Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 20:05
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Det beror nog mycket mer på dig att sverige är förlorat.
Ni hänger er kvar vid regler trots att situationen kräver omedelbara ingrepp.

Nja, jag och många andra förstår precis hur det ligger till.
Försök inte komma med politiskt orbajseri.
Tidöregeringen hittar på mängder ursäkter och bortförklaringar för att slippa genomföra SDs politik.
Men tyvärr är SD för oerfarna eller dumma i huvudet för att inte fatta att dom utnyttjas som valboskap.

Fakta är att:
Sossarna kan på rekordtid införa Ahghanamnestin, trots avrådan från alla instanser.
Tidöregeringen begraver alla SDs frågor i utredningar, så dom inte blir genomförda.

Nej, du har absolut ingen aning, du saknar både teoretisk och praktisk erfarenhet, på det saknar du tillräckligt djuplodat intresse för att på egen hand skaffa dig den kunskap du bevisligen saknar för att diskutera ämnet.

Sverige har radikala problem och radikala problem kräver radikala lösningar. De förändringar som görs nu, exempelvis i rättssystemet, är att betrakta som radikala och det borde även en person utan juridisk skolning förstå. Det hade absolut gått att genomföra radikalare åtgärder MEN det hade inledningsvis krävt stöd även av L och KD, och i förlängningen även av övriga partier, de rättsvårdande myndigheterna och det svenska folket. Där är vi defintivit inte idag. Hela rödgröna vänstern grinar dagligen över den "rasistiska nazistiska fascistiska" politiken som nu genomförs. Lägg i ytterligare en växel och den kaosälskande delen av samhället kommer sparka bakut i form av påskupplopp och värre.
Citera
Idag, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nej, du har absolut ingen aning, du saknar både teoretisk och praktisk erfarenhet, på det saknar du tillräckligt djuplodat intresse för att på egen hand skaffa dig den kunskap du bevisligen saknar för att diskutera ämnet.

Sverige har radikala problem och radikala problem kräver radikala lösningar. De förändringar som görs nu, exempelvis i rättssystemet, är att betrakta som radikala och det borde även en person utan juridisk skolning förstå. Det hade absolut gått att genomföra radikalare åtgärder MEN det hade inledningsvis krävt stöd även av L och KD, och i förlängningen även av övriga partier, de rättsvårdande myndigheterna och det svenska folket. Där är vi defintivit inte idag. Hela rödgröna vänstern grinar dagligen över den "rasistiska nazistiska fascistiska" politiken som nu genomförs. Lägg i ytterligare en växel och den kaosälskande delen av samhället kommer sparka bakut i form av påskupplopp och värre.
Ok, vi försöker på nytt.
Försök inte odbajsa som sist, vi vet alla att du inte är någon expert.
Du är bara en på Flashback som vi andra.

Varför tycker du det är OK att SD vikt ned sig i förhandlingarna med Tidö och gått med på urusla villkor när det gäller genomförandet av SDs egen politik?

Varför vill du inte att SD som är det största paritet i Tidööverenskommelsen får sin politik genomförd i förhållande till sin storlek?
Senast redigerad av LeendeLennart Idag kl. 20:28.
Citera
Idag, 20:15
Medlem
Citat:
Därför att jag - IGEN s.f. - finner det fullständigt oacceptabelt att riskera att sitta med en rödgrön regering igen. Vilket är en högst rimlig risk sett till alla SD-hatande liberaler.

Jag förstår inte vad du menar med "IGEN s.f".

Jag tolkar resten av ditt inlägg som att du faktiskt är ärlig med dina intentioner, vilket är tråkigt för de gamla SD:arna. Sverigedemokraterna har misslyckats med att hålla er borgerliga infiltratörer i schack, hellre enligt er att Sven Svensson har en till Abdullah i knäet än en såsseregering igen.

Ser man från detta perspektivet så har Moderaterna lyckats tvinga in Sverigedemokraterna i en för dem önskvärd riktning.
Citera
Idag, 20:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Fetstilta:
Absolut, Sveriges regeringar har from 80-talet genomgående varit skadliga. Det mest skadliga det här landet varit med om är MP och M under Reinfeldt. Resten kommenterar jag längst ned.

Ni kommer ingenstans med ert gnäll, ett parti som står utanför regeringen har varken kraft eller mandat att genomföra sin politik. Det spelar ingen roll om det partiet är V eller SD. Allt handlar om deras förmåga att förhandla OCH regeringens goda vilja. När ett samarbetsparti går hårt fram för att få igenom ETT förslag så sker det utifrån risken att starta en regeringskris. L har redan satt ned sin fot mot SDs förslag vid flertal tillfällen och som jag tidigare skrivit - alternativet att återigen få en rödgrön kaosregering ligger farligt nära.

När det gäller neddragningar och upplevd försämring:
1) Igen: det vi skördar nu är resultatet av minst 40 års vanstyre.

2) Sverige är för FATTIGT för att åtgärda samhällsproblemen. Sverige är inte är i närheten av att ha de resurser som krävs för att åtgärda ALLA ALLVARLIGA samhällsproblem. Det innebär att flera redan sviktande resurstunga välfärdsområden kommer bli värre för att det övht ska vara möjligt att försöka åtgärda ETT ENDA havererat välfärdsområde.

Om ni inte kan begripa detta så beror det på att ni inte förstår exakt hur illa ställt det är, vilket är sannolikt med tanke på medias underrapportering och svenskarnas generella ointresse för att läsa myndighetsrapporter. Det finns i princip inte pengar till någonting, och i den situationen så har regeringen valt att satsa på kriminalitet och den lagstiftning som på ett eller annat sätt berör kriminalitet. Flera viktiga åtgärder ligger fortfarande ute på utredning. Ni får försöka glädjas åt att utredningarna hittills sett bra ut och gett genomförbart material + att regeringen satsat resurser på att halvera den traditionella utredningstiden dvs utredningarna har aldrig gått så snabbt som nu.

3) Den här regeringen är den första på flera decennier som tydligt adresserar migrationen som grundorsak till de flesta av landets problem, oavsett om det gäller arbetslöshet, kriminalitet, klan- och hederskultur, låg utbildningsbakgrund, analfabetism, svaga studieresultat, kusingifte/diagnoser, islamism osv. Om ni inte förstår att hanteringen av det svenska migrationshaveriet är direkt sammanlänkad med tydlig adressering av samhällsproblem och grundorsak så kan ni fortsätta inbilla er att en röst utanför M, KD, SD skulle göra större nytta. Tidöregeringens politiska idé behöver minst två mandatperioder till för att landet ska ha en chans.

Gör er beredda på att det kommer fortsätta bli sämre.
Vad är det som hindrar regeringen att stärka nödvärnsrätten eller fixa till vapenlagarna som de lovat?

Klara de inte att få till så här enkla saker som inte kostar nåt så är de totalt inkompetenta och inte värda att rösta på.
Citera
Idag, 20:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ok, vi försöker på nytt.
Försök inte odbajsa som sist, vi vet alla att du inte är någon expert.
Du är bara en på Flashback som vi andra.

Däremot har jag förmåga att avgöra vem som är expert, kunnig och okunnig utifrån områden där jag själv har kunskap. På Flashback finns både pärlor och svin.

Du har säkert ett eller möjligen flera områden där du kan betraktas som duglig, skicklig eller kanske expert, men detta ämnesområde är inte ett av dem.

Citat:
Varför tycker du det är OK att SD vikt ned sig i förhandlingarna med Tidö och gått med på urusla villkor när det gäller genomförandet av SDs egen politik?

Varför vill du inte att SD som är det största paritet i Tidööverenskommelsen inte får sin politik genomförd i förhållande till sin storlek?

Jag har besvarat detta exakt tre gånger i poster där bland annat du taggats, jag tänker inte upprepa mig igen.
Citera
Idag, 20:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad är det som hindrar regeringen att stärka nödvärnsrätten eller fixa till vapenlagarna som de lovat?

Klara de inte att få till så här enkla saker som inte kostar nåt så är de totalt inkompetenta och inte värda att rösta på.

Jag hoppas att det är din okunskap som gör dig så här arrogant. Som jag redan berört så handlar det i dagsläget om att prioritera det massiva havet av samhällsproblem som behöver åtgärdas. Utrednings- och reformeringstakt ÄR just nu blixtsnabb med svenska politiska mått mätt. Ingenting är ändrat, viljan att ta itu med nödvärnsrätten ligger fast sedan Motion 2020/21:2874.

När det gäller vapenlagarna är min fråga till dig hur viktigt du kan tycka att det är när du bevisligen sov dig igenom både tillsättning av utredning, utredningstid och presentation av utredning:
https://www.regeringen.se/pressmedde...peninnehavare/
Citera
Idag, 20:43
Medlem
Citat:
Jag hoppas att det är din okunskap som gör dig så här arrogant. Som jag redan berört så handlar det i dagsläget om att prioritera det massiva havet av samhällsproblem som behöver åtgärdas. Utrednings- och reformeringstakt ÄR just nu blixtsnabb med svenska politiska mått mätt. Ingenting är ändrat, viljan att ta itu med nödvärnsrätten ligger fast sedan Motion 2020/21:2874.

När det gäller vapenlagarna är min fråga till dig hur viktigt du kan tycka att det är när du bevisligen sov dig igenom både tillsättning av utredning, utredningstid och presentation av utredning:
Jag ger fullkomligt fan i vapenlagar, hur kan du helt plötslig dra fram det?
Jag inte nämnt något om det i mina inlägg.
Jag noterar att du inte kan eller snarare vägrar att svara på frågorna.

Varför vill du inte att SD som är det största paritet i Tidööverenskommelsen får sin politik genomförd i förhållande till sin storlek?
Citera
Idag, 20:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Du kan börja med att läsa den post där du är taggad, om du vet vad du har för användarnamn.
Citera
Idag, 20:48
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
SD ingår i Tidö-ligan men inte regeringen.
Exakt samma position som V har då S regerat.
V har heller aldrig suttit i en regering.
S har kunnat utnyttja detta för att de vet att
V inte skulle kunna samarbeta med M,L, KD.
Exakt samma är det för SD, Kristersson vet
att Jimmie aldrig skulle kunna samarbeta med
vänster sidan.
Vi kan kalla det för ytterkant partiernas förbannelse.

Om man ser till politiken så skulle S och SD kunna samarbeta så att SD skulle vara bundna till "höger" stämmer inte. Ett sådant eventuellt samarbete ligger dock några mandatperioder bort då man har en ny ledning i båda partierna. V kommer aldrig ha samma möjlighet till samarbete med "andra sidan".
Citera
Idag, 20:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Det här är exakt det jag menar att regeringen är totalt värdelös.

För det första så är samhället väldigt farligt i samhället just så en stärkning av nödvärnrätten skulle prioriteras av regeringen, men eftersom de är totalt inkompetenta så görs inte det.

För det andra så börjar remissvaren komma tillbaks nu så inget beslut är taget.
Och om det är då att de måste vänta till 2026 innan de genomför den så är det ytterligare ett bevis på att de är totalt inkompetenta och därför inte värda att rösta på.

Jag följer många vapenkunniga på X så jag har koll på det där.

https://x.com/PiaClerte?t=OHapzyDKVpRbCtuzAmR7Ag&s=09
Citera
Idag, 20:51
Medlem
Citat:
Du kan börja med att läsa den post där du är taggad, om du vet vad du har för användarnamn.
Sluta med alkoholen.
Citat:

Citera
Idag, 20:58
Medlem
Lavas avatar
.
Senast redigerad av Lava Idag kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in