Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 10:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
På förekommen anledning:
Notera att om man kör Chrome på Mac så syns inte moderatormeddelandet när man väljer att posta nytt meddelande.

Jag nämner att meddelandet inte syns med tanke på att flera moderatorer uttrycker sig som att man "skiter i moderatormeddelandet".

Kanske ett litet tips från coachen att ni ber utvecklarna titta på det så ser medlemmarna när ett moderatormeddelande finns samt moderatorerna slipper bete sig som skitstövlar och anklaga någon för att skita i något som de av naturliga orsaker inte sett.

Vi felsöker på vår sida och kan inte se felet som du uppger. Kan det vara så att du använder dig av en adblocker eller annan plugin?
Citera
Idag, 10:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi felsöker på vår sida och kan inte se felet som du uppger. Kan det vara så att du använder dig av en adblocker eller annan plugin?
Nej. Det är samma beteende med Firefox. Jag har ingen adblock. Det är er kod(?) som automatiskt scrollar ner sidan så att inmatningsfältet hamnar mitt på sidan. När det sker scrollas moderatormeddelandet uppåt så att det inte syns. Screenshot här:
https://ibb.co/NWWC0J8
Citera
Idag, 10:30
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Nej. Det är samma beteende med Firefox. Jag har ingen adblock. Det är er kod(?) som automatiskt scrollar ner sidan så att inmatningsfältet hamnar mitt på sidan. När det sker scrollas moderatormeddelandet uppåt så att det inte syns. Screenshot här:
Så moderatorsmeddelandet finns där alltså. Bara att du missade det. Det är ju inte riktigt samma sak som att det inte finns.
Ta som vana att scrolla uppåt innan du postar då. Sedan kan förhoppningsvis teknikerna se till att lösa det så meddelandet blir tydligare.
Citera
Idag, 10:37
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Vi har felsökt på vår sida och ser moderatorsmeddelandet med båda webläsarna.

Är det någon annan användare som stött på samma problem så får ni gärna delge det här i tråden.
Citera
Idag, 10:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Så moderatorsmeddelandet finns där alltså. Bara att du missade det. Det är ju inte riktigt samma sak som att det inte finns.
Ta som vana att scrolla uppåt innan du postar då. Sedan kan förhoppningsvis teknikerna se till att lösa det så meddelandet blir tydligare.
Ja, NU vet jag det. Men innan jag började titta på hur jag kunde ha missat detta hade jag inte ens en aning om att moderatormeddelande visades vid varje nytt inlägg. Och det är exakt likadant på både Firefox och Chrome.

Jag har hela tiden trott att ett moderatormeddelande är ett inlägg som får en annan färg och so medlemmarna förväntas uppmärksamma i forumet. Jag har aldrig ens känt till att det visas när man postar nytt inlägg.
Citera
Idag, 10:49
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ja, NU vet jag det. Men innan jag började titta på hur jag kunde ha missat detta hade jag inte ens en aning om att moderatormeddelande visades vid varje nytt inlägg. Och det är exakt likadant på både Firefox och Chrome.

Jag har hela tiden trott att ett moderatormeddelande är ett inlägg som får en annan färg och so medlemmarna förväntas uppmärksamma i forumet. Jag har aldrig ens känt till att det visas när man postar nytt inlägg.
Nej det kan jag förstå, det är ju inte något man gör när man inte vet om det. Troligtvis är det att din skärmstorlek gör att moderatorsmeddelandet hamnar precis utanför synligt område.
Hoppas teknikerna kan fixa till det så sidan centreras så meddelandet hamnar inom synligt område oavsett skärmstorlek
Citera
Idag, 10:53
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Vi har felsökt på vår sida och ser moderatorsmeddelandet med båda webläsarna.

Är det någon annan användare som stött på samma problem så får ni gärna delge det här i tråden.

Då får jag räcka upp handen.
Men grejen är att om man har sidan inzoomad över 100% så syns inte moderatorsmeddelandet, då fokus är större än normalt, och moderatorsmeddelandet hamnar långt upp så det inte syns om man inte scrollar uppåt, så det är mer ett problem ingen tänkte på när designen skapades.
Citera
Idag, 10:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Men grejen är att om man har sidan inzoomad över 100% så syns inte moderatorsmeddelandet, då fokus är större än normalt, och moderatorsmeddelandet hamnar långt upp så det inte syns om man inte scrollar uppåt, så det är mer ett problem ingen tänkte på när designen skapades.

Kan det vara så att du har sidan inzoomad till över 100%?

Jag vidarebefodrar här att det också kan hjälpa att rensa cache och cookies om du inte redan gjort det.
Citera
Idag, 11:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Kan det vara så att du har sidan inzoomad till över 100%?

Jag vidarebefodrar här att det också kan hjälpa att rensa cache och cookies om du inte redan gjort det.
Jag har rensat alla cookies och det hjälper inte. Om jag zoomar och väljer "Actual Size" så syns det här:
https://ibb.co/brsB0dy

Om jag zoomar ut ännu mer hjälper inte, det här är max vad som syns oavsett hur mycket jag zoomar ut.
https://ibb.co/T2N7gxJ
Citera
Idag, 11:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag har rensat alla cookies och det hjälper inte. Om jag zoomar och väljer "Actual Size" så syns det här:
https://ibb.co/brsB0dy

Om jag zoomar ut ännu mer hjälper inte, det här är max vad som syns oavsett hur mycket jag zoomar ut.
https://ibb.co/T2N7gxJ

Jag har tagit med mig dina inlägg internt då jag inte alls är teknisk och denna diskussionen är lite över mitt huvud. Men vi kollar på det.
Citera
Idag, 13:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Jag kör med inzoomat sen flera år för tillfället 130%, aldrig haft problem med att moderatorsmeddelanden försvinner utan det syns klart o tydligt, kan inte påstå att inzoomat ger några problem alls.
Citera
Idag, 13:59
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag kör med inzoomat sen flera år för tillfället 130%, aldrig haft problem med att moderatorsmeddelanden försvinner utan det syns klart o tydligt, kan inte påstå att inzoomat ger några problem alls.

Kan vara olika beroende på webbläsare.
Jag använder Firefox(ESR), och Flashback strular med en massa saker.
Jag ser bara moderatormeddelanden om jag scrollar upp, jag kör 110% inzoomat, och firefox fokuserar på ordbehandlingsrutan i mitten.
Men för mig är detta inte något problem, jag har för vana att scrolla upp och läsa eventuella moderatormeddelanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in