvis från Mellanöstern och Afrika.

"Lika många som Spartan Stadium i Michigan har plats för", konstaterar bloggaren själv i ett X-inlägg.

SD-politikern Kent Ekeroth är också kritisk och och säger att det är "oförklarligt" att man inte gjort något åt medborgarskaps*utdelandet från dag ett.

"SD och tidö-gänget har mycket bra, men missar den viktigaste bollen. Med råge", skriver han på X.

https://www.friatider.se/miniminiva-...ch-kristersson
Senast redigerad av LeendeLennart Igår kl. 19:39.
Citera
Igår, 19:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Intressant att du förutsätter en regeringskris om SD helt rättmätigt skulle kräva att deras frågor skulle införas innan valet 2026. Inte att Tidö skulle backa och tillgodose SDs krav. Det stärker min tes att Tidö ALDRIG någonsin har haft för avsikt att genomföra SDs frågor. Det är exakt därför Tidö lurat SD att gå med på helt värdlösa överenskommelser om löften om utredningar. SD måste börja ställa krav och t om sänka Tidöregeringen om det behövs dom vill ha väljarna och hedern kvar.

Du förstår inte den politiska processen överhuvudtaget. Du är ett av många bra exempel på varför Sverige ser ut som det gör. Landet är fullt med konsensusmänniskor som varken förstår den politiska processen, eller hur man gör en grundläggande konsekvensanalys, och därmed helt missar vad som är rimligt att förvänta sig.
Citera
Igår, 19:45
Medlem
Citat:

Sossarna. Blir antagligen samma flippade migrationspolitik som Tidö för men slipper deras nyliberala äckliga ekonomiska politik.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Citat:
Absolut, Sveriges regeringar har from 80-talet genomgående varit skadliga. Det mest skadliga det här landet varit med om är MP och M under Reinfeldt. Resten kommenterar jag längst ned. [...]
Ni kommer ingenstans med ert gnäll, ett parti som står utanför regeringen har varken kraft eller mandat att genomföra sin politik. Det spelar ingen roll om det partiet är V eller SD. Allt handlar om deras förmåga att förhandla OCH regeringens goda vilja. När ett samarbetsparti går hårt fram för att få igenom ETT förslag så sker det utifrån risken att starta en regeringskris. L har redan satt ned sin fot mot SDs förslag vid flertal tillfällen och som jag tidigare skrivit - alternativet att återigen få en rödgrön kaosregering ligger farligt nära.

Gör er beredda på att det kommer fortsätta bli sämre.[

Trots att du erkänner att Moderaterna (Ulf Kristersson) har varit delaktiga i förfallet så accepterar du SD:s slappa hållning mot dem. Jag tycks se en allt mer allvarlig trend bland SD:are, såväl som i de höga beslutsfattande skiktet som den lägsta röstaren och det är att ni hatar "vänsterstyre" (V, S och MP) mer än vad de hatar utomeuropeisk invandring till Sverige. Detta förstår de övriga Tidöpartierna och precis som du själv skriver så hotar L med regeringskris och rödgrönt "kaos" för att ni skall rätta er in i ledet igen. I detta led har SD fått en skuldsedel i handen där de övriga Tidöpartierna har gett en runt hörnet garanti att de skall instifta lagar på vad de tröga utredningarna säger. Vad kommer förresten ens de säga? Vet vi det i nuläget? Om Tidöpartierna förlorar valet så rycker de bara på axlarna, de har då fått SD:s stöd under hela perioden utan att egentligen behöva betala särskilt mycket för det. De har fått SD att svänga i bl.a. natofrågan, EU och HBTQ. Tidöpartierna behöver kanske inte ens ha SD som vågmästare nästa gång utan väljer att ta in C och så står SD:arna där med tummen i mun.

Det hela blir ännu mer dråpligt då i princip varje nytt utdelat medborgarskap blir en röst på motståndarlaget och man har gett ut 100 000-tals sådana.

Hade SD:arna bara sagt till Ulf att det blir inget stöd om inte invandringen sänks då hade Ulf fått välja om han godtog det eller inte, väljer han inte att göra det så är det han som får stå där med bajsmackan i mun. Jag tror dock inte att SD har ett så stort problem med invandringen som sänker lönerna, de skakar trots allt hand med Wallenberg & Co.

Angående det fetade: Klart det kommer bli sämre SD ger sitt fulla stöd till Reinfeldtlakejen Ulf Kristersson.

Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Jag vill att varje parti Skyddar Svensken. Till Svenskt Folkförnuft som är det normala.

Vi som gick från V till SD gjorde av en anledning. Kasta ut rasfrämlingarna. Och dom dillar om öppen svenskhet nu. Som att dom är köpta av landsförrädarna i M. Sverige ska bestå av etniska svenskar, med kanske högst två italienare som arbetar i gruvan. Punkt.

AFS säger typ det jag säger, men saknar våldkapital, därför tittar jag på mer på andra partier. NMR ska skydda svenskar och skita i Israel. Svenskarnas parti skall skydda Sverige med våld om så krävs.

Nordiska motståndsrörelsen är en pan-nordisk organisation som ämnar förena Norden för att möjliggöra bättre försvar för Sverige och svenskarna. Den judiska staten Israel ämnar i nuläget att slänga ut palestinierna från Palestina med våld och allra helst skicka dessa till Europa. Därför skall man inte titta bort från den konflikten för Israels agerande gynnar inte vårt folk.
Citera
Igår, 19:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
Trots att du erkänner att Moderaterna (Ulf Kristersson) har varit delaktiga i förfallet så accepterar du SD:s slappa hållning mot dem.

Därför att jag - IGEN s.f. - finner det fullständigt oacceptabelt att riskera att sitta med en rödgrön regering igen. Vilket är en högst rimlig risk sett till alla SD-hatande liberaler.
Citera
Igår, 19:57
Medlem
Citat:
Du förstår inte den politiska processen överhuvudtaget. Du är ett av många bra exempel på varför Sverige ser ut som det gör. Landet är fullt med konsensusmänniskor som varken förstår den politiska processen, eller hur man gör en grundläggande konsekvensanalys, och därmed helt missar vad som är rimligt att förvänta sig.
Det beror nog mycket mer på dig att sverige är förlorat.
Ni hänger er kvar vid regler trots att situationen kräver omedelbara ingrepp.

Nja, jag och många andra förstår precis hur det ligger till.
Försök inte komma med politiskt orbajseri.
Tidöregeringen hittar på mängder ursäkter och bortförklaringar för att slippa genomföra SDs politik.
Men tyvärr är SD för oerfarna eller dumma i huvudet för att inte fatta att dom utnyttjas som valboskap.

Fakta är att:
Sossarna kan på rekordtid införa Ahghanamnestin, trots avrådan från alla instanser.
Tidöregeringen begraver alla SDs frågor i utredningar, så dom inte blir genomförda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in