Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
De flesta har säkert märkt att den gula luntan trillat ner i brevlådan. Framsidan, och många andra sidor, pryds av kvinnor, inte sällan av icke-svenskt ursprung.
Är det det verkligen rimligt? Ger det en sanningsenlig bild av hur krigsföringen kommer att se ut i Sverige? Är det kvinnorna som kommer vara i frontlinjen om det blir krig i Sverige, eller kommer det att vara männen som i slutändan får skydda oss mot främmande makt?
Om man tittar på Ukrainas "totalförsvar" så består fronten till 99% män. Någonting säger mig att Sverige kommer gå samma väg till mötes när det väl blir på allvar.
Tre saker med det.
1. Fler och fler kvinnor gör värnplikten så det är troligt att det kommer att vara många kvinnor som svenska soldater.
2. Vissa bilder var kanske transsexuella, män som klär sig som kvinnor (eller annat HBTQIBRK#KHVNR).
3. Många män idag är som kvinnor så även om det var en man på bilden är som som kvinnor.
Så med andra ord passar bilderna foldern.
(jag har inte fått den ännu så vet inte hur det ser ut)
Seriöst så känns det som att vi behöver alla till försvaret, oavsett kön.
Även en funktionshindrad kan göra någon nytta, även om det kanske inte är i fronten.
Försvaret består ju av så mycket mer än att hålla i vapen som skjuta.
Tänk om tiden kommer när alla kallas in för krig.
Från MSB:
I Sverige gäller totalförsvarsplikt. Det innebär att alla som bor här och är mellan 16 och 70 år kan kallas in för att hjälpa till på olika sätt vid krigsfara och krig.
Jag tror seriöst att det kommer vara dom över 40-50 som får göra jobbet och dom yngre ligga och fjolla med tiktok och grina över sina kränkta rättigheter.
Så jag tror inte att en stor procent kvinnor i försvaret gör det svagare utan förhoppningsvis har man hittat några när det är dags som är tuffa nog att inte fjolla som många män.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Varför ska kvinnor vara i armén? Dom har inget där att göra.
Jag vill inte ha en "stridskamrat" som lyfter trettio kilo i bänkpress, inte orkar bära stridsutrustningen och gråter om kvällarna.
Som det är nu är du nog utan kamrat vid din sida då det är för få soldater.
Så hellre en kvinna än ingen alls.
Och det du beskriver kan lika gärna vara en stor del av dagens "män".