2024-11-20, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ardunonjavlabatman
Här är klippet.

https://youtu.be/FF8K5H-l2Dg?si=OAwEnwh-5WPU1i4Z

11 år sedan så det var innan metoo.
Citera
2024-11-20, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Ingenting varar för evigt.

"När" började MeToo?
Citera
2024-11-20, 20:51
Bannlyst
Äh. Man har andra problem. Det är så sällan man springer på de mystiska attraktiva (kvinnorna). Det känns inte som något spännande där ute.
Citera
2024-11-20, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Vad rekommenderar du att göra istället?
Krogen?
Citera
2024-11-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det är tufft men lika tufft är det för kvinnor när det inte finns några män som raggar... Var e alla män?

Det är överskott på män i miljöer som krogen, Tinder, dejtingsidor.
Citera
2024-11-20, 21:01
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Här är klippet.

https://youtu.be/FF8K5H-l2Dg?si=OAwEnwh-5WPU1i4Z

Ja jag har sett två minuter och det där är inte vad det handlar om. Först och främst går man inte fram till random tjej/kvinna och ber om numret, han fick troligtvis aldrig det rätta numret av någon av tjejjerna.
Det bästa scenariot är att kvinnan vill att han ska ha hennes nummer.
Det där är precis vad det är, nån som inte kan ragga som försöker göra det.
Att ragga handlar om öppenhet och att skapa en vibe, en trevlig och kul atmosfär som handlar om att bygga upp varandras positiva känslor.
Citera
2024-11-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Traditionellt sett så är det ju så att det förväntas vara männen som ska ta första kontakten. Kvinnor är ju ännu sämre på detta område.

Kvinnor är nog inte sämre. Men när kvinnor tar första steget så riktas det i regel bara mot toppen av männen. En man som är topp 1% kommer utsättas för kontaktförsök.
Citera
2024-11-20, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja jag har sett två minuter och det där är inte vad det handlar om. Först och främst går man inte fram till random tjej/kvinna och ber om numret, han fick troligtvis aldrig det rätta numret av någon av tjejjerna.
Det bästa scenariot är att kvinnan vill att han ska ha hennes nummer.
Det där är precis vad det är, nån som inte kan ragga som försöker göra det.
Att ragga handlar om öppenhet och att skapa en vibe, en trevlig och kul atmosfär som handlar om att bygga upp varandras positiva känslor.

Man har aldrig gjort så i seriöst syfte?
Citera
2024-11-20, 21:13
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Man har aldrig gjort så i seriöst syfte?

Vad menar du? Om man kan göra som han gör i seriöst syfte? Jag skulle säga att det är en mycket dålig strategi som typ funkar om det är kvinnan som är direkt och initerande, då är det bara att hänga på och köra sitt race.
Som man är den här taktiken typ sämst eftersom du är en total främling som frågar om sånt som hon måste känna sig bekväm med först och främst, logiskt och känslomässigt.
En bättre approach hade varit typ, "Halloj ursäkta, jag ska käka lunch och ni ser ut att ha bra smak (2 tjejjer eller kvinnor), vad skulle ni rekommendera?" Och sen naturligtvis dra det åt det hållet att de kommer med på lunch. Instant date med 2 potentiella honor
Citera
2024-11-20, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Vad menar du? Om man kan göra som han gör i seriöst syfte? Jag skulle säga att det är en mycket dålig strategi som typ funkar om det är kvinnan som är direkt och initerande, då är det bara att hänga på och köra sitt race.
Som man är den här taktiken typ sämst eftersom du är en total främling som frågar om sånt som hon måste känna sig bekväm med först och främst, logiskt och känslomässigt.
En bättre approach hade varit typ, "Halloj ursäkta, jag ska käka lunch och ni ser ut att ha bra smak (2 tjejjer eller kvinnor), vad skulle ni rekommendera?" Och sen naturligtvis dra det åt det hållet att de kommer med på lunch. Instant date med 2 potentiella honor

Varför gör man så då? För att visa sig på styva linan? För att man vill visa sig lite modig?

För killar har alltid gjort så. Åtminstone före MeToo.

Jag vet folk som gjorde så när de var unga på 80-talet.
Senast redigerad av Ardunonjavlabatman 2024-11-20 kl. 21:32.
Citera
2024-11-20, 21:28
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Varför gör man så då? För att visa sig på styva linan? För att man vill visa sig lite modig?

För killar har alltid gjort så. Åtminstone före MeToo.

Jag vet folk som gjorde så när de var unga på 80-talet.

I klippet som du postade så sker det här enligt min tolkning. Och jag är ganska socialt intelligent anser jag själv i alla fall. Om du tänker dig hur smidig vissa är, exempelvis en försäljare. Kan initiera samtal med dig och ju längre samtalet går desto mer verkar det som att han kan presentera en lösning. Och det är en lösning för dig eftersom allting "makes sense" och är win win.
På samma sätt är det i interaktionen mellan män och kvinnor. Därför att ragga "på riktigt" handlar inte om att bluffa kvinnor eller ta något ifrån dem. Det är att erbjuda vad du har och om de vill fortsätta för att det du är är något roligt och spännande och som respekterar dem så är de med på det, för som du kanske förstår så vill kvinnor också ha kul? Varför förutsätter folk att snubbar som stöter på kvinnor inte skulle vara win win? Antagligen för alla losers som tror att de "får något från kvinnan hehe". Tänk om det är så att det är kvinnan som faktiskt får det hon vill ha. He he.
I ditt klipp så visar han på rätt mycket stake eftersom han går fram på ett sånt sätt som garanterat är dömt att misslyckat, de hade väll planerat i förväg vad han skulle göra och nu var det så att han fick vara den som gjorde det. Som kille är det här mycket svåra scenarion om man inte är nån typ av skådespelartalang eftersom man verkligen kommer göra bort sig.
Men jag kan också garantera att den här killen har mycket lättare för att ragga på ett "normalt" sätt efter det här.
Sen spelar det in att faktiskt våga, ibland låter tjejjen en komma undan i början för att man faktiskt vågade. Men då får man fortsätta att leverera annars är det no go.
Sen i min värld är det ingen skillnad egentligen från för länge sedan eller nu. När tjejjer är ute vill de att killar och män försöker (på ett snyggt sätt). Det är ett socialt spel. Är det inte bättre om tjejjen rejectade 20 av 20 efter en utekväll? Det bevisar bara hur åtråvärda de är.
Senast redigerad av F.Hansen 2024-11-20 kl. 21:35.
Citera
2024-11-20, 21:56
Jag gör det inte längre.
Risken är stor att man får napp. Ligger

Och sen efter en vecka kommer det brev från polisen.
"Våldtäkt"

Den chansen tar jag inte.

Om man bara är sugen på att doppa så är det nästan bättre att hyra en elghora.
Fråga roberto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in