Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det skulle vara effektiv. Värnpliktige fick träna bajonett strid med gängkriminell Palestinakramare och kommunister.

I Ådalen 31, så var arbetsskygga som inte ville jobba, så man tvingad att ta då tidens nisse ifrån man power istället, dom blev dom arebstsskygga argessiva.
I Ådalen var det reaktionär överklass mot arbetarklassen. Finns ingen likhet med vad som sker vid tältlägret som e belamrat av övre medelklass.
Citera
2024-11-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Enligt gamla testamentet (vilket många judar följer) så är ränta inte tillåtet. Men enligt Torah (vilken alla judar följer, mer eller mindre) så är det förbud mot att ta ränta på ett lån till en jude.

Exakt men inte kristen eller muslim.
Citera
2024-11-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
De som tältade där borde stå för alla kostnader vad gäller sanering och även alla poliskostnader

Det är fan att att ta i med tanke på antalet knarkare som dragit sig till parken.
Citera
2024-11-22, 23:47
Medlem
Tintinikongos avatar
Gaza på 60-talet. Runt 200000 invånare.
Gaza 2024 . 2,1 miljoner invånare. Man måste nog konstatera att Israel är rätt dåliga på folkmord.😃
Citera
2024-11-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Gaza på 60-talet. Runt 200000 invånare.
Gaza 2024 . 2,1 miljoner invånare. Man måste nog konstatera att Israel är rätt dåliga på folkmord.😃
Det nog väldigt svårt att estimera hur många människor som blivit dödade i nuläget. Att blanda in befolkningsmängden från 60-talet varken bekräftar eller förnekar folkmord.
Citera
2024-11-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
S har en konstig förkärlek till musilmer. Snart hittar man väl Magda springades runt den heliga stenen nere i Mekka
V, M och S stöder Palestina. På Israels sida står SD, KD och L. M lutar något åt Israel sidan och C åt Palestina.

Synd att det inte finns ett större parti som skiter fullständigt Storisrael och Hamas terroristerna.
Citera
2024-11-23, 00:47
Medlem
Sababas avatar
Vilka väljare vill L locka till sig med det här tilltaget?

Väldigt onödigt. De som vill få bort luffarna bryr sig knappast i den mån att de kommer byta parti.

Skapar bara aversion i media.
Citera
2024-11-23, 00:56
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianit
V, M och S stöder Palestina. På Israels sida står SD, KD och L. M lutar något åt Israel sidan och C åt Palestina.

Synd att det inte finns ett större parti som skiter fullständigt Storisrael och Hamas terroristerna.

Vet inte om jag kan hålla med om att M stöder Palestina mer än Israel. De säger det de måste för att inte gå helt i mot FN och ICC för de är det statsbärande partiet just nu och vill inte sticka ut. Eftersom FN fortfarande ses som en ”god kraft” trots att de styrs av diktaturer och korrupta u-länder som är anti väst i allmänhet.

Moderaterna är i grunden ett pro-israeliskt parti likaså alla andra partier från tidö. Jag är väldigt glad att vi har en högerregering under kriget mellan Israel och Hamas. En vänsterregering hade skämt ut oss fullständigt med galna uttalanden och skandaler i dessa tider.
Citera
2024-11-23, 03:03
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Exakt men inte kristen eller muslim.

Va?
Citera
2024-11-23, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa

Väldigt onödigt. De som vill få bort luffarna bryr sig knappast i den mån att de kommer byta parti.

Folk som stöder Israel.

Folk som anser att lagar och regler ska gälla lika för alla.

Dom enda som i detta fall gjort fel, och därmed är grunden för aversion är ju demonstranterna.
Senast redigerad av RoineOberg 2024-11-23 kl. 06:00.
Citera
2024-11-23, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ända sen jag föddes har jag hört samma sak. Trots det är palestinierna fler än någonsin tidigare i historien.

Säger inte det är rätt som händer. Konstaterar bara att oavsett vems sida man väljer så blir det fel av den enkla orsak att det här har pågått i tusentals år och båda sidor gör väldigt onda saker gentemot varandra.

Problemet är att jag tror det kommer fortsätta i tusentals år till.

Så nä, jag vill helst att alla som bråkar gör det därnere i den där lilla hörnan av världen och inte sprider konflikten över hela världen inkl Sverige.

Så, att utplåna alla palestinier går bra så länge det sker där nere? Och nej det har har inte pågått i tusentals år knappt 100år sedan ni västerlänningar slängde ut de från Europa. För att de som ställer till där nere inte de judar från trakten! Det just de utifrån. Läs och kolla youtube dekomuntärer. Utbilda er för eran skull.
Citera
2024-11-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa

Tala för dig själv! Jag tror att många göteborgare är tacksamma över att få bort det här tältlägret. Sen är det förstås inte alls säkert att de som är tacksamma kommer att byta parti för det.

För min egen del var jag mycket tacksam när polisen äntligen tömde det stora zigenarlägret på Sorgenfri i Malmö i mars 2017.

https://www.svtstatic.se/image-news/...-1446724373000

https://static.bonniernews.se/images...e0/1280@40.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in