Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-21, 21:18
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vem fan bryr sig om vad massa diktaturer tycker, det är bara demokratierna som betyder någonting.

Om det bara är demokratierna som betyder någonting, så borde du ju vara lite bekymrad över stödet för ICC i Europa. (Vilka diktaturer hittar du i Sydamerika idag, förresten?)

Här har du en lista på 124 länder som genom sina avtal med ICC är förpliktigade att arrestera Netanyahu om han dyker upp på deras territorium. "Diktaturer" som Australien, Kanada, Japan, Nya Zeeland, Sydkorea, Sydafrika och Ukraina, till exempel:
https://www.palestinechronicle.com/g...ctions-threat/
Citera
2024-11-21, 21:18
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Därför att jag har svårt för religiösa fanatiker som mördar kvinnor, barn og gammlingar.

Hamas är terrorister o barbarer.

Då de själva dokumenterade sina barbariska sexuella övergrepp o mord, så kan du själv ta en titt.

Det är inte synd om palestinierna.
De har utfört terrordåd över hela världen. De har världsrekordet i antal flygkapningar. De till omed mördade senator Robert Kennedy.

Så att ICC sätter en arresteringsorder mitt under ett försvarskrig o gisslandrama angriparen håller på att förlora, är patetiskt.

Intressant kommentar då ett barn dog under Hamas attack, medan Israel mördat tiotusentals. Men jag har nog ganska bra insikt i hur du tänker och känner, vilket är att palestinsk liv inte har något värde, det är den enda slutsatsen man kan dra av ditt inlägg. Om man har svårt för fanatiker som dödar barn, kvinnor och äldre människor så säger du indirekt att palestinska kvinnor, barn och äldre saknar värde i någon form, då det beräknats att cirka 20.000 av dessa dött, inte för att nämna alla som fortfarande ligger begravda under ruinerna.

Du säger även emot dig själv när du talar om religiösa fanatiker, då Netanyahu benämnde palestinier som "Amalek" och en majoritet av israeler tror sig ha rätten till palestiniernas mark då Gud utlovat detta. Juste, sedan har vi charmiga herrarna Smotrich och Ben-Gvir, absolut inga religiösa fanatiker där. Juste, Israel hade också en debatt huruvida det var okej att våldta icke-judiska fångar.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2024-11-21 kl. 21:23.
Citera
2024-11-21, 21:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Car0lasfitta
Varför saknar du och alla andra hamashatare helt ett historiskt perspektiv som gör att ni kastar ur er såna här dumheter?
Hamas hade inte existerar utan "israel".

Förnekar du att det är ett historiskt fakta att Hamas attakerade Israel 7 oktober. Våldtog o slaktade civila. Kidnappade kvinnor, åldringar o barn o har dem som gisslan?
Citera
2024-11-21, 21:19
Medlem
Citat:
Du menar med andra ord att de ska låta palestinierna kidnappa och döda israeler?

Du är med andra ord en palestinian-simpathyser.

Så om en falang av idioter i Sverige får för sig att kidnappa en massa oskyldiga norrmän, då tycker du hela Sverige ska få lida för det?

Om Sverige inte i detta scenario skulle ha någon egen makt att hantera detta, då tycker jag att Norge skulle ha rätt att gå in på svenskt territorium. Däremot skulle jag komma och hata Norge om de började döda folk jag känner och min familj som inte hade ett skit med det att göra.

ICC:s dom handlar om saker som motsvarar det senare. Inte om Israels rätt att försvara sig.
Citera
2024-11-21, 21:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Intressant kommentar då ett barn dog under Hamas attack, medan Israel mördat tiotusentals. Men jag har nog ganska bra insikt i hur du tänker och känner, vilket är att palestinsk liv inte har något värde, det är den enda slutsatsen man kan dra av ditt inlägg. Om man har svårt för fanatiker som dödar barn, kvinnor och äldre människor så säger du indirekt att palestinska kvinnor, barn och äldre saknar värde i någon form, då det beräknats att cirka 20.000 av dessa dött, inte för att nämna alla som fortfarande ligger begravda under ruinerna.

Nu var det palestinierna o deras folkvalda Hamas som attakerade Israel o tog gisslan.

Själv anser jag det vara hedervärt av Israel att lägga resurser på att frita sina medborgare, få tag på ansvariga för terrorbrottet, samt förhindra nya liknande terrorbrott.
Citera
2024-11-21, 21:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Nu var det palestinierna o deras folkvalda Hamas som attakerade Israel o tog gisslan.

Själv anser jag det vara hedervärt av Israel att lägga resurser på att frita sina medborgare, få tag på ansvariga för terrorbrottet, samt förhindra nya liknande terrorbrott.

Om brott begåtts så kan det utredas efter att gisslan fritagits
Citera
2024-11-21, 21:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Så om en falang av idioter i Sverige får för sig att kidnappa en massa oskyldiga norrmän, då tycker du hela Sverige ska få lida för det?

Ja, om Sverige inte gav upp gisslan självklart, bara att bomba skiten tills vi ger oss.
Citera
2024-11-21, 21:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Säg mig, har du någonsin ställt dig själv frågan "varför utförde Hamas denna attack?"?
Om ja, vilket svar kom du fram till?

För att det står i deras charter att de ska döda alla judar. Men av någon anledning så tror inte du på vad de säger ens när de själva skriver ner det på papper eller hur?
Citera
2024-11-21, 21:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Intressant kommentar då ett barn dog under Hamas attack, medan Israel mördat tiotusentals.

Du menar att om jag försöker döda dig och misslyckas så är det inte lika allvarligt som om du dödar någon av misstag när du försöker försvara dig mot mig? Verkar som du har ett riktigt högt IQ.
Citera
2024-11-21, 21:34
Medlem
Citat:
Och resultatet är att inga länder förrutom ett fåtal europeiska länder kommer att stödja ICC efter det här, d.v.s det är dödsdomen för ICC.

Samtliga västländer utom USA.
Citera
2024-11-21, 21:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Samtliga västländer utom USA.

Inte efter det här, nej. Jag förväntar mig åtminstone att Tjeckien och Nederländerna går ur ICJ efter det här.
Citera
2024-11-21, 21:37
Medlem
jhww82s avatar
Helt rätt. Drar Netanyahu jude-kortet igen kräker jag.

Att spelmissbrukaren och tjockisen med löständer från Sölvesborg tycker det är rätt att döda tiotusentals palestinier är fan skämmigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in