Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:55
Medlem
Hegamons avatar
Idag har jag en molnande, dov, smärta bakom axeln. Blir så var annan månad ungefär. Vad är det? Försöker stretcha men vet inte om det hjälper. Störigt när jag sitter ner. Inte för att det gör ont, men bekvämt är det inte heller.

Har försökt lokalisera vilken muskel det är men inte lyckats. Har försökt stretcha den men vet ej om det hjälper. Sitter i flera timmar.
Citera
Idag, 00:03
Medlem
Höger eller vänster? Vad arbetar du med? Kontakta företagshälsovården eller sjukgymnast.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Höger eller vänster? Vad arbetar du med? Kontakta företagshälsovården eller sjukgymnast.

Vänster. Jag utför inget särskilt jobb. Är slacker.
Citera
Idag, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Dålig säng, vänsterhänt och masturberar för mycket? Skämt åsido, sjukgymnastik kostar 100 spänn, boka tid.
Citera
Idag, 01:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Idag har jag en molnande, dov, smärta bakom axeln. Blir så var annan månad ungefär. Vad är det? Försöker stretcha men vet inte om det hjälper. Störigt när jag sitter ner. Inte för att det gör ont, men bekvämt är det inte heller.

Har försökt lokalisera vilken muskel det är men inte lyckats. Har försökt stretcha den men vet ej om det hjälper. Sitter i flera timmar.
Haft liknande oxå.
Som om ryggen/axeln sitter fast
Det är någonting du gör som påverkar det. Sitter, står, går, krum rygg, tränar, ligger, samma psition utan att röra sig etc.
Lite stretching biter inte.
Mer stretching, regelbunden under längre tid kan hjälpa.
Om du får rätt övningar förstås.
inte den där stretchingen du gjorde på karaten när du var fjorton år.
Sjukgymnast nästa.
Citera
Idag, 01:36
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Haft liknande oxå.
Som om ryggen/axeln sitter fast
Det är någonting du gör som påverkar det. Sitter, står, går, krum rygg, tränar, ligger, samma psition utan att röra sig etc.
Lite stretching biter inte.
Mer stretching, regelbunden under längre tid kan hjälpa.
Om du får rätt övningar förstås.
inte den där stretchingen du gjorde på karaten när du var fjorton år.
Sjukgymnast nästa.

Okej, ska boka tid hos sjukgymnast.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Dålig säng, vänsterhänt och masturberar för mycket? Skämt åsido, sjukgymnastik kostar 100 spänn, boka tid.

Jag använder vänsterhanden oftast, men jag är högerhänt. Gjort så i 25 år för att träna hjärnan och kroppen att göra saker jag normalt inte ska göra. Lyfter med vänstern, använder mobilen med vänstern, etc.
Citera
Idag, 01:38
Medlem
Citat:

Kanske romboid
Citera
Idag, 02:33
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Kanske romboid

Vet inte vad det är. Tror du menar obalans i kroppen. Ja det kan vara möjligt, för jag saknar full muskelfunktion i vänster arm.
Citera
Idag, 03:17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Okej, jag har min lilla syssla som gårdskarl åt ett fastighetsbolag på ca 10-12 timmar per vecka. Där jag lyfter en del saker, men det här problemet har jag haft i flera år, dvs även innan jag blev gårdskarl.
Citera
Idag, 04:22
Medlem
Citat:
Vet inte vad det är. Tror du menar obalans i kroppen. Ja det kan vara möjligt, för jag saknar full muskelfunktion i vänster arm.

Det är en liten muskel mellan skulderbladet och ryggraden. Lätt att skada, och gar lite diffusa smärt symptom ungefär som du beskriver on den är skadad
Citera
Idag, 04:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är en liten muskel mellan skulderbladet och ryggraden. Lätt att skada, och gar lite diffusa smärt symptom ungefär som du beskriver on den är skadad

Det är nog som du säger att romboid (rhomboid) muskeln har fått sig en liten skada. Styrketränar en del, så där tror jag den får sig en törn. Tack för svaret.
Citera
Idag, 15:02
Medlem
Bbobis avatar
Gissar också på den muskeln som är väldigt otränad bland majoriteten. Sticker dina skulderblad ut så är det ytterligare ett tecken på det.

Det är enkelt att träna den.

Ställ dig som när du ska göra push-ups men håll armarna helt raka, sjunk ner in mellan armarna så skulderbladen sticker ut och tryck dig sedan upp igen. Alltså inte med armarna utan genom att använda musklerna som håller skulderbladen mot ryggen. Börja enkelt antingen mot en vägg eller på knä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in