Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:50
Medlem
Utplåning av Ryzka mål är det enda som stoppar Ryzzland.

Men det har tagit alltför lång tid för Biden att begripa detta.
Citera
Igår, 19:51
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Nu handlar det om hur Trump väljer att agera. Säger han nej till Zelensky så betyder detta ingenting.

Så blir det säkert. Jag gissar på att Trump pratar med Putin just nu i telefon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det kommer helt klart att eskalera kriget och göra det svårare att få till fredsförhandlingar och försvåra för Trump vilket är Bidens syfte med det här draget.

Tror mer det kommer göra det lättare få till fredsförhandlingar när Putin och ryssarna mer kommer känna av effekterna utav kriget
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Dina tårar är mig en stor glödje!

Fint att påstå att man tillåter en nation försvara sig mot en facistisk invasionshär skulle vara att ”eskalera”.

Går det lika bra i övriga livet för dig?

Underbart och hög tid
Alla nationer är tillåtna att försvara sig. Är Ukraina på nåt sätt förbjudna att försvara sig? Det är inte som det handlar om. När donerade vapen används till motanfall istället för försvar så dras även donatorer in i konfliken. Det är problemet.
Citera
Igår, 19:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tror mer det kommer göra det lättare få till fredsförhandlingar när Putin och ryssarna mer kommer känna av effekterna utav kriget
Tror jag också. Detta kommer sätta press på Putin.
Citera
Igår, 19:53
Medlem
Gäsp!
30-50 mils räckvidd. Kommer inte påverka någonting.

Enda som skulle göra skillnad är faktiska trupper.
Ryssland kommer fortsätta ta mark.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Nu handlar det om hur Trump väljer att agera. Säger han nej till Zelensky så betyder detta ingenting.
Ukraina har drygt två månader och 200 mål att slå ut.

Det blir jättebra det här.

Hoppas Ukraina svarar SKONINGSLÖST mot Putlers senaste vansinnesdåd som var ett direkt svar på Scholz patetiska kontaktförsök.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
det låter coolt med såna oneliners i pyjamas bakom en skärm. Åk till fronten om du vill kriga din jävla fjant. Jag vill ha fred.

Vill du ha fred så har man inte problem med att Ukraina får försvara sig, om du inte vill se ett Ukraina som ger upp områden och Ryssland vinner mark.
Citera
Medlem
Som alla vet så kan inte Biden ta ett sådant välgenomtänkt beslut längre.
Nu drar ju USA in sig i krig med Ryssland och Nordkorea och skulle Ukraina utnyttja den möjligheten så kommer nog hela världen att hålla andan för det som sedan följer.
Ingen normalt tänkande människa skulle ta ett sådant beslut eftersom slutet är mycket nära för Biden med anhang.
Men som han själv sa så har dom 74 dagar på sig och på den tiden tänker dom sannolikt sänka usa så mycket det är möjligt.
Citera
Igår, 19:54
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Chamberlain-stuket funkar inte mot diktatorer, varken 1938 eller 2024.
Dessutom, att Ukraina får tillgång till samma typ av vapen som ryssarna har använt i åratal är ingen eskalering.
Om USA skickar kärnvapen till Ukraina, då snackar vi eskalering.
Frågan är inte vad du anser är eskalering, frågan är vad Putin anser är eskalering. Hoppas att du är beredd på att Putin skickar robotar på Polen. Sen är även Sverige i krig. Var beredd att dra på uniformen.
Citera
Igår, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Ukraina har drygt två månader och 200 mål att slå ut.

Det blir jättebra det här.

Hoppas Ukraina svarar SKONINGSLÖST mot Putlers senaste vansinnesdåd som var ett direkt svar på Scholz patetiska kontaktförsök.

Det är den fria världens enda och stora ledare DJT som bestämmer det. Inte du eller jag.
Citera
Igår, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
det låter coolt med såna oneliners i pyjamas bakom en skärm. Åk till fronten om du vill kriga din jävla fjant. Jag vill ha fred.

Ni kan få fred imorgon. Det är bara att dra tillbaka era trupper till 1991 års gränser och utlämna Putin samt Shoigu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in