Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Såg precis på Rapport hur Putin sa att detta beslut av USA betyder att förutom USA också västländerna som stödjer Ukraina med vapen numera är i krig med Ryssland. Att glädjas över detta är fanimej mer än oövertänkt. Riktigt otäckt att folk här inne tar detta så lätt när det istället borde förskräcka å det värsta.

Så vad skall man göra då? Låta ryssen hota och diktera är enda alternativet om man inte står upp för sig och inser att vi faktiskt är hotade och om ryssen får som den vill kommer vi inte finnas ändå. Antingen försvinner vi tyst eller så backar man inte en tum.

Förhandlingar, avtal och löften fungerar inte. Ryssen förstår bara våldskapital. Åtminstonde fram till dags datum. Så vad göra?

Jo, vi kan ju lägga oss platt och bara ta det där bak som ryggradslösa äckliga amöbor, vilket verkar vad många här förespråkar inklusive du. I min värld förtjänar man inte ens finnas då när det handlar om hela vårt sätt att leva och den demokratiska fundamentan är hotad.

Det är ALLTID ryssen som eskalerar, hotar och pekar finger och vi ska snällt anpassa oss, trots att de vet att de är underlägsna oss i så gott som allt, inklusive militär makt. Hur fan gick det till från början egentligen?

Kanske dags att tänka om och möjligen är det dags att införlika sig i tanken och faktumet att låta det bli som det blir.

Det är GARANTERAT ryssen som kommer trycka på den röda knappen först ändå.

Men fram till dess, jo, vi ska fortsätt slakta de jävlarna så mycket vi bara kan.
Citera
Igår, 18:29
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Vad blir Ryssland nästa röda linje?
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Rätt beslut. Hoppas bara att det inte är för lite och försent. Detta skulle ha gjorts redan för två och ett halvt år sedan. Men men, bättre sent än aldrig.
Citera
Igår, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Om du hade planerat med min granne i smyg att göra något med mitt hem och jag fick reda på det, så skulle jag smälla till er båda med ett basebollträ innan ni kunde komma in i mitt hem.

Det hela hade kunnat undvikas av att du aldrig fick idén att göra något fuffens med min bostad. Helst hade du gett fan i att konspirera mot mig med min granne som du inte ens känner från första början.

Men du har ju inbillat dig att jag ens ville ha med dig och din bostad att göra. Du är rädd för att dina barn och din fru hellre vill ha mig som herre och flytta eller få för sig att kasta ut dig. Jag tycker din fru är skitful och dina ungar idioter. Mina andra grannar väster om mig gillar jag däremot skarpt att hänga med. Så i din frustration över att jag föredrar andra och pga du är en elak jävel och vill ha mig som slav invaderar du mitt hem och jag ber som en konsekvens av det mina grannar om hjälp.
Senast redigerad av grisbenet Igår kl. 18:48.
Citera
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssarna kan göra hur mycket jävelskap som helst. Det är ingen som säger att eskaleringen sker i Urkaina. För det första kan de så klart börja skicka kärnvapen. Men de kan också:

- klippa en Atlantenkabel.
- attackera satelliter
- Sänka skepp med ubåtar
- högteknologisk terrorism
- miljöterrorism
- Sponsra galningar. Gratis smutsiga bomber till alla islamister som vill ha.

Osv. I de flesta fallen kan de bara blåneka och säga: "det var ni som klippte er egen kabel och sänkte era egna skepp. Precis som vi gjorde med Northstream."
Bra spaning... 👀

Undervattenskabel skadad i svensk ekonomisk zon
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...-ekonomisk-zon
"En undervattenskabel som löper mellan Finland och Tyskland har skadats utanför Ölands södra spets.
Händelsen utreds nu av ”berörda svenska myndigheter”, meddelar Försvarsdepartementet.
Även en kabel mellan Sverige och Litauen har skadats, enligt uppgifter i litauiska medier.
Enligt den finländska ägaren – det statliga bolaget Cinia – handlar det om ett totalt kabelbrott. Larmet strax efter klockan 03.00 i morse, svensk tid."
Citera
Medlem
Som jag sa en tid sen = Trump kanske bluffar!
Det är ju detta såna som han är bäst på, ljuga och manipulera, kanske bättre än den avdankade KGB-agenten i Kreml?

Vi lever i spännande tider
Citera
Igår, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Ja jag tror inte att Ryssland skulle anfalla respektive land om man nu svarar utan anfalla baser utanför deras landområden.

Cypern var bara ett exempel om du inte förstod det

Du är inte så bra på det här va.

Dina exempel och ditt svammel får mig att tro att du antingen är 12-år eller gravt hjärnskadad..... du är nog den enda i hela världen som tror på det iaf.
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Fånigt att stämpla alla som är emot detta som smyg-ryssar.

Vi är emot krig och i de fall där krig redan brutit ut är det för sent. Då får man istället sträva efter minimal skada istället för att trappa upp, förlänga och orsaka ännu mer förödelse. Det vinner ingen på och framförallt inte de Ukrainare som dör med vänsterländska vapen i handen.

Att sitta i Sverige och vara glad att Ryssar dör på bekostnad av Ukrainska liv medan man själv sitter i soffan med en skål chips och kollar på Så mycket bättre. Bizzart.

Så om Ryssland skulle skjuta raketer på Estland eller Finland så ska NATO ge upp direkt?

Så inga ryssar dör?

Fattar du hur korkat det du säger är.

Hur kan det komma sig att du försvarar Ryssland men du ser inget fel på att ryssarna skjuter och våldtar och massmördar i Ukraina?

Sd troll är ovanligt korkade som tar Putins sida hela tiden.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Biden administrationen gör allt för att sabba nu, även om det innebär att starta ww3.

Nja. Det känns mer som att de gör allt de kan just nu för att stötta Ukraina tills Trump tar över och stoppar stödet helt.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Vad blir Ryssland nästa röda linje?

Inget.
Citera
Igår, 18:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Nja. Det känns mer som att de gör allt de kan just nu för att stötta Ukraina tills Trump tar över och stoppar stödet helt.

Om Trump gör detta....Trump måste ha en anledning med att fälla krokben på USAs försvarsindustri.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Bra spaning... 👀

Undervattenskabel skadad i svensk ekonomisk zon
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...-ekonomisk-zon
"En undervattenskabel som löper mellan Finland och Tyskland har skadats utanför Ölands södra spets.
Händelsen utreds nu av ”berörda svenska myndigheter”, meddelar Försvarsdepartementet.
Även en kabel mellan Sverige och Litauen har skadats, enligt uppgifter i litauiska medier.
Enligt den finländska ägaren – det statliga bolaget Cinia – handlar det om ett totalt kabelbrott. Larmet strax efter klockan 03.00 i morse, svensk tid."
Dessa 'semi'krigsoperationer kommer bara att öka vår tekniska kompetens!

Jämförbart med Nazitysklands bombningar bara ökade britternas stridsvilja och uppfinningsrikedom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in