Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-17, 22:52
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnsJohn
Jag vet med säkerhet att om jag hade haft 50 miljoner på kontot, hade jag känt en nivå av avslappning som jag inte ens kan beskriva. Det hade varit som om varje cell i kroppen slappnat av, hela systemet lugnat ner sig – på ett sätt som nästan liknar hur jag föreställer mig att en drogmissbrukare känner när drogen kickar in. Nu, innan någon tror att jag missbrukar något själv – jag tar aldrig droger. Men jag kan inte hjälpa att tänka att den känslan av lugn och eufori, fast konstant och fullständig, är precis vad jag hade upplevt om jag visste att jag hade en sådan trygghet bakom mig.

För mig handlar det inte om att kunna köpa saker eller leva extravagant, utan om den totala mentala friheten som kommer med att veta att pengar aldrig mer skulle behöva vara en stressfaktor. Att kunna göra vad som helst, när som helst, utan att ens fundera på kostnaden – det är den friheten jag är ute efter.

Kanske vore skogsbruk, lantbruk, hyresfastigheter något för dig? Dvs något realt som genenerar kassaflöde.
Det är min botten. Och det gör mig lugn. Kan även rekommendera att flytta ut till provinserna.
Där skulle du vara en TUNG gubbe.
Senast redigerad av HemmaRambo 2024-11-17 kl. 23:01.
Citera
2024-11-18, 07:29
Medlem
JohnsJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Kanske vore skogsbruk, lantbruk, hyresfastigheter något för dig? Dvs något realt som genenerar kassaflöde.
Det är min botten. Och det gör mig lugn. Kan även rekommendera att flytta ut till provinserna.
Där skulle du vara en TUNG gubbe.
Skogsbruk, lantbruk och hyresfastigheter låter absolut som intressanta alternativ! Det är något jag faktiskt har tänkt på tidigare eftersom de typerna av investeringar har en långsiktighet och stabilitet som tilltalar mig. Kassaflöde från reala tillgångar kan definitivt vara en lugnande faktor, och det är ju något helt annat än volatiliteten på börsen.

Att flytta ut till provinserna för att bli en "TUNG gubbe" låter också lockande på ett sätt, men samtidigt trivs jag med mitt jobb och den livsstil jag har nu, även om den bidrar till den här rastlösheten jag känner. Kanske är det just den där flytten jag borde överväga på sikt — att dra ner på tempot och leva mer nära tillgångarna jag äger, istället för att ständigt tänka på nästa steg i kapitalbyggandet.
Citera
Igår, 00:39
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Oj! Där tog du i så du sprack!😂

Ha ha känner ingen som tjänar så lite! Rik? Nej nej.
Du lär känna någon elller umgås du bara med adel och direktörer? Folk inom hemntjänsten tjänar ju fan typ 30k netto. Kan man inte klara sig på runt 20k brutto så har man allvarliga problem.
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnsJohn
Ja, flera vänner har tio gånger så mycket. Jag vet att hade jag haft det hade jag varit "NÖJD".

Du har flera vänner som har tio gånger så mycket? Ok, de har alltså 50 milj. placerat och 500 k i månadslön. Du bör göra något av detta: 1. Gör en inre resa och fundera på vad som är viktigt i livet och om du inte klarar dig ganska bra med det du har. 2. Byt umgängeskrets.

De flesta tenderar att alltid jämföra med personer som har mer än vad de själva har. Försök att inte göra det så mår du bättre.
Citera
Igår, 14:29
Medlem
PappaTribes avatar
I princip ALLA i Sverige är rika om man ser till resten av världen.
Citera
Igår, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
I princip ALLA i Sverige är rika om man ser till resten av världen.

Ha ha ha
Ja ni har det jävligt bra i sverige?😂
Ni är rika!!!! Om man gämnför med afrikanska länder kanske!
Er skola, polis, vård är fantastisk😂

Så fort svenne ser en porsche så kommer jante fram och avundsjukan!

En rik person vill ha saker lyxigt, enkelt och snabbt! Inget som man finner i sverige oftast. Finns få undantag.
Citera
Idag, 01:59
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ha ha ha
Ja ni har det jävligt bra i sverige?😂
Ni är rika!!!! Om man gämnför med afrikanska länder kanske!
Er skola, polis, vård är fantastisk😂

Så fort svenne ser en porsche så kommer jante fram och avundsjukan!

En rik person vill ha saker lyxigt, enkelt och snabbt! Inget som man finner i sverige oftast. Finns få undantag.

Vad dillar du om? Blir du avundsjuk när någon har finare bil än dig? Pinsamt.
Citera
Idag, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Vad dillar du om? Blir du avundsjuk när någon har finare bil än dig? Pinsamt.

Nej!

Jag är ingen svenne och jag bor inte i sverige.

Jag har de bilar som jag vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in