2024-11-22, 09:01
Medlem
Har det kanske med xteam avdelningen att göra?! Dom håller väl till i krokarna
Senast redigerad av kurdiskaHunden 2024-11-22 kl. 09:02. Anledning: Fel tråd
Citera
2024-11-22, 09:10
Medlem
Citat:
Polisen har gjort flera fynd i den avspärrade lägenheten på Hagalund.
Personen som greps vid tillslaget misstänks för synnerligen grovt vapenbrott.
Brottsplatsundersökningen i lägenheten väntas pågå under flera dagar.

Bilden på länken. Är det någon som har blivit styckad i lägenheten?

https://www.borlangetidning.se/2024-...polisinsatsen/
Citera
2024-11-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Bilden på länken. Är det någon som har blivit styckad i lägenheten?

https://www.borlangetidning.se/2024-...polisinsatsen/

Det står fortfarande synnerligen grovt vapenbrott.. Så det finns ingen död kropp eller kroppsdelar.
Citera
2024-11-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulla94
Det står fortfarande synnerligen grovt vapenbrott.. Så det finns ingen död kropp eller kroppsdelar.
Frågan är varför dom söker med drönare, känns inte logiskt att göra det vid vapenbrott. Kan det vara något mer dem inte berättar?
Citera
2024-11-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parven1891
Frågan är varför dom söker med drönare, känns inte logiskt att göra det vid vapenbrott. Kan det vara något mer dem inte berättar?

Drönare kan dom använda för att få en bättre lägesbild över brottsplatsen. Dom används ju inte enbart för att leta kroppar.

Jag bor såpass nära det aktuella området att jag fått påhälsning av polisen, så jag kör inte någon viskningslek.
Citera
2024-11-22, 09:59
Medlem
Citat:

Vad kan det röra sig om?
Citera
2024-11-22, 10:02
Medlem
.420lifestyles avatar
Bilden visar ett vapen, står även VAP på påsen. Antagligen en vapengömma de hittat.
Citera
2024-11-22, 10:19
Medlem
Citat:
Drönare kan dom använda för att få en bättre lägesbild över brottsplatsen. Dom används ju inte enbart för att leta kroppar.

Jag bor såpass nära det aktuella området att jag fått påhälsning av polisen, så jag kör inte någon viskningslek.
Kör inte heller någon viskningslek, undrade bara varför drönare använts. Vet mycket väl att dom inte har hittat någon kropp.
Citera
2024-11-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vad kan det röra sig om?

Om man utgår från rubriken, så en vapengömma eller färre antal ”tyngre” vapen? Jag vet inte vart gränsen går.

Jag är inte frågvis, så vet inte vad polisen pysslar med. Dom är där just nu också, så detta är större än vad du, jag och alla andra tror.
Citera
2024-11-22, 10:28
Medlem
Det är ju märkligt att om det sker brottsutredning, husrannsakan eller avspärrningar Någon annan stan i landet så dyker ju namn förslag o annan info ang adresser upp i berörda trådar typ direkt. Men när det gäller liknande insatser i Dalarnas län så är informationen som bäst jävligt sparsam. Dalarna skiljer sig
Citera
2024-11-22, 10:29
Medlem
Enligt uppgift så gjorde insatsstyrkan även en insats på annan plats i Borlänge under dagen. Sammankopplat kanske?
Citera
2024-11-22, 11:11
Medlem
Synnerligen grovt vapenbrott är nog inte en pistol utan mer aoutomat Carbin samt handgranater.
Minimistraffen för grovt vapenbrott är 4 år. räcker med pistol på allmän plats.
Men det rinner väl ut i sanden detta med,
Sverige är fantastiskt.
Senast redigerad av chonard 2024-11-22 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in