Citat:
Ursprungligen postat av
unlimitedpower
Har du någonsin befunnit dig på plats i livet där du vet att det inte är meningen att du ska vara men trotts det stannat för att kunna ta dig därifrån?
Relationer, jobb, en plats, eller annat..
Vad var anledningen till ditt uppvaknande?
Vad gjorde att du kände dig fast och blev stillastående?
När visste du att det var rätt tidpunkt att “resa” vidare?
Detta har hänt mig genom livet flera ggr. Med både flytt, jobbbyten och relationer (mitt sista och längsta).
Jag är modig av naturen, och jag tar an utmaningar, som tex när jag valde att byta stad.
Min familj hade valt min första stad jag växte upp i, jag ville till annat land och storstad egentligen fast blev annan stad i SE istället. Jag var trött på mitt gamla liv, mina vänner gav mig inget, hade ingen relation att ta ställning till, (fast såklart träffade jag en kille precis månad innan jag flyttade).
Jag växte enormt av att byta stad och jobb, fick nya vänner, mer utbildade och drivna på annat sätt, jag lärde mig massor och blev en annan person.
Jag ältar sällan tex just jobb för länge, trivs jag inte så byter jag inom 6 mån. Ofta runt maj, så blir man ledig hela sommaren, Gjort detta säkert minst 3 ggr.
När det gäller min sista utmaning, så var den svårast. Hur och varför lämnar man ett långt förhållande? Det tog ändå 2 år av tankar mellan hopp och uppgivenhet. Fast utmaningar kommer för att du behöver en förändring, för att sinnet är trött på samma, för vi behöver stimuleras, och vissa av oss är inte skapta av bara ge oss, stå still, inte utvecklas, inte växa, inte utmanas. Same same alltid....nej jag behöver mer. Ville ha en bättre relation, bättre kommunikation, mer och bättre sex, mer passion/attraktion, vänskap och en bästa vän.
Man bara vet till slut, efter en tids ältande i huvudet, en tids planerande i skallen, så sätter man bara igång och planerar på riktigt, flytt, uppsägning, samtalet som leder till ett avslut av relationen....osv.