Citat:
Ursprungligen postat av
Harald.Guldhatt
Känns som det gått lite till överdrift att kalla filmer för woke så fort det är en svart person, en kvinna, en homosexuell eller liknande i någon roll. Visst kan det vara befogat ibland, lite tröttsamt att direkt höra att det är woke för minsta lilla. Jag har inget problem med en svart kvinna i en huvudroll om hon är bra, och motsvarande för andra roller. Vad tycker ni?
Jag har heller inga som helst problem med en svart man/kvinna i huvudrollen eller annan hudfärg. Det finns mycket bra filmer där ute där huvudrollsinnehavaren inte är vit.
Det jag har svårt för är när de medvetet gör om redan bra filmer för att det ska passa dagens patetiska agenda. Vit huvudrollsinnehavare blir svart, homosexuell eller 12-könat freak. En transa, lite bög och lebbsex för att alla dagens vilsna människor ska känna sig nöjda. Med andra ord förstör de filmer och stories som en gång var bra. Om man sedan har en åsikt om detta så är man rasist. Är inte det galet?
Jag är vit och svensk och några av mina favoritrullar när jag var ung var Menace II Society, Boys n the Hoods, New Jack City, South Central med flera. Renodlade ghettorullar med nästan enbart svarta i rollerna. Skulle de idag få för sig att göra remakes eller uppföljare på dessa filmer där de böt ut alla svarta skådisar mot vita, 12-könade, homosexuella och psyksjuka, så skulle jag reagera lika starkt.
Ge fan i att förstöra gamla bra rullar och stories med dagens wokepropaganda. Om man har ett stort intresse av film så har man en åsikt kring vad som nu sker. Är man endast en slötittare så har man inget mot det, men då ska man kunna tåla att de som har ett intresse för film, böcker och annat har en åsikt och inte kasta ut rasistkortet så fort det passar.