Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Såg precis på Rapport hur Putin sa att detta beslut av USA betyder att förutom USA också västländerna som stödjer Ukraina med vapen numera är i krig med Ryssland. Att glädjas över detta är fanimej mer än oövertänkt. Riktigt otäckt att folk här inne tar detta så lätt när det istället borde förskräcka å det värsta.

Ja Putin har haft den retoriken hela tiden och han är genomskådad sen länge. Det enda detta betyder är att det blir svårare för Ryssland framöver vilket Putin surar över så klart. Absolut inte otäckt på något vis.
Citera
Igår, 19:54
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippesasfalt
Undrar om man nöjer sig med strategiska mål precis på andra sidan gränsen. Om några robotar skulle nå Moskva lär det urarta fullständigt.
Drönare har redan nått Moskva några gånger och det har inte urartat
Citera
Igår, 19:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja efter snart 3 år av ryzzka framgångar i Ukraina så tror jag alla är livrädda för att fyllon i golfbilar ska lyckas lika bra i hela Europa. Pajas

Suck.. från en nöt till nästa. Du fattade aldrig varför jag skrev som jag gjorde, eller hur? Var bara full av dig själv och bara måste få säga vad du tycker, eller hur? 🤣
Citera
Igår, 20:00
Medlem
Detta kommer knappast som en överraskning för någon. Utöver att ha hotat stabiliteten i övriga världen med kärnvapen under snart tre år har putler även dragit in Nordkorea i kriget vilket givetvis är en gigantisk eskalering. Istället för att sitta i kreml och grina så borde putler se över sina egna val och fundera över vad de får för globala konsekvenser. Detta är med andra ord ett fullt rimligt svar på de otaliga eskaleringar som putler står direkt ansvarig för under senare tid.
Citera
Igår, 20:16
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej, din dynga är lögn och spridningen av den är propaganda som är tänkt att tjäna Sveriges fiende Ryssland.
Låter som du lider av indoktrinering. Du borde besöka en psykiatrisk klinik för rådgivning.

Man provocerar fram 3e världskriget med att anfalla Ryssland utan en tanke på hur Ryssland kommer svara väst på angreppet. Låter definitivt som man har någon funktionsstörning om man hejar på denna utveckling.

Alla ni indoktrinerade tokar påstår att Putin är galen och sedan vill ni se om han är galen nog att anfalla väst som vedergällning? Vad fan är fel på er? Finns inga vinnare om Putin faktiskt får nog och sänder kärnvapen västerut.
Citera
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
I USA vann Donald Trump över krigshetsande woke-psykopater som dig.
Folket har röstat för fred i Ukraina.
Men du kanske inte tror på demokrati?

Du menar att Rysslands invasion och våldtäkt av Ukraina inte är krigshets?
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Detta kommer knappast som en överraskning för någon. Utöver att ha hotat stabiliteten i övriga världen med kärnvapen under snart tre år har putler även dragit in Nordkorea i kriget vilket givetvis är en gigantisk eskalering. Istället för att sitta i kreml och grina så borde putler se över sina egna val och fundera över vad de får för globala konsekvenser. Detta är med andra ord ett fullt rimligt svar på de otaliga eskaleringar som putler står direkt ansvarig för under senare tid.

Yes, det är en bra och rimlig reaktion mot Putins eskalering. Att putin tar in Nordkorea till att börja med tyder på desperation, ryssarna kan inte fortsätta så här hur länge som helst och om vi fortsätter stödja så kommer Ryssen krackelera till slut.
Citera
Igår, 20:19
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Kom igen det är ni inom wokerörelsen , Aftonbladet och Kamala Harris

Resten vill ha fred

Det blir aldrig verklig fred så länge som råttorna i Kreml sitter vid makten.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du menar att Rysslands invasion och våldtäkt av Ukraina inte är krigshets?
Jag menar att amerikanska folket har röstat för Trumps fredslösning av Ukrainakriget och att senile Biden går emot vad folket har röstat
Citera
Igår, 20:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Låter som du lider av indoktrinering. Du borde besöka en psykiatrisk klinik för rådgivning.

Man provocerar fram 3e världskriget med att anfalla Ryssland utan en tanke på hur Ryssland kommer svara väst på angreppet. Låter definitivt som man har någon funktionsstörning om man hejar på denna utveckling.

Alla ni indoktrinerade tokar påstår att Putin är galen och sedan vill ni se om han är galen nog att anfalla väst som vedergällning? Vad fan är fel på er? Finns inga vinnare om Putin faktiskt får nog och sänder kärnvapen västerut.

Jag är en person som aldrig ger mig, till skillad från dig som konstant har en pinne som särar på skinkorna.
Vi ska aldrig ge oss, utan bör tillämpa maximalt försvar av frihet och demokrati. Det är inte indoktrinering, det är stake och ryggrad, två saker som du saknar.
Citera
Igår, 20:21
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du är 100% troll. Fred uppnås genom att Ryssland slutar anfalla inte Ukraina slutar försvara sig.
Är trump också ett troll?
Citera
Igår, 20:26
Medlem
erik.otuktssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Håller helt med. Låt oss gemensamt kapitulera för Putin innan han får för sig att Sverige alltid tillhört Ryssland. Makt är rätt! Moral är för suckers!

Du låter som en dumsvenne som svalt SVT-propagandan att ryssar kommer från helvetet, och inte vill annat än att utplåna Sverige. Kissar du på dig om natten när ryssen gör entré i dina mardrömmar?

Ryssland skiter i Sverige, och det enda vårt NATO-inträde gjorde var att förvandla oss till en potentiell måltavla.

Sen om ryssen faktiskt invaderar? Who gives a fuck? Jag hade hellre bara dragit från den här PK-högborgen, så det berör mig inte ens. Vill du eller andra stanna och slåss för Sverige så tycker jag synd om er, men när ni kolar under rysk invasion kanske åtminstone den enormt skeva demografin med ca 120 män per 100 kvinnor kan styras upp en smula.

Spännande tider, speciellt för de av oss som kommer att klarar oss galant alldeles oavsett utfallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in