Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 11:35
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nej då, hela världen kommer inte bli grus: enbart ditt hemland.
Jag bor i Sverige, så jag antar att jag klarar mig om du har rätt.

Men jo, i ett fullskaligt kärnvapenkrig så blir hela världen till ett grusfält. Inte för att jag förväntar mig att en lobotomerade människa som du skulle förstå det, men så är det iallafall
Citera
Idag, 11:36
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Att enbart tro Ukraina är såna änglar är ju bara så nativt så jag baxnar.
Vem tror eller förväntar sig att ukrainarna ska bete sig som änglar? Ukraina är utsatt för aggressionskrig. Självklart har de all rätt att utsätta ryssar för bombningar. Vill ryssarna att sådana bombningar ska upphöra är det bara att dra sig tillbaka till sina egna gränser.
Citera
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Mm, typ så.
Jag tror vapnen finns säkert i Ukraina redan, annars hade nyheten varit "USA bistår med långdistansvapen", inte "USA tillåter att dom används". Berättar man att dom ska levereras, så kan dessutom det få Ryssarna att söka efter- och eventuellt förstöra vapen-transporten på vägen.
Världen vet inte ens om NYT källor är korrekta öht ens.
Ifrån det här så blandar en massa folk in NATO, och Trump, och fan och hans moster från ingenstans.
Förmodligen dönickarna som tror någon världskraft skulle ha förmågan att få ut Ryssland ur Ukraina, vilket ingen har. Men dom förstår inte det, utan börjar babbla om huruvida långdistansvapen från Ukraina kan påverka den redan obefintliga förmågan att få ut Ryssland ur Ukraina.
Ideologiska villfarelser.

Mycket möjligt detta bara handlar om "psykologisk krigföring", och att Biden sagt något som t.ex. "vi kan inte utesluta möjligheten skicka långdistansvapen till Ukraina"?
Har förresten svårt att tänka mig Biden vill trappa upp konflikten om Ukraina så, att man själva riskerar utsättas för krigshandlingar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Visst, men då försvarar Putin sig också, även om du tycker att han började.

Nej, inte på strategisk nivå. På slagfältet ja, kan det bli så. Om fronten flyttas halvvägs in mot Moskva, då kan vi ev börja tala om försvar, och om de försökt ge upp.

Annars är det ryssen som är anfallande part. Det är fakta även för låg begåvade.
Citera
Idag, 11:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Mycket bra om det är sant!

Bra att kunna slå ut ryska flygfält med flygplan som terrorbombar Ukrainska städer!
Citera
Idag, 11:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Någon som vet hur många sådana här ATACMS som Ukraina har.

Tydligen har det producerats totalt 3700 st. Har ryssarna något missilförsvar mot dem? Längsta räckvidd är tydligen 300 km och de flyger med mer än 1 km/sekund, så det tar sisådär 4-5 minuter att träffa ett mål 30 mil bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jag börjar istället tröttna på personen som dig som inte kan se upptrappningen av det här enbart bero på att Biden är så jäkla sur för att han förlorade valet?

Och Ukraina håller väl på invaderar ett ryskt område som de aldrig har haft och göra med? (KURSK).

så det är väl även så Ukraina invaderar och skjutit drönar mot civila byggnader i storstäderna i Ryssland.

Vad för något gott tror du kommer komma av att Ukraina nu får skjuta med långdistans vapen in i Ryssland.

Fler civila byggnader som skall drabbas av Ukraina eller du tror de håller sig till skjuta på militära mål?

Att enbart tro Ukraina är såna änglar är ju bara så nativt så jag baxnar.

Detta var Bidens hämnd på Trump och inget annat. Oskyldiga kommer dö i Ryssland och i Ukraina för Biden är bitter.

Fy fan vad osmakligt.
Inget att vara upprörd över. När du ser en ukrainaflagga i profilen så vet du att det är en överviktig boomer med med artros och dåliga värden som sitter och lekar av de sista åren innan pensionen.

För övrigt ändrar detta inget då Ukraina lider brist på allt inkl Atacms och Himarspjäser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nä det skulle jag inte påstå.. Ukraina har ju också många utländska som krigar i deras uniformer och mängder med frivilliga.. osv.. samt så slår Ryssen till i gömda vapendepåer och kommandocentraler där också civila bor.. samma sak som Israel gör i Gaza..

När nu missilerna som Nato styr i Ukraina slår mot mål blir det ju Nato som skjuter. Lite skillnad..

Skillnaden är att de få utländska medborgarna som rest till Ukraina. Har åkt dit på eget bevåg
De är inte ditsända av någon president eller ledare.

Medan Kim Jong-un har beordrat sina soldater till Ryssland. 10 000-tals soldater. De är väldigt många!!!
Kim Jong-un förklarar alltså krig med Ukraina. Ukraina kommer förmodligen att svara hårt
Citera
Idag, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Självklart inte som rysslands kapacitet, men är nog en del ammunitionsupplag, flygbaser och trupper som kommer få det hett om öronen inatt!

Verkar inte hänt ett skit. Får se om dom kommer användas överhuvudtaget.
Citera
Idag, 11:42
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssland har ju nu fria händer att kunna bomba dom platser i Europa där dom tillverkas och förvaras... och där NATO styr dom åt Ukraina.. Undrar om USA förvarar några i Sverige nu efter DCA avtalet?..

Alltså NATO bygger på att bibehålla den nuvarande amerikanska ockupationen av Tyskland och att medlemsstaterna betalar för den ockupationen. Om Ryssland började bomba från Kaliningrad skulle London vara prioritet och därefter de amerikanska baserna i Tyskland.
Citera
Idag, 11:43
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror du att Putin gör den distinktionen? Han skjuter inte granater på Polen om USA ger Ukraina anfallsvapen? Vad bra, då kan ju Polen luta sig tillbaka och ta det lugnt. Undrar varför de skickar upp flygplan?

Är du seriös? Klart att man skickar upp flygplan när man har gräns till Ukraina. Risken finns att robotar på misstag kan ta sig in över Polskt luftrum när områden i västra Ukraina attackeras.
Det bör inte vara så svårt att förstå.
Citera
Idag, 11:43
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Jättebra, nu blir USA direkt indragna. Har vi någonsin vart närmre ett tredje världskrig? Hela Europas säkerhet blev precis betydligt sämre, kul att riskera hela kontinenten för ett korrupt skitland.
Haha det här som varit planen hela tiden.

Ukraina och dess invånare är bara en bonde i elitens schackspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in