Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen

Så även i mitt fall.
Men även där har det blivit ett problem.
Kattrackaren har ju lärt sig att hon är både katt och söt.
Så det är inte bara jag som skämmer bort henne varenda granne i området skämmer bort henne!
Med lax, leksaker, oändligt med gosande osv osv.

Har en granne som inte ens gillar fisk, men har köpt både kattskål & räkor/lax/entrecote osv bara för att MIN katt kommer dit och gosar några min i veckan.
Vad säger/gör man?

Så jag ser det lite som att det är hennes jobb att sprida glädje...

Du får väl se de som att hon skämmer bort grannen i sin tur
Kanske du kan be henne lära grannen skifta däck med så kanske grannen skiftar dina sen
Citera
Igår, 23:59
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Det är ok att göra det på dagen, ingen som kommer att bötfälla dig för det...inte fryser man heller ( nu har jag iof garage, men har inte alltid haft den lyxen)

De som får stå i kö i 2-3h varje år håller kanske inte med om att det tar 5 minuter...

Ser fram emot det sedvanliga kaoset när första snön kommer i veckan. Lika roligt varje år att det kommer som en överraskning.
Den som påstår att man fryser när man skiftar däck har uppenbarligen aldrig gjort det så vida vi inte snackar snöstorm eller ösregn.
Man blir varm utav bara helvete av däckbärandet, jacka är inte att tänka på.
Citera
Idag, 00:18
Medlem
Jan-As avatar
Min mamma bytte däck på sin bil alla år och min sambo byter på sin varje år.
Senast bytte hon även bromsar fram eftersom jag inte hade tid just då, det gick bra. Annars är det mest jag som sköter bilarna.

Har väl mest att göra med manliga och kvinnliga intressen...
Citera
Idag, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Den som påstår att man fryser när man skiftar däck har uppenbarligen aldrig gjort det så vida vi inte snackar snöstorm eller ösregn.

För någon som är van att byta hjul på bussar & lastbilar där hjulen väger uppåt 100 kg. Berätta gärna vad som är så tungt med att byta på en personbil?

Kan förstå att det är tungt om man inte sett insidan av ett gym på 40 år. Men annars har jag aldrig hört någon klaga på att byta på EN bil några gånger per år...

Dom som jobbar med det, gör ju lite fler än 1 /år dock...
Citera
Idag, 00:32
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:

Sist jag bytte däck stod jag 20 minuter och hoppade med mina 100kg på fälgkorset. Fan vad dåligt betalt det blir i timlön. Bättre att jobba ett par timmar extra och slippa däcken samt hjälpa sin karriär.
Citera
Idag, 00:32
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
För någon som är van att byta hjul på bussar & lastbilar där hjulen väger uppåt 100 kg. Berätta gärna vad som är så tungt med att byta på en personbil?

Kan förstå att det är tungt om man inte sett insidan av ett gym på 40 år. Men annars har jag aldrig hört någon klaga på att byta på EN bil några gånger per år...

Dom som jobbar med det, gör ju lite fler än 1 /år dock...
Jag byter på minst 2 och var har jag klagat?
Jag skrev att man inte fryser vid däckskifte, har jag fel mennar du?
Senast redigerad av StigEngstrom Idag kl. 00:38.
Citera
Idag, 00:34
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Jodå jag har sett det en gång.
Tror det va 2018.

Ambulansen kom och hämtade henne.
Hon hade brutit armen på något jävla vis. Domkraften som fallt omkull över armen
Citera
Idag, 00:35
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Sist jag bytte däck stod jag 20 minuter och hoppade med mina 100kg på fälgkorset. Fan vad dåligt betalt det blir i timlön. Bättre att jobba ett par timmar extra och slippa däcken samt hjälpa sin karriär.
Fälgkors är ju sämst, skaffa en rejäl nyckel så kommer det gå som en dans.
Citera
Idag, 00:37
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt

Känner du dig inte lite halvbögig när du ber däckfirman om hjälp?

Hej hej jag är en stor man som inte kan byta däck själv för att det är jobbigt.
Jag blir svettig på pungen och då vill inte min kille gurgla pung..

LIte så känns det
Citera
Idag, 00:39
Medlem
Citat:
Nu är det för risk för snö i Stockholm och som vanligt är det införtstått i världens biologiska realitet att jag som make skiftar däck på familjens två bilar vilket det alltid har varit.
Har ingenting emot det men det är ju lustigt hur moderna feminismen väljer sina strider.
Uteslutande alla män på min arbetsplats skiftar däck i familjen och dom tjejer som är singlar låter verkstad göra det.
Är detta någonting som inte är intressant i feministernas jämställda värld? Antal kvinnor i ett gift förhållande som skiftar däck måste ju vara max 1 procent?

Ja. Jag känner sådana kvinnor.

Har du jämfört med hur många, eller få av männen och kvinnorna på din arbetsplats har någonstans att förvara hjulen som inte används?
Citera
Idag, 00:40
Medlem
Citat:
Jag byter på minst 2 och var har jag klagat?
Jag skrev att man inte fryser vid däckskifte, har jag fel mennar du?

Om jag kan frysa när jag byter däck som är många gånger tyngre än på en personbil så förstår jag inte hur kallt plötsligt blir varmt på en personbil.

Kallt är kallt.
Kallt är inte varmt.

Så du får mer än gärna förklara hur du lyckas med att få kallt till varmt
Citera
Idag, 00:40
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Fälgkors är ju sämst, skaffa en rejäl nyckel så kommer det gå som en dans.

Nyckel? NYCKEL??

Långt jävla ledhandtag är va man ska använda
DÅ sker det grejer

Typ

https://www.mekonomen.se/hylsverktyg...ister-14542255
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in