Citat:
Ursprungligen postat av
Snopphanen
Tror du på riktigt att alla som har en annan åsikt är rysstroll eller är det mest nåt du säger för att det känns bekvämt och bra?
Nej, det tror jag inte, men jag tror att majoriteten här som uttrycker sig nedlåtande om Ukraina och västs stöd till Ukraina är diktaturvurmande rysstroll som av outgrundliga anledningar ser upp till diktatorn i Kreml.
Citat:
Jag tror inte heller de kommer ta till kärnvapen och det kommer inte Nordkorea heller. Men tror inte de här långdistansrobotarna kommer leda till att Ukraina vinner kriget.
Varför gör Biden det här precis innan Trump tar över? Trump som vill få ett stopp på kriget? Det är väl det som är frågan.
Det däremot är en bra fråga. Kanske gör man det för att markera mot Nordkorea och dess inblandning i kriget, kanske gör Biden det för att han helt enkelt kan och vill ge Ukraina ett bättre utgångsläge ifall Trump försöker framtvinga förhandlingar (som sannolikt skulle vara mycket dåligt för Ukraina).
Alla vill ha ett stopp på kriget. Ryssland för att de vill segra, Ukraina för att de inte vill bli besegrade och utsättas för ryska övergrepp och andra länder för att det är bättre med en stabil fred än ett pågående krig. Däremot måste man ju väga in vad det innebär om Ryssland tillåts vinna och det gör att än så länge är kriget det mindre onda av alternativen för Ukraina och de länder som ger stöd till Ukraina.