Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-11-18, 10:57
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Skall jag tolka det som att du fått för dig att när en moderator upprepade gånger beskriver någon som hänvisar till fakta i en diskussion om vaccin som "idiot" och hotar med våld om någon inför krav på vaccin och gör liknelser som att "tvinga folk att äta bajskorvar" och menar att staten "nu kommer få kontroll", att den moderatorn i själva verket är "opartisk"? Anser du att jag har en "digital syn på världen" om jag förklarar att man inte får intrycket av att det är en opartisk person. Och det här är inte det enda exemplet. Det finns i själva verket ganska många exempel på hur moderatorer i de aktuella forumen ger uttryck för exakt den typen av åsikter och kallar folk för idioter.

Ett förslag är att du helt enkelt diskuterar saken. Det tänkte du aldrig på i din "digitala" värld? Men jag gissar att du anser att din åsikt är den enda "sanningen"?

Det är ingen som använt eller hänvisat till några av de argument du fabricerar ihop. Vad som diskuteras är i vilken mån man kan anse att något är off topic samtidigt som man gör en helt annan bedömning av något som är UPPENBART off topic (och dessutom solklart bryter mot andra regler). Jag tycker inte att moderatorn skall lägga sig i överhuvudtaget. Du verkar ha fått för dig att jag tycker att andra inlägg skall tas bort. Det tycker jag inte. Om det här blir för svårt för dig att förstå så får du hojta till så förklarar jag begreppet med mer fokus på det svartvita tänkande som du verkar vara utrustad med.

Nej du, den gubben går inte. Jag verkade på det här forumet under ett år och gjorde ett ordentligt försök att bidra med så korrekt fakta och uppträde som möjligt. Det var du och din sort som på ett flagrant vis demonstrerade exakt vilken ton som medlemmarna inte bara förväntades utan också uppmanades hålla.

Vi kanske inte skall diskutera vad som sker på en arbetsplats, men min personliga mening är att du borde avsäga dig moderatorsuppdraget, eller ännu hellre försvinna från forumet.
Ingen moderator är opartisk i sina åsikter. Vi får ju moderatorsrollerna utifrån de forum som vi är aktiva i/har intressen av. Så att vi diskuterar som vanliga medlemmar är ju ganska givet. Men det är inte samma sak som att moderera opartiskt.

Jag har exempelvis argumenterat hårt för att inte radera vissa pedofilers inlägg då jag anser att inläggen inte strider mot några regler vi har, även om inläggen är så sjukt osmakliga och något jag som far till en handfull barn ser som rent jävla vidrigt. Man måste kunna skilja på sina egna åsikter och moderatorsrollens åtgärder.

Jag står till exempel helt bakom dina åsikter om covid-vaccinet, helt till 100% så är det vad jag tycker. Men jag raderade och varnade dig ändå för vissa inlägg när jag modererade i det forumet. För att man måste skilja på sin egen åsikt och de åtgärder man gör som moderator.

Och just när moderatorer gör tveksamma åtgärder så blir det diskussioner internt, eftersom att ingen av oss har samma åsikter i olika ämnen. Men jag ser ingenting som tyder på agendamoderering när det kommer till detta inlägg, det hör inte till ämnet och det fanns ett förtydligande moderatorsmeddelande. Så varningen i detta fall är självklar. Att du inte såg moderatorsmeddelandet är ju inget vi kan ta i beaktande.
Citera
2024-11-18, 23:14
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Detta meddelandet visas som moderatorsmeddelande. Då du postade ditt inlägg trots att du läste detta innan är varningen välförtjänt.
Jag gissar att du efter er utvecklares ord (där han bekräftar att klienten de facto beter sig ite lustigt och det med viss upplösning och liknande resulterar i att moderatormeddelandet inte syns) inte känner för att omvärdera den här typen av påstående. Nej? Inte för att jag är ute efter att ni retroaktivt skall plocka bort en varning (och avstängning), men nog måste det kännas lite penibelt att du hade så fel?

Det är ok.
Citera
2024-11-18, 23:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag gissar att du efter er utvecklares ord (där han bekräftar att klienten de facto beter sig ite lustigt och det med viss upplösning och liknande resulterar i att moderatormeddelandet inte syns) inte känner för att omvärdera den här typen av påstående. Nej? Inte för att jag är ute efter att ni retroaktivt skall plocka bort en varning (och avstängning), men nog måste det kännas lite penibelt att du hade så fel?

Det är ok.

När du uppmärksammade oss på problemet lyftes det internt ArneAnka och därigenom blev det en felsökning på problemet. Initialt kunde ditt fel inte hittas av oss internt vilket är varför jag ställde motfrågor till dig i din andra tråd för att underlätta vår felsökning. Det är alltså inte så att vi inte lyssnade på vad du sade. Det är väl utmärkt att felet hittades och kan åtgärdas.

Nu har jag inga befogenheter över den aktuella varningen då det inte är jag som utfärdat den. Din varning är dessutom preskiberad och påverkar inte längre ditt register.

Oavsett moderatorsmeddelandet tycker jag att ditt inlägg var off topic och varningsvärt.

Jag har inga som helst problem med att erkänna när jag har fel och försöker alltid hålla en god ton i diskussionerna med användarna. Om du på något sätt uppfattar det som att jag inte gjort det här så ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av Maviel 2024-11-18 kl. 23:26.
Citera
2024-11-18, 23:22
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Detta meddelandet visas som moderatorsmeddelande. Då du postade ditt inlägg trots att du läste detta innan är varningen välförtjänt.
Men...

Mod skriver alltså
Tråden handlar om vad ni skulle göra om det infördes ett vaccintvång.
Men det är ju faktiskt fel!

Trådens rubrik och grundpremiss är ju faktiskt
Vad gör ni när tvångsvaccineringar införs?
En rätt stor skillnad tycker jag. Mods version handlar bara om ett hypotetiskt scenario, som man mycket väl skulle kunna diskutera ungefär som t ex handlingen i någon sf-film, utan att någon ska störa hela tiden med att filmen suger osv. Men för TS är ju inte detta alls bara hypotetiskt, utan kommer faktiskt att hända. Vad gör du när det händer? Och påståendet att det kommer hända, är alltså OT att kritisera?
Citera
2024-11-18, 23:23
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag är jättebra på att ta kritik. Det verkar dock inte vara moderatorns paradgren.

Det har dessutom visat sig nu i efterhand att anledningen till att gason delade ut varning var att han upplevde sig negligerad efter att ha skrivit ett moderatorsmeddelande som inte respekterades. Brist på respekt skall naturligtvis straffas (oaktat den är felaktigt uppfattad), och därför valde han att dela ut en varning. Han förklarar dessutom detta i PM.

Men så visade det sig sedan att det moderatormeddelande som han skrivit alltså inte ens syns.

Så var det med den histrien: gason delade ut en varning för att han blev sur när hans kommendering inte omedelbart åtföljdes. Att det skall behöva ta nästan ett helt år för att reda ut en sådan enkel sak.

Fixa webklienten, således, så slipper moderatorerna sitta och dela ut felaktiga varningar baserade på känsloutbrott som orsakas av att de inte är insatta de tekniska begränsningarna.
Det var således anledningen till varningen. gason blev irriterad på att jag inte följde hans moderatorsmeddelande och fick felaktigt för sig att jag "sket" i det och han valde då att utdela ett straff i form av en varning.

Citat:
Ursprungligen postat av Forumets utmärkta utvecklare
Det här är inte helt hundra från vår sida, med korta modmeddelanden kan det komma att täcka hela eller i vart fall substantiella delar av modmeddelandet och det lär oavsett täcka delar av det. Jag ser ingen anledning att flytta fokus hela vägen ned till precis innan modmeddelandet om vi sedan skall sätta vår navbar över toppen av det.

När jag testade så kunde den för mig täcka hela vägen ned till halvvägs igenom "/moderator" i meddelandet, dvs nästan hela modmeddelandet. Jag hyser inga tvivel om att det under vissa konfigurationer (hårdvara, webbläsare, upplösning, webbläsarinställningar etc.) kan vara så att vår sida uppför sig och renderas precis på det sätt som korrektamund0 har angett.

Men så visade det sig att moderatormeddelande i själva verket INTE ALLS visats på det sätt som gason trodde. Jag såg aldrig hans meddelande.

Snipp snapp snut. Tråden är avslutad för min del och du kan stänga den.
Citera
2024-11-18, 23:44
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Det var således anledningen till varningen. gason blev irriterad på att jag inte följde hans moderatorsmeddelande och fick felaktigt för sig att jag "sket" i det och han valde då att utdela ett straff i form av en varning.

Men så visade det sig att moderatormeddelande i själva verket INTE ALLS visats på det sätt som gason trodde. Jag såg aldrig hans meddelande.

Kontenan är alltså alltså att Korrektamångot aldrig kan ha fel.

Och därmed så väljer hon att gå i total defencemode och avfärdar all vidare diskussion kring hennes dåliga val att att tjafsa.

Sorgligt -Ja
Oväntat- Inte alls

För övrigt Korrektamångå. Det är inte DU som avgör när en tråd avslutas.
Sen förstår jag om du vill att den ska göra de då du hela tiden bara gjort dig mer och mer pinsam inlägg för inlägg.
Citera
2024-11-19, 07:54
Moderator
Citat:

Moderatormeddelandet står även som ett inlägg i tråden, med avvikande färg för att synas bättre. Men det missade du innan du postade ditt inlägg. Att inte hela meddelandet syntes igen medan du postade inlägget är en klen ursäkt.
Citera
2024-11-19, 08:58
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Moderatormeddelandet står även som ett inlägg i tråden, med avvikande färg för att synas bättre. Men det missade du innan du postade ditt inlägg. Att inte hela meddelandet syntes igen medan du postade inlägget är en klen ursäkt.
Jag är nog inte ensam om att inte gå tillbaka och läsa tre -fyra sidor med inlägg innan man postar för att försäkra sig om att du inte lagt ut en blänkare om att man inte får diskutera ämnet.

Det allra enklaste hade varit att inte agera i affekt så hade du sluppit försöka konstruera en ny anledning för att försvara ditt beteende. Du raderade ett inlägg baserat på en uppfattning som visade sig vara felaktig. Det är ok. Alla kan göra fel ibland och jag vet att du aldrig kommer erkänna det. Men nu har vi det svart på vitt. Gå vidare nu.
Citera
2024-11-19, 12:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag är nog inte ensam om att inte gå tillbaka och läsa tre -fyra sidor med inlägg innan man postar för att försäkra sig om att du inte lagt ut en blänkare om att man inte får diskutera ämnet.

Det allra enklaste hade varit att inte agera i affekt så hade du sluppit försöka konstruera en ny anledning för att försvara ditt beteende. Du raderade ett inlägg baserat på en uppfattning som visade sig vara felaktig. Det är ok. Alla kan göra fel ibland och jag vet att du aldrig kommer erkänna det. Men nu har vi det svart på vitt. Gå vidare nu.

Ursäkta - men på vilket sätt tycker du att moderatorn agerat i affekt?

Moderatorn skriver ett moderatorsinlägg

Du bryter mot sagda moderatorsinlägg

Du får en varning

Moderatorn förklarar lugnt och sakligt varför han givit dig varningen när du protesterar.

Ingen innan dig har rapporterat att moderatorsinlägg inte syns. Hur tänker du att vi då ska känna till det?

Ingenstans kan jag se något som tyder på att moderatorn haft en personlig agenda eller på något sätt särbehandlat dig negativt.

Du däremot börjar tjafsa om denna varningen ett helt år efteråt. Du tar inte till dig något som sägs i tråden om att du lämnat topic. Tvärtom hävdar du att enbart du förstår vad topic är i tråden och att 95% av alla andra som deltar i diskussionen har fel. Du anklagar alla för att begå angrepp mot dig personligen när du själv i tråden går till angrepp mot alla som säger emot dig.

Ja, det finns ett tekniskt fel i vår kod som har gjort att du kanske inte uppmärksammade moderatorsinlägget. Ja det kan anses förmildrande. Men du har också gjort fel här och gått OT i en tråd. Vi kan ta på oss vår bit i det här men du verkar helt oförmögen att inse att du faktiskt också kan göra fel och har gjort det här.
Citera
2024-11-20, 07:21
Moderator
Citat:

Fast du gjorde precis det.
Inlägget du citerar i det varnade inlägget låg 6 inlägg före, på samma sida, som moderatormeddelandet.

När du postade ditt inlägg fanns det 15 inlägg efter moderatorinlägget.
Det är en bra idé att titta igenom tråden lite innan man börjar posta inlägg.
Citera
2024-11-21, 20:27
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Kära korrektamongo.
Det är inte dig det är fel på det är systemet (datorsystemet verkar du påstå som inte klaffar med din browser och din dator, så tråkigt )

Så här är det. Om du köper en Volvo och så visar din färdmätare att att du kör i 30 på en 60 väg.
Då hade du alltså anklagat Volvo för att ha fel samtidigt som du personligen faktiskt har skyldighet att ha en vettig och rimlig verklighetsuppfattning. Du skulle alltså ha noll att komma med. Lite som nu.

För du gör allt för att kollra bort det faktum att du faktiskt borde ha koll på vilka regler som gäller på Flashback. Ska vi säga så?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in