Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-22, 19:54
Medlem
Hej.

Är det inte vanligt att kvinnor tycker att MÄN ska göra saker på samma sätt, vara på samma sätt, utrycka sig på samma sätt?

Någon mer som stött på det här?!
Citera
2024-11-22, 20:00
Medlem
p00ninos avatar
Några mer konkreta exempel??
Citera
2024-11-22, 20:01
Medlem
F.Hansens avatar
Kvinnor är generellt mer konformativa än män. Därför vill de fittpiska män som inte agerar som "man ska" enligt dem till att underkasta sig grupptänket. Och då säger jag, vem fan bryr sig? Bara för att ni inte kan tänka själv så innebär det inte att jag ska agera på samma korkade sätt.
Citera
2024-11-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Kvinnor är generellt mer konformativa än män. Därför vill de fittpiska män som inte agerar som "man ska" enligt dem till att underkasta sig grupptänket. Och då säger jag, vem fan bryr sig? Bara för att ni inte kan tänka själv så innebär det inte att jag ska agera på samma korkade sätt.

Bra sagt. Vi ska inte låta kvinnor bestämma hur en man ska vara!
Citera
2024-11-22, 20:24
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Bra sagt. Vi ska inte låta kvinnor bestämma hur en man ska vara!

Det måste ju finnas en logik i att tycka saker, finns den inte där så är man ju en fårskalle om man tycker något bara för att det skulle vara nån slags konsensus som de tror är logisk grundad. Det är snarare så att de som håller i tyglarna och som faktiskt fattar något och som har ett personligt intresse i att styra folk i en viss riktning använder dessa som sina marionetter.

Korkat beteende som jag inte har lust att spela med i helt enkelt.

Exempel på detta är användadet av "hen". Det finns redan sätt att beskriva, han, hon och denne. Varför ska vi implementera ett nytt ord som "hen"? Det är för att införliva en politisk åskådning i språket. Varför då? Därför att några har en viss agenda med det. Så då vägrar jag att använda ordet "hen" eftersom det är korkat.
Senast redigerad av F.Hansen 2024-11-22 kl. 20:29.
Citera
2024-11-22, 20:46
Medlem
Citat:
Det måste ju finnas en logik i att tycka saker, finns den inte där så är man ju en fårskalle om man tycker något bara för att det skulle vara nån slags konsensus som de tror är logisk grundad. Det är snarare så att de som håller i tyglarna och som faktiskt fattar något och som har ett personligt intresse i att styra folk i en viss riktning använder dessa som sina marionetter.

Korkat beteende som jag inte har lust att spela med i helt enkelt.

Exempel på detta är användadet av "hen". Det finns redan sätt att beskriva, han, hon och denne. Varför ska vi implementera ett nytt ord som "hen"? Det är för att införliva en politisk åskådning i språket. Varför då? Därför att några har en viss agenda med det. Så då vägrar jag att använda ordet "hen" eftersom det är korkat.

Så länge två kvinnor tycker lika så är allt okej enligt dem. Är dem tre fyra fem kvinnor och tycker lika så är det okej därmed.

Därför försöker dem implementera den logiken som synsätt och då vidare på hur män ska vara uppträda och bete sig.

Hen togs väl bort från A-ordlistan ? Vi män ska inte behöva kämpa för att efter en eventuell felsägning vilket hen är då det varken är man eller kvinna.
Citera
2024-11-22, 20:49
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Så länge två kvinnor tycker lika så är allt okej enligt dem. Är dem tre fyra fem kvinnor och tycker lika så är det okej därmed.

Därför försöker dem implementera den logiken som synsätt och då vidare på hur män ska vara uppträda och bete sig.

Hen togs väl bort från A-ordlistan ? Vi män ska inte behöva kämpa för att efter en eventuell felsägning vilket hen är då det varken är man eller kvinna.

Jo visst att två tänker bättre än 1, men det blir inte bättre om 2 idioter tycker samma sak om något som de inte logiskt förstår.
Citera
2024-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
Jo visst att två tänker bättre än 1, men det blir inte bättre om 2 idioter tycker samma sak om något som de inte logiskt förstår.

Nej, så tycker kvinnor.

Samma åsikt= samma erkännande= samma logik.
Citera
2024-11-22, 20:56
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Nej, så tycker kvinnor.

Samma åsikt= samma erkännande= samma logik.

Naturligtvis inte alltid, men man kan hitta den här mekanismen i många sätt som olika tjejjer och kvinnor resonerar. De har en befäst ståndpunkt. Men varför tror de som de gör? Och är så mån om att andra ska tänka likadant? När man gräver så är den inte förankrad i deras egna logiska tänk.

Om man är osäker på vad man tycker och tänker är det en vanlig respons att vilja befästa den hos andra så de tycker likadant, på det sättet känns det mer logiskt att tycka och tänka så som man gör om en viss sak även om man inte förstår logiken i varför man ska tycka så från grunden i sin egen förståelse.

Jag pekar bara på att tyvärr så sker detta dagligen tyvärr så står tjejjer/kvinnor för en stor del av att bara svälja budskapen från "profeterna". Det har att göra med ett konformistiskt tänk och också att kvinnor lättare accepterar att accepterade profeters budskap är sanningen. Även om de inte förstår vad profeterna säger. En jämförelse med det är en liknelse om hur tjejjer och kvinnor lätt utvecklar ett idoliserande av pop- och rockstjärnor, skådespelare etc. Killar och män tenderar till att göra det också men inte i samma grad och inte med samma besatthet. Det är liksom en funktion av arv och på något sätt skulle man kunna se det som en konservativ kraft och reglerande bromskloss mot för hög utvecklingshastighet, på det sättet hinner grupper och samhällen klara av samhällsutveckling utan att utvecklingen överbelastas för snabbt.

Hur som helst även om jag förstår det så kan jag inte sluta att tänka på att även om den evolutionära funktionen har sin plats, att det är ett korkat beteende.
Senast redigerad av F.Hansen 2024-11-22 kl. 21:04.
Citera
2024-11-22, 21:05
Medlem
Citat:
Naturligtvis inte alltid, men man kan hitta den här mekanismen i många sätt som olika tjejjer och kvinnor resonerar. De har en befäst ståndpunkt. Men varför tror de som de gör? Och är så mån om att andra ska tänka likadant? När man gräver så är den inte förankrad i deras egna logiska tänk.

Om man är osäker på vad man tycker och tänker är det en vanlig respons att vilja befästa den hos andra så de tycker likadant, på det sättet känns det mer logiskt att tycka och tänka så som man gör om en viss sak även om man inte förstår logiken i varför man ska tycka så från grunden i sin egen förståelse.

Jag pekar bara på att tyvärr så sker detta dagligen tyvärr så står tjejjer/kvinnor för en stor del av att bara svälja budskapen från "profeterna". Det har att göra med ett konformistiskt tänk och också att kvinnor lättare accepterar att accepterade profeters budskap är sanningen. Även om de inte förstår vad profeterna säger.

Det är den religiösa aspekten att kvinnan står under mannen och det är en helt annan sak då dessa inte är lika transparenta. Kvinnor kommer inte acceptera det i all oändlighet utan kommer få en betydligt bredare roll istället för att bara vara den som lagar mat och uppfostrar barn, och det är där det måste upplevas som för en västerländsk kvinna, en helt annan makt synpunkt där de styr hur män ska (som min ts beskriver) ges ett slags mål där kvinnan tillslut är den som bestämmer.
Citera
2024-11-22, 21:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hej.

Är det inte vanligt att kvinnor tycker att MÄN ska göra saker på samma sätt, vara på samma sätt, utrycka sig på samma sätt?

Någon mer som stött på det här?!

Nej, som kvinna vill man inte ha en klon utan någon som kan utrycka sin egen vilja och åsikter. Det kommer bli supersvårt att leva med någon som bara jamsar med, skittråkigt också.
Citera
2024-11-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej, som kvinna vill man inte ha en klon utan någon som kan utrycka sin egen vilja och åsikter. Det kommer bli supersvårt att leva med någon som bara jamsar med, skittråkigt också.

Kvinnor styr dem åsikterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in