Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-17, 08:24
Medlem
Citat:
Bomb på Östermalm; Gärdet, Sandhamnsgatan (24-11-17)
Igen...
När eller kan det förstås att om medier inte hade rapporterat sensationellt om sprängningar så hade incitamenten att spränga varandra försvunnit och bombdåden upphört?

Stämmer det och vad tycker ni i så fall att Sverige ska eller bör göra åt saken?
Citera
2024-11-17, 08:36
Medlem
StorKokoss avatar
Ta bort rösträtten för kvinnor igen. Detta är ett resultat av att vänstermänniskor fått för mycket att säga till om. Se bara på alla demonstrationer.
Citera
2024-11-17, 08:49
Medlem
Hur kan det komma sig att svaret bara var ett enda hittills...
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Ta bort rösträtten för kvinnor igen. Detta är ett resultat av att vänstermänniskor fått för mycket att säga till om. Se bara på alla demonstrationer.
Att både tex strejker och demonstrationer är värdelösa tycker jag också. Lönerna ska följa bnputvecklingen och inflationen, fastmejslad i juridiken.
För övrigt är det knappast kvinnor som spränger, och det är inte heller vi. som dragit hit MENA. Detta är enligt mig återigen mediernas bedrift. Vinsterna... Medierna vill inte lägga munkavel på sig själva så problemen är svårlösta.
Saken vill inte lösas. Därför är det tydligen inget egentligt problem. Sverige vill ha det så. Varsågoda då...
Senast redigerad av macclarena 2024-11-17 kl. 09:03.
Citera
2024-11-17, 09:01
Medlem
Delosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos

När såg du en sådan senast med svenska medborgare i?
Medias roll finns men bäst vore om polisen lärde sig att hålla käft och inte kasta sig på luren till Bonnier eller Shibsted för minsta lilla sak.
Senast redigerad av Deloso 2024-11-17 kl. 09:08.
Citera
2024-11-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Medias roll finns men bäst vore om polisen lärde sig att hålla käft och inte kasta sig på luren till Bonnier för minsta lilla sak.
Inte bara Bonnier. Just nu i denna stund eller imorgon sitter säkert GM nånstans i Sverige eller världen och läser även här.
Citera
2024-11-17, 09:06
Medlem
Det hela är tack vare Israel och Usa. Där Usa, via Israel, styrde alla jihadister mot Europa.

Därefter så ser Usa till att drogerna kan flöda fritt in i landet. Win-win. Israels plan att utrota vita och sen kan Usa svepa in och ta hand om råvaror.

Tror du mig inte? Gå in och läs vad "eliten" och thinktanksen i Israel pratar om sen 30 år tillbaka.

Och jag, Usa är styrda av samma elit. Trump eller inte spelar noll till.

Det här är vad både Säpo, militärens underrättelsetjänst totalt har missat. Grundlurade. Reinfeldt var spiken i kistan.
Citera
2024-11-17, 09:11
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macclarena
Sverige vill ha det så. Varsågoda då...
Du är väl svensk?
Så om du i egenskap av svensk vill att babbarna spränger så förstår jag inte varför du gnäller, du har ju röstat på detta.
Citera
2024-11-17, 09:31
Medlem
pojkpingiss avatar
Givetvis påverkas och triggas de kriminella av den publicitet som deras brott genererar i media. En bekräftelse av rang, tyvärr. Så klart måste media rapportera, men i många fall blåser man upp vissa incidenter enbart i jakten på klick. Media älskar och lever delvis på gängkriminaliteten. Media borde fokusera på annat i vidare bemärkelse, finns gott om vanligt hederligt folk som drabbas av övergrepp/våld som bör få ta plats, både fysiskt som psykiskt våld, från såväl samhällsmedborgare som av allehanda myndigheter och affärskedjor, osv. Men dessa "brott" kräver betydligt mer arbete av journalister och media, så även där är det tyvärr en ekonomisk fråga, trist.
Citera
2024-11-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Så om du i egenskap av svensk vill att babbarna spränger så förstår jag inte varför du gnäller, du har ju röstat på detta.
Jag röstade på SD av rättvise och solidariska skäl till Jimmie mfl tills jag ändrade mig till Västerpartiet och Sjöstedt för att därefter rösta på soffan. Medierna är en gigantisk katalysator till den brottslighet Sverige genomlider.

Folks yttrandefrihet genom tankar och idéer är goda eftersom tänkarna blir många och samhället dynamiskt men när sensationen blir meningen och tar över så accelererar kriminaliteten med den.

Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis påverkas och triggas de kriminella av den publicitet som deras brott genererar i media. En bekräftelse av rang, tyvärr. Så klart måste media rapportera, men i många fall blåser man upp vissa incidenter enbart i jakten på klick.
Ja ungefär så men om det finns en lösning vet jag inte. Bonniers borde ges viten eftersom de uppviglar. En sprängning ska bara vara en liten notis utan bild.
Citera
2024-11-17, 09:40
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Jag röstade på SD av rättvise och solidariska skäl till Jimmie mfl tills jag ändrade mig till Västerpartiet och Sjöstedt för att därefter rösta på soffan. Medierna är en gigantisk katalysator till den brottslighet Sverige genomlider.

Jag skyller mer på Tik Tok och gangsterrapparna.
Så länge Tik Tok visar upp kriminella med dyra prylar och till synes lyxigt liv kommer tonåringar att vilja ha det livet och den enklaste vägen dit är att ta morduppdrag av Räven eller Jordgubben tyvärr.
Citera
2024-11-17, 09:40
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:

Folks yttrandefrihet genom tankar och idéer är goda eftersom tänkarna blir manga och samhället dynamiskt men när sensationer blir meningen och tar över så accelererar kriminaliteten med den.

Ja ungefär så men om det en lösning vet jag inte. Bonniers borde ges viten.
De uppviglar ju. En sprängning ska bara vara en liten notis utan bild.

Håller med dig. Givetvis kommer inte sprängningar och dylikt att försvinna om media slår av på rapporteringen, men tror att den skulle avta en smula? Och som du säger bör det endast vara en notis utan bild, undantag kan göras där människor blivit skadade eller avlidit. Man kan ju ställa det lite i proportion med alla våldtäkter och personrån som sker i flera fall dagligen, om dessa hör vi inte alls, om de inte är av väldigt grav art. Sprängningar är ju som bekant en del av vår vardag i dag, knappt någon som höjer på ögonbrynen.
Citera
2024-11-17, 09:43
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med dig. Givetvis kommer inte sprängningar och dylikt att försvinna om media slår av på rapporteringen, men tror att den skulle avta en smula?
Tror media har en större skuld i åldringsbedrägerierna som sker.
Media har i flera år rapporterat hur lätt det går till när kriminella ringer upp äldre och lurar dom att logga in på bank-id.
Klart att andra kriminella inspireras av detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in