Citat:
Ursprungligen postat av
Ardunonjavlabatman
Varför gör man så då? För att visa sig på styva linan? För att man vill visa sig lite modig?
För killar har alltid gjort så. Åtminstone före MeToo.
Jag vet folk som gjorde så när de var unga på 80-talet.
I klippet som du postade så sker det här enligt min tolkning. Och jag är ganska socialt intelligent anser jag själv i alla fall. Om du tänker dig hur smidig vissa är, exempelvis en försäljare. Kan initiera samtal med dig och ju längre samtalet går desto mer verkar det som att han kan presentera en lösning. Och det är en lösning för dig eftersom allting "makes sense" och är win win.
På samma sätt är det i interaktionen mellan män och kvinnor. Därför att ragga "på riktigt" handlar inte om att bluffa kvinnor eller ta något ifrån dem. Det är att erbjuda vad du har och om de vill fortsätta för att det du är är något roligt och spännande och som respekterar dem så är de med på det, för som du kanske förstår så vill kvinnor också ha kul? Varför förutsätter folk att snubbar som stöter på kvinnor inte skulle vara win win? Antagligen för alla losers som tror att de "får något från kvinnan hehe". Tänk om det är så att det är kvinnan som faktiskt får det hon vill ha. He he.
I ditt klipp så visar han på rätt mycket stake eftersom han går fram på ett sånt sätt som garanterat är dömt att misslyckat, de hade väll planerat i förväg vad han skulle göra och nu var det så att han fick vara den som gjorde det. Som kille är det här mycket svåra scenarion om man inte är nån typ av skådespelartalang eftersom man verkligen kommer göra bort sig.
Men jag kan också garantera att den här killen har mycket lättare för att ragga på ett "normalt" sätt efter det här.
Sen spelar det in att faktiskt våga, ibland låter tjejjen en komma undan i början för att man faktiskt vågade. Men då får man fortsätta att leverera annars är det no go.
Sen i min värld är det ingen skillnad egentligen från för länge sedan eller nu. När tjejjer är ute vill de att killar och män försöker (på ett snyggt sätt). Det är ett socialt spel. Är det inte bättre om tjejjen rejectade 20 av 20 efter en utekväll? Det bevisar bara hur åtråvärda de är.