Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-22, 21:38
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datapengar
Du misslyckas med att särskilja dessa tekniskt vilket slutar med att du bara repeterar begreppen, ser du det? Antar att vi nu återgår till personangrepp?

Läs dokumentationen innantill på länken och inse att det du trodde dig veta tills nyss helt enkelt är fel, och väldigt naturligt om man tittar på bitcoin holistiskt att det ingår som funktion.

Kan inte du kolla upp vad skillnaderna är mellan en fork och re-org och återkomma så du kan upplysa mig? Med länk och citat, tack

Och din pisslänk... Du vet att det är tekniskt omöjligt för en btc att existera utanför sitt nätverk bitcoin. Sidan du länkar till har inget att göra med nätverket bitcoin att göra, OK?
Det du länkar till är en standalone applikation, sen att dom kallar sig för bitcoincomputer gör inte dom till bitcoin.
Din nivå är så otroligt låg, och att du fortsätter istället för att inse att du har fel...

Citat:
Historical States. Every transaction on TBC records an update, allowing for the recovery of every historical state of a smart object. This history includes details on who made updates and when, providing a comprehensive audit trail for each object.

Encryption and Off Chain Storage. By default, every user can read the states of smart objects on TBC. However, the platform includes built-in support for end-to-end encryption and off-chain data storage. These features facilitate the development of applications that adhere to consumer protection regulations such as the CCPA and GDPR, ensuring both security and compliance.

Pure Bitcoin. Finally, TBC relies only on Bitcoin. It does not require a side-chain or an extra token. This makes it possible to build applications that are as trustless as Bitcoin.

Contact. TBC is being developed by BCDB Inc. If you have any questions, please let us know in our Telegram group, on Twitter, or by email at clemens@bitcoincomputer.io.

Mycket bitcoin vi har där ja.....

Edit: Läs https://docs.bitcoincomputer.io/how-it-works/
Senast redigerad av Herblaw 2024-11-22 kl. 21:47.
Citera
2024-11-22, 21:44
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ibland undrar jag hur mycket av microstrategys coins som är osplittade (orörda sedan innan och på alla kedjespetsar BTC/BCH/BSV)

Noll?

I och med att bitcoinen (troligen) flyttas till en ny BTC-adress i samband med köpet, är det bara BTC de köper. Ingen BCH eller BSV kommer med på köpet, även om överföringen skulle göras från en gammal UTXO.
Citera
2024-11-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Noll?

I och med att bitcoinen (troligen) flyttas till en ny BTC-adress i samband med köpet, är det bara BTC de köper. Ingen BCH eller BSV kommer med på köpet, även om överföringen skulle göras från en gammal UTXO.
Källa på att det flyttas och bara BTC…
Citera
2024-11-22, 22:15
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Källa på att det flyttas och bara BTC…

Det är så det fungerar. Hur skulle man annars ha kunna sålt sina BCH men sparat sina BTC efter splitten?

Se boken Mastering Bitcoin om du vill veta mer.

(FB) Boktips-tråden
Citera
2024-11-22, 22:31
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Du misslyckas med att särskilja dessa tekniskt vilket slutar med att du bara repeterar begreppen, ser du det? Antar att vi nu återgår till personangrepp?

Läs dokumentationen innantill på länken och inse att det du trodde dig veta tills nyss helt enkelt är fel, och väldigt naturligt om man tittar på bitcoin holistiskt att det ingår som funktion.

Kom igen då din jävla sopa, förklara skillnaden på en fork och en reorg. Du kommer med osanningar och idioter som dig förtjänar personangrepp.

Förklara då hur TBC som du länkade till har för funktion i nätverket bitcoin, jävla lögnare.

Det tar en apa, 1minut att kolla upp detta. Frågan är varför du inte klarar det?
Citera
2024-11-22, 22:37
Medlem
Citat:
Det är så det fungerar. Hur skulle man annars ha kunna sålt sina BCH men sparat sina BTC efter splitten?

Se boken Mastering Bitcoin om du vill veta mer.

(FB) Boktips-tråden
Huh? Finns massa bitcoins som inte rört sig sen 2017 och hur vet du att microstrategy inte har några av dessa? Kan ha köpt privata nycklar utan att några rört sig ens…
Citera
2024-11-22, 22:42
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Huh? Finns massa bitcoins som inte rört sig sen 2017 och hur vet du att microstrategy inte har några av dessa? Kan ha köpt privata nycklar utan att några rört sig ens…

Det är ytterst osannolikt att något köp gått till på det sättet du skriver, eftersom säljaren då kan ha kvar en kopia av nyckeln.

(Notera dock att jag skrev "troligen". Det jag ville gardera mig för var mer om någon motpart såsom Coinbase bara registrerar MSTR:s innehav i sin databas utan att göra någon faktisk överföring på blockkedjan.)
Citera
2024-11-22, 22:44
Medlem
Citat:
Det är ytterst osannolikt att något köp gått till på det sättet du skriver, eftersom säljaren då kan ha kvar en kopia av nyckeln.

(Notera dock att jag skrev "troligen". Det jag ville gardera mig för var mer om någon motpart såsom Coinbase bara registrerar MSTR:s innehav i sin databas utan att göra någon faktisk överföring på blockkedjan.)
Inte osannolikt att de görs precis så med ett gammalt hederligt kontrakt och man vill vara mindre publik med vad man gör…
Citera
2024-11-22, 22:48
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Inte osannolikt att de görs precis så med ett gammalt hederligt kontrakt och man vill vara mindre publik med vad man gör…

Har du något exempel?

Det vore direkt oansvarigt av köparen att inte efter köpet flytta sina bitcoin till en ny adress i så fall. Om inte säljaren är typ ett barn eller en förälder till köparen.
Citera
2024-11-22, 23:00
Medlem
Citat:
Har du något exempel?

Det vore direkt oansvarigt av köparen att inte efter köpet flytta sina bitcoin till en ny adress i så fall. Om inte säljaren är typ ett barn eller en förälder till köparen.
Nej det har jag inte så klart eftersom själva poängen vore att dölja det. Men ett hederligt gammalt kontrakt hade fungerat för detta. Med det sagt antar jag å andra sidan att microstrstegy är offentliga med sin BTC-plånbok… jag menar marknaden kan ju inte värdera dom efter pressinlägg endast? Men i dessa tider vet man fan inte hur dumma folk kan vara… har någon krosskollat dessa adresser mot det andra kedjetopparna? Har det kompletteringsanskaffats ur andra kedjor för att riskhantera?
Citera
2024-11-22, 23:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej det har jag inte så klart eftersom själva poängen vore att dölja det. Men ett hederligt gammalt kontrakt hade fungerat för detta. Med det sagt antar jag å andra sidan att microstrstegy är offentliga med sin BTC-plånbok… jag menar marknaden kan ju inte värdera dom efter pressinlägg endast? Men i dessa tider vet man fan inte hur dumma folk kan vara… har någon krosskollat dessa adresser mot det andra kedjetopparna? Har det kompletteringsanskaffats ur andra kedjor för att riskhantera?
Marknaden värderar inte så mycket utifrån pressreleaser som utifrån kvartalsrapporter där bland annat tillgångar redovisas.
Citera
2024-11-22, 23:11
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:

MSTR har mig veterligen inte offentliggjort sina adresser. Men det är ju ett börsnoterat företag med revisorer etc, så att de inte skulle äga det de påstår är uteslutet.

Här har Arkham identifierat en del av det innehav (hos Coinbase Prime) som med största sannolikhet är MSTR:s:

https://intel.arkm.com/explorer/entity/microstrategy

Vi kan nog tryggt avpolletera tanken att det skulle ha skett någon form av nyckelköp utan blockkedjetransaktion. MSTR äger BTC och endast BTC.

Och därmed avslutar jag denna diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in