Citat:
Ingen moderator är opartisk i sina åsikter. Vi får ju moderatorsrollerna utifrån de forum som vi är aktiva i/har intressen av. Så att vi diskuterar som vanliga medlemmar är ju ganska givet. Men det är inte samma sak som att moderera opartiskt.Skall jag tolka det som att du fått för dig att när en moderator upprepade gånger beskriver någon som hänvisar till fakta i en diskussion om vaccin som "idiot" och hotar med våld om någon inför krav på vaccin och gör liknelser som att "tvinga folk att äta bajskorvar" och menar att staten "nu kommer få kontroll", att den moderatorn i själva verket är "opartisk"? Anser du att jag har en "digital syn på världen" om jag förklarar att man inte får intrycket av att det är en opartisk person. Och det här är inte det enda exemplet. Det finns i själva verket ganska många exempel på hur moderatorer i de aktuella forumen ger uttryck för exakt den typen av åsikter och kallar folk för idioter.
Ett förslag är att du helt enkelt diskuterar saken. Det tänkte du aldrig på i din "digitala" värld? Men jag gissar att du anser att din åsikt är den enda "sanningen"?
Det är ingen som använt eller hänvisat till några av de argument du fabricerar ihop. Vad som diskuteras är i vilken mån man kan anse att något är off topic samtidigt som man gör en helt annan bedömning av något som är UPPENBART off topic (och dessutom solklart bryter mot andra regler). Jag tycker inte att moderatorn skall lägga sig i överhuvudtaget. Du verkar ha fått för dig att jag tycker att andra inlägg skall tas bort. Det tycker jag inte. Om det här blir för svårt för dig att förstå så får du hojta till så förklarar jag begreppet med mer fokus på det svartvita tänkande som du verkar vara utrustad med.
Nej du, den gubben går inte. Jag verkade på det här forumet under ett år och gjorde ett ordentligt försök att bidra med så korrekt fakta och uppträde som möjligt. Det var du och din sort som på ett flagrant vis demonstrerade exakt vilken ton som medlemmarna inte bara förväntades utan också uppmanades hålla.
Vi kanske inte skall diskutera vad som sker på en arbetsplats, men min personliga mening är att du borde avsäga dig moderatorsuppdraget, eller ännu hellre försvinna från forumet.
Ett förslag är att du helt enkelt diskuterar saken. Det tänkte du aldrig på i din "digitala" värld? Men jag gissar att du anser att din åsikt är den enda "sanningen"?
Det är ingen som använt eller hänvisat till några av de argument du fabricerar ihop. Vad som diskuteras är i vilken mån man kan anse att något är off topic samtidigt som man gör en helt annan bedömning av något som är UPPENBART off topic (och dessutom solklart bryter mot andra regler). Jag tycker inte att moderatorn skall lägga sig i överhuvudtaget. Du verkar ha fått för dig att jag tycker att andra inlägg skall tas bort. Det tycker jag inte. Om det här blir för svårt för dig att förstå så får du hojta till så förklarar jag begreppet med mer fokus på det svartvita tänkande som du verkar vara utrustad med.
Nej du, den gubben går inte. Jag verkade på det här forumet under ett år och gjorde ett ordentligt försök att bidra med så korrekt fakta och uppträde som möjligt. Det var du och din sort som på ett flagrant vis demonstrerade exakt vilken ton som medlemmarna inte bara förväntades utan också uppmanades hålla.
Vi kanske inte skall diskutera vad som sker på en arbetsplats, men min personliga mening är att du borde avsäga dig moderatorsuppdraget, eller ännu hellre försvinna från forumet.
Jag har exempelvis argumenterat hårt för att inte radera vissa pedofilers inlägg då jag anser att inläggen inte strider mot några regler vi har, även om inläggen är så sjukt osmakliga och något jag som far till en handfull barn ser som rent jävla vidrigt. Man måste kunna skilja på sina egna åsikter och moderatorsrollens åtgärder.
Jag står till exempel helt bakom dina åsikter om covid-vaccinet, helt till 100% så är det vad jag tycker. Men jag raderade och varnade dig ändå för vissa inlägg när jag modererade i det forumet. För att man måste skilja på sin egen åsikt och de åtgärder man gör som moderator.
Och just när moderatorer gör tveksamma åtgärder så blir det diskussioner internt, eftersom att ingen av oss har samma åsikter i olika ämnen. Men jag ser ingenting som tyder på agendamoderering när det kommer till detta inlägg, det hör inte till ämnet och det fanns ett förtydligande moderatorsmeddelande. Så varningen i detta fall är självklar. Att du inte såg moderatorsmeddelandet är ju inget vi kan ta i beaktande.