2024-11-17, 21:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det skiter jag inte i eftersom jag inte läst det moderatorsmeddelandet. Du gör samma sak som moderatorn.

Det nklaste hade varit att fråga:
Läste du inte moderatorsmeddelandet.

Här är mitt svar:
Nej, jag hade inte läst det och jag förstår dessutom inte varför moderatorn lägger sig i vad som diskuteras.
att du inte läser moderatorsmeddelande ligger helt på dig och ingen annan, det ligger där synligt för alla att läsa.
Citera
2024-11-17, 21:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Nej, det skiter jag inte i eftersom jag inte läst det moderatorsmeddelandet. Du gör samma sak som moderatorn.

Det nklaste hade varit att fråga:
Läste du inte moderatorsmeddelandet.

Här är mitt svar:
Nej, jag hade inte läst det och jag förstår dessutom inte varför moderatorn lägger sig i vad som diskuteras.

Citat:
Nej, det visades inte.

Nu är det ju länge sedan - så du har möjligtvis glömt. Men inlägg som är inlagda som moderatorsmeddelande visas varje gång man postar ett inlägg längst upp. Så du bör ha sett det. Det fanns i allafall där även om du valde att inte läsa det alternativt missade det.

Moderatorerna lägger sig i vad som diskuteras när användarna inte respekterar trådstarten och diskuterar annat. Ut av respekt för den som startat tråden och faktiskt berättat vad hen vill diskutera.
Citera
2024-11-17, 21:53
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om du hittar inlägg i tråden som du anser är trams rekommenderar jag att du rapporterar dessa. Vi kan omöjligt läsa alla trådar och är beroende av rapporter för att upptäcka regelbrott. Inlägget du länkar till i din trådstart som du anser är trams - har du rapporterat det?
Men moderatorn i det här fallet läser alla inlägg, han har ju själv bekräftat att han det får räcka med inlägg om en viss sak - det betyder att han läser inläggen.

Frågan som man inte kan låta bli att ställa är hur gason står i vaccin-frågan och om det har haft någon del i hans beslut.
Citera
2024-11-17, 21:54
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
att du inte läser moderatorsmeddelande ligger helt på dig och ingen annan, det ligger där synligt för alla att läsa.
Så då är det fritt fram att anklaga någon för att "ha skitit i det"?

Du har verkligen inte förstått problemet med godtycklig moderering.
Citera
2024-11-17, 21:55
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Nu är det ju länge sedan - så du har möjligtvis glömt. Men inlägg som är inlagda som moderatorsmeddelande visas varje gång man postar ett inlägg längst upp. Så du bör ha sett det. Det fanns i allafall där även om du valde att inte läsa det alternativt missade det.

Moderatorerna lägger sig i vad som diskuteras när användarna inte respekterar trådstarten och diskuterar annat. Ut av respekt för den som startat tråden och faktiskt berättat vad hen vill diskutera.
Har jag fel om jag gissar att moderatorsmeddelande visas om du citerar eller skriver nytt inlägg, men inte om du skriver ett inlägg och moderatorn postar ett moderatorsmeddelande under tiden som du skriver ett nytt inlägg?
Citera
2024-11-17, 21:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Men moderatorn i det här fallet läser alla inlägg, han har ju själv bekräftat att han det får räcka med inlägg om en viss sak - det betyder att han läser inläggen.

Frågan som man inte kan låta bli att ställa är hur gason står i vaccin-frågan och om det har haft någon del i hans beslut.

Den frågan är helt irrelevant här. Tycker att vi håller oss till att diskutera sakfrågan som är huruvida du var off topic eller ej och huruvida varningen är rättvis.
Citera
2024-11-17, 22:04
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Den frågan är helt irrelevant här. Tycker att vi håller oss till att diskutera sakfrågan som är huruvida du var off topic eller ej och huruvida varningen är rättvis.
Den är väl i högsta grad relevant. Modereringen av de aktuella inläggen måste ju ses i relation till den diskussion som fördes.

Tråden ifråga formligen DRYPER av inlägg som är RIKTIGT trams. Mitt inlägg berör ju sakfrågan i detalj och dessutom på ett sakligt vis. Det är helt obegripligt hur någon kan komma till slutsatsen att det skulle vara off topic när man samtidigt tillåter annat i stil med:
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Sluta diskutera som ett efterblivet barn. Den härskartekniken kommer du ingen vart med. Du och jag diskuterade vad som var ett tvång. Och jag anser det är en tvångsåtgärd att ta bort friheter om man vägrar gå med på ett vårdval man inte vill ha.

Blev Carlbom varnad för trams?
Citera
2024-11-17, 22:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Så då är det fritt fram att anklaga någon för att "ha skitit i det"?

Du har verkligen inte förstått problemet med godtycklig moderering.
Du har "skitit i det" ja, att läsa moderatorsmeddelande ligger helt och hållet på dig och ingen annan än dig, att du är så korkad att du inte förstår något så fundamentalt är tragiskt, kör du samma korkade resonang när polisen kommer också? ååhhh men förlåt konstapeln men jag har inte läst lagboken så den lagen gäller inte mig du är en godtycklig idiot

Det framstår som du gnäller för gnällandets skull, kan du förklara varför du går apeshit crazy för en 1år gammal varning? varför du inte tagit upp detta tidigare?

Citat:
Har jag fel om jag gissar att moderatorsmeddelande visas om du citerar eller skriver nytt inlägg, men inte om du skriver ett inlägg och moderatorn postar ett moderatorsmeddelande under tiden som du skriver ett nytt inlägg?
Bortförklaringar och undanflykter, moderatorsmeddelandet lades upp den 22:e november 2023, inläggen som du fick varning för skrevs efter.
Citera
2024-11-17, 22:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Moderatorsinlägget postades den 22 november. Inlägget du varnades för skrev du den 23 november. Således fanns inlägget synligt för dig då du postade även om du uppger att du inte sett det eller läst det.

Moderatorsmeddelande visas när du skriver ett inlägg i tråden oavsett om du citerar eller skriver ett nytt inlägg.
Citera
2024-11-17, 22:06
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Moderatorsinlägget postades den 22 november. Inlägget du varnades för skrev du den 23 november. Således fanns inlägget synligt för dig då du postade även om du uppger att du inte sett det eller läst det.

Moderatorsmeddelande visas när du skriver ett inlägg i tråden oavsett om du citerar eller skriver ett nytt inlägg.
Som jag påpekade, jag hade INTE läst moderatorsmeddelandet. Jag sket INTE i det. Trots det kan du inte låta bli att anklaga folk för att göra något de inte gjort. Helt sanslöst.

För sista gången:
Jag har INTE läst moderatorsmeddelandet ifråga. INTE. Förstår du?
Citera
2024-11-17, 22:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Den är väl i högsta grad relevant. Modereringen av de aktuella inläggen måste ju ses i relation till den diskussion som fördes.

Tråden ifråga formligen DRYPER av inlägg som är RIKTIGT trams. Mitt inlägg berör ju sakfrågan i detalj och dessutom på ett sakligt vis. Det är helt obegripligt hur någon kan komma till slutsatsen att det skulle vara off topic när man samtidigt tillåter annat i stil med:

Blev Carlbom varnad för trams?

Andra användares inlägg är inte topic här. Diskutera dina egna inlägg och varningar.

Modereringen av aktuella inlägg i en tråd står inte till någon som helst relation till vad Gason har för uppfattning om vaccinationer.
Citera
2024-11-17, 22:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
För sista gången:
Jag har INTE läst moderatorsmeddelandet ifråga. INTE. Förstår du?
Och? att du väljer att inte läsa moderatorsmeddelanden som ligger ute för alla att läsa ligger fortfarande på dig och ingen annan än dig.

Kan du förklara för oss varför du valde att klaga först när du skrivit ~1700 inlägg sen varningen delades ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in