• 4
  • 5
2024-11-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Att någon är nyfödd av nyanlända och växer upp med främmande kultur och främmande syn på sverige och svenska foket gör inte att jag betraktar någon som svensk, även om de råkar vara födda innanför landets gränser och fått medborgarskap.

Att dessutom sakna respekt för andras egendom, och andras möjlighet att ifrågasätta, ger henne skräpstatus på botten oavsett var hon kommer ifrån och var hennes mamma inkräktade när hon föddes.
Förstår att du tycker allt det där, men ordet var "invandrade".
Citera
2024-11-17, 14:58
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Nooshi Dadgostar (partiledare för Vänsterpartiet) har under dagen publicerat ett inlägg i sociala medier där hon minns Kristallnatten och varnar för ökad antisemitism i Sverige. Vänsterpartiet har på senare tid varit i blåsväder efter att det avslöjats att partiet innehåller en hel del antisemitism - vilket resulterade i att Judiska centralrådet uteslöt Nooshi Dadgostar från framtida inbjudningar. Det intressanta med dagens inlägg från Dadgostar (utöver tajmingen) är att hon har stängt av kommentarsfältet på sina inlägg om Kristallnatten. Vad är syftet med att stänga av kommentarsfältet på dessa inlägg tror ni? Hur påverkar avstängningen av kommentarsfältet trovärdigheten för Dadgostar inlägg?

Källa: https://www.instagram.com/p/DCKEZ02NCGq/

Att hon stängt av kommentarsfältet för just det här inlägget har naturligtvis att göra med att hon vet att hennes parti är fullkomligt nedlusat av antisemitism och hon vet att i princip alla kommentarer hon skulle få därmed skulle ställa henne till svars för det. Självklart är hon medveten om hyckleriet i att påstå sig vara emot antisemitism och rasism när hennes parti i precis lika stor grad (om inte större) består av människor som är just antisemiter och rasister.

Det här med att stänga av kommentarsfält borde annars diskvalificera vilken politiker som helst från att bli tagen på allvar. Själva grundfundamentet i en sund demokrati är möjligheten till åsiktsutbyte. Särskilt nu när vi har ett mer polariserat debattklimat än någonsin. Ingen - jag säger ingen - politiker som inte är beredd på debatt, och därtill en debatt som av och till kan bli tillspetsad och "hård i tonen", har i politiken att göra. Det gäller oavsett partifärg.
Citera
2024-11-17, 15:30
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Att hon stängt av kommentarsfältet för just det här inlägget har naturligtvis att göra med att hon vet att hennes parti är fullkomligt nedlusat av antisemitism och hon vet att i princip alla kommentarer hon skulle få därmed skulle ställa henne till svars för det. Självklart är hon medveten om hyckleriet i att påstå sig vara emot antisemitism och rasism när hennes parti i precis lika stor grad (om inte större) består av människor som är just antisemiter och rasister.

Det här med att stänga av kommentarsfält borde annars diskvalificera vilken politiker som helst från att bli tagen på allvar. Själva grundfundamentet i en sund demokrati är möjligheten till åsiktsutbyte. Särskilt nu när vi har ett mer polariserat debattklimat än någonsin. Ingen - jag säger ingen - politiker som inte är beredd på debatt, och därtill en debatt som av och till kan bli tillspetsad och "hård i tonen", har i politiken att göra. Det gäller oavsett partifärg.
Ändå pluspoäng på att hon ser problemen och vågar trots folks åsikter gå emot anti-semitism, för vänstern ska egentligen vara emot sådant som anti-semitism, det är på senare det kapats och många hjärntvättats till att hata judar "sionister". Detta är bra bättre än jag förväntade mig! Jag tror ju inte att hon är anti-semit, men vissa i partiet har blivit hjärntvättade och indoktrinerade till det utan att man förstår det själv, då man tror att man slåss mot något annat, orättvisor o.s.v.
Man maskerar anti-semitismen i annat mer diffust vilket gör det svårare för folket att fatta, jag har själv varit offer för det en gång i tiden.

Man fattar inte vad "free Palestine" innebär och tror på riktigt att det handlar om godhet/befria folk från något, många är lurade tyvärr. Många har själv blivit hjärntvättade och indoktrinerade av media så man tror på riktigt att Hamas och andra som vill slakta alla judarna är the good guys medan judarna är så onda. Hade judarna varit onda så hade inget Palestina eller Palestinier existerat idag. Förr innan kriget bröt ut så flyttade många palestinier till Isreal och hade det väldigt bra ställt då Isreal anses ha bland den bästa standarden där.
Tycker synd om palestinier dock, deras styre förstör allt. Palestina hade kunnat blomstra idag om man skitit i krigsstigen, judehatet/terroristerna och istället samarbetat med Isreal. Palestina hade varit bland det rikaste och landet med bland den bästa standard och mänskliga rättigheter där i sådana fall. Inte heller hade man startat krig som man förlorat, förlorat mark och blivit därav fördriven. Men det är ju så, the winner takes it all. Ger man sig in i krig så vet man vad som väntar, man kan ju inte ångra sig sedan när det inte går som man önskat.

Marken som Isreal återuppstod på nytt på var typ öken, man byggde upp det. Förstår inte varför andra länder inte tar lärdom från Isreal och gör något konstruktivt istället. Att kriga och bomba är något som tillhör det förflutna. Och bombar/retar man ett land tillräckligt mycket så kommer det tillbaka i form av ännu mer bomber tillslut.

Jag hade avskytt Hamas om jag vore palestinier. Hamas har förstört allt för Palestina som idag hade kunnat blomstra om terrorister inte hade infiltrerat det, exploaterat och indoktrinerat befolkningen till att enbart ha ett syfte, offra sig i ett heligt krig mot Isreal. Jag ber för att hamas ska förlora makten och mer intelligenta/icke hjärntvättade tar över makten i Palestina. Så att fred kan uppstå och civila palestinier får en framtid som inte ser kolsvart ut.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-17 kl. 15:51.
Citera
2024-11-17, 21:24
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Visst är det intressant hur vänsterblocket alltid skriker om att SD är ett hot mot demokratin och det fria ordet, men det är vänsterpartierna som stänger av kommentarsfält och inte låter oliktänkande komma till tals eller kritisera? 🤔 🧐 Jag har följt SD i många år, inklusive Jimmie, och mig veterligen har de ALDRIG stängt av kommentarsfältet på någon av sina inlägg.
Citera
2024-11-17, 22:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Nooshi Dadgostar (partiledare för Vänsterpartiet) har under dagen publicerat ett inlägg i sociala medier där hon minns Kristallnatten och varnar för ökad antisemitism i Sverige. Vänsterpartiet har på senare tid varit i blåsväder efter att det avslöjats att partiet innehåller en hel del antisemitism - vilket resulterade i att Judiska centralrådet uteslöt Nooshi Dadgostar från framtida inbjudningar.
Nooshi har gett begreppet krokodiltårar ett nytt ansikte.
Citera
2024-11-17, 23:13
Medlem
Hon får kommentarer av en massa hycklare från högerkanten, många inom högern anklagar V för
att vara antisemiter, men ser själva inget problem att de rangordnar människor
Senast redigerad av mangne 2024-11-17 kl. 23:46.
Citera
2024-11-18, 08:45
Medlem
Wyrdkins avatar
Tråkigt att även V ska springa globalistjudarnas kapitalistiska ärenden nu.
Citera
2024-12-02, 06:19
Medlem
löls avatar
VPK som hon är partiledare över kryllar av antisemiter och våldsbejakande vänster extremister.

Samt att om hon ska kunna leva med ovanstående. Behöver hon krypa in i en värld där det inte är sant. Och för det behöver hon stänga av verkligheten. Dvs censurera.
Detta visar på vilken desperationen VPK befinner sig i. Och amatör hon är.
Nästan som taget ur en komedi där du säger en sak för att sedan hålla för öronen och säga lalalalalalala.

VPK är och kommer alltid vara ett extremistparti.
Senast redigerad av löl 2024-12-02 kl. 06:33.
Citera
2024-12-02, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Uppmärksammar är väl kanske mer det rätta ordet, eftersom hon inte är fullt så lastgammal, men bra att hon uppmärksammar den dagen när det är så många andra i hennes led som inte verkar göra det.
I övrigt ett bra och välformulerat inlägg av Nooshi!
Inte så bra. 1) hon skriver bokstavligen "minns jag Novemberprogromen" och 2) hon pratar om den "europeiska" antisemitismen från förr, inte den muslimska av idag som hennes eget parti är genomlusad av och 3) detta är väl själva syftet, nämligen att dra väck uppmärksamheten från hennes egen muslimska bakgrund och istället föra den till "vita onda män" a la SD/Afs/ och annat parti med svenska vita män.

Att hon stänger av kommentarsfältet är väl just i ovanstående syfte att undvika kommentarer som mina, d.v.s. få en verklighetscheck som hennes propagandabild inte vill få motsagd.
Citera
2024-12-07, 11:17
Medlem
Goulburns avatar
Förstår mig inte på Nooshi. Att hon inte blir inbjuden till Aron Verständigs möten är väl inte någon katastrof. Hon brukar väl inte bli inbjuden till Jimmie Åkessons möten heller.

Det skulle väl knappast ge Vänsterpartiet fler röster om Nooshi fick tillåtas mingla med Aron Verständig samtidigt som folkmordet i Gaza fortsätter.

Hon borde väl kunna hitta på något annat att göra då.
Senast redigerad av Goulburn 2024-12-07 kl. 11:21.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in