2024-11-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Detta handlar inte om lagarna, detta handlar om sexköparnas attityd till sex. De vill kunna köpa andras kroppar, men vill själva inte sälja sina egna kroppar för spekulanter.
Det är ju självklart att det handlar om lagen, även om du själv kanske inte inser det.
Du försöker motargumentera personer som är emot sexköpslagen med helt ologiska argument.

Du har inte lagt fram något argument för varför det skulle vara fel att köpa sex av någon annan, så länge den personen gör det frivilligt.
Det finns ingen som säger att man ska ha rätt att köpa sex av någon som inte vill sälja sex.

Sen vet jag inte hur du har kommit fram till att ingen sexköpare någonsin skulle kunna tänka sig att själv sälja sex. Bara för att någon inte vill sälja sex till dig betyder det inte att man inte skulle kunna tänka sig att göra det till någon annan.
Som sagt, de flesta prostituerade har krav på sina kunder. Tex ålder, etnicitet, kön, hygien.

Du har absolut ingen koll på verkligheten och baserar dina argument på en fantasi om att alla som säljer sex gör det mot sin vilja till vem som helst som är villig att betala.
Citera
2024-11-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Incel: sex ska vara en rättighet.
Jag: då är du okej med att Ragnar, 70, våldtar dig alltså?
Vilket strawman-argument...
Ingen har väl sagt att man ska ha rätt att ha sex med vem man vill, när man vill, oavsett om den andra personen vill?
Citera
2024-11-16, 22:12
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weke96
Sen vet jag inte hur du har kommit fram till att ingen sexköpare någonsin skulle kunna tänka sig att själv sälja sex. Bara för att någon inte vill sälja sex till dig betyder det inte att man inte skulle kunna tänka sig att göra det till någon annan.
Som sagt, de flesta prostituerade har krav på sina kunder. Tex ålder, etnicitet, kön, hygien.
De flesta sexköpare kräver unga och vältränade sexsäljare, men är ofta själva otränade eller överviktiga etc. Min poäng är att de ställer krav på säljarna som de inte ens klarar av att ställa på sig själva.
Citera
2024-11-16, 22:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Detta handlar inte om lagarna, detta handlar om sexköparnas attityd till sex. De vill kunna köpa andras kroppar, men vill själva inte sälja sina egna kroppar för spekulanter.
Men i ärlighetens namn... Jag vill kunna hyra en rörmokare vid behov, men vill inte arbeta som en. Nu är jag ingen sexköpare, men din lust att tvångsköpa människor mot dess vilja är radikalt annorlunda än dagens horeri.
Citera
2024-11-16, 22:19
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men i ärlighetens namn... Jag vill kunna hyra en rörmokare vid behov, men vill inte arbeta som en. Nu är jag ingen sexköpare, men din lust att tvångsköpa människor mot dess vilja är radikalt annorlunda än dagens horeri.
Det där med rörmokare är ju intressant, anser jag. Vem vill arbeta som rörmokare? Någon egentligen alls? Om man kunde gå omkring och fixa andras bajsvattenläckor utan att få betalt, skulle man då göra det? Jag tror inte det.

Rörmokare fixar andras bajsöversvämningar för att de får betalt och hororna låter sig knullas i röven för att de får betalt. Då är frågan: om du inte vill fixa bajsläckor själv, varför är det då rimligt att någon annan ska vilja göra det?
Citera
2024-11-16, 22:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det där med rörmokare är ju intressant, anser jag. Vem vill arbeta som rörmokare? Någon egentligen alls? Om man kunde gå omkring och fixa andras bajsvattenläckor utan att få betalt, skulle man då göra det? Jag tror inte det.

Rörmokare fixar andras bajsöversvämningar för att de får betalt och hororna låter sig knullas i röven för att de får betalt. Då är frågan: om du inte vill fixa bajsläckor själv, varför är det då rimligt att någon annan ska vilja göra det?
För att de valt det som sin sysselsättning.
Samma sak gäller bilmekaniker, busschaufförer, taxiförare och diverse andra yrken jag föredrar att kunna betala för. att slippa utföra.

Diskussionen är idiotisk. Det finns mängder av horor som trivs med sin syssla och tycker det är bra pengar för liten insats.
Citera
2024-11-16, 22:26
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Diskussionen är idiotisk. Det finns mängder av horor som trivs med sin syssla och tycker det är bra pengar för liten insats.
Frågan är då varför inte fler säljer sex, om det nu är så bra betalt?
Citera
2024-11-16, 23:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Frågan är då varför inte fler säljer sex, om det nu är så bra betalt?
Av samma anledning som att fler inte är rörmokare eller läkare eller vad som helst för yrke. Men jag tror du skulle bli förvånad över hur många kvinnor som skulle sälja sig om rätt tillfälle dök upp. Only fans exploderar just nu. Brudar knullar i Paradise Hotel för kändisskapet. Vi moralister är en utdöende grupp.
Citera
2024-11-17, 03:32
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
De flesta sexköpare kräver unga och vältränade sexsäljare, men är ofta själva otränade eller överviktiga etc. Min poäng är att de ställer krav på säljarna som de inte ens klarar av att ställa på sig själva.

Problemet med den här "diskussionen" är att du är ointelligent och inte har förstått att sexarbetare är ett yrke. Så länge som du inte kan fatta det, så kan det inte bli någon vettig diskussion, och om/när du äntligen har förstått det, så behövs inte den här diskussionen längre.
Citera
2024-11-18, 20:27
Medlem
Citat:
Det är en väldig generalisering du gör av både köpare och säljare.
Självklart är en attraktiv prostituerade mer eftertraktad, men det finns gott om äldre och överviktiga prostituerade också.
Finns likväl unga och vältränade sexköpare.

Men vad spelar det för roll?
Får inte de prostituerade själva bestämma vilka krav de ska ställa på sina kunder?
Om hon är ok med att knulla en överviktig kille mot betalning är väl inte det något problem?

Förstår inte ens hur det är ett argument mot prostitution.
Citera
2024-11-18, 20:28
Medlem
Citat:

Så du menar att det borde vara olagligt att anlita en rörmokare också?
Citera
2024-11-18, 20:40
Medlem
Ichwills avatar
Jag skulle kräva minst 10 miljarder Euro för att någon skulle få ha sex med mig.
Gäller förstås inte min fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in