Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-23, 23:29
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Sverige är (eller var i vart fall) i grunden ett kristet land.

Varför tycker du att tidigare "Kristen Demokratisk Samling", senare "Kristdemokratiska Samhällspartiet " och nu mer Kristdemokraterna ska ha ett intresse av att muslimer ska flytta hit och bosätta sig här?

Som sagt så har inte tråden att göra med frågan i sig utan varför KD tycker som de gör. Men borde inte det kristna perspektivet vara att sprida Kristendom till så många icke-kristna som möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den frågan får väl bollas tillbaka till dig. Anser du, att en kristen självklart och samvetslöst påför andra människor problem?

Jag tycker de flesta människor är problematiska. Men jag vet inte riktigt om det var rätt svar.
Citera
2024-11-23, 23:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Som sagt så har inte tråden att göra med frågan i sig utan varför KD tycker som de gör. Men borde inte det kristna perspektivet vara att sprida Kristendom till så många icke-kristna som möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den frågan får väl bollas tillbaka till dig. Anser du, att en kristen självklart och samvetslöst påför andra människor problem?

Jag tycker de flesta människor är problematiska. Men jag vet inte riktigt om det var rätt svar.

Det var väl närmast ett icke-svar, tyvärr. De facto har de invandringsansvariga partiernas världsunika migrationspolitik resulterat i en mängd problem - såsom dagliga skottlossningar, dödsskjutningar och återkommande bombdåd m.m. Anser du, att en KD-politiker bör blunda och bortse från sitt politiska ansvar för den groteska utvecklingen?
Citera
Igår, 01:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför skulle vi socialdemokrater vara avundsjuka på ett litet polulistiskt parti som mest kan lura av gamla gubbar deras bostäder?

Som jag skrev i inlägget du citerar:
Citat:
i sann sosseanda smiter du väl gärna från själva frågan genom att kasta skit på dina oliktänkande...

Hur rätt fick jag inte på den? Kan det vara så att jag hade fler rätt...

Eftersom jag känner mig lite extra vänlig i kväll, ska jag inte fråga vad "polulistiskt" betyder.
Citera
Igår, 04:56
Medlem
Citat:
Spelar det någon roll ur ett kristet perspektiv? Hade inte självaste judas välkomnats?

Som du säger finns det en hel del hyckleri inom religion, då den oftast inte följs i praktiken. Perfekt exempel på det är i Amerikanska södern där de allra flesta är kristna och prisar Jesus till höger och vänster, samtidigt som de bär vapen och skjuter någon i huvudet så fort de råkar sätta en fot på deras gård... Jesus var ju såklart anti-våld till den milda grad att han lät sig själv korsfästas utan något motstånd... men dubbel-moralen har alltid varit en del av kristendomen. Om man sa att jorden var rund blev man bränd på bål för några hundra år sen.
Citera
Igår, 06:38
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
För att KD är på väg ut ur riksdagen. SD kom in och har stannat kvar med hjälp av populism. Nu kör KD samma sak i ett försök att hitta halmstrået

Eller så ser KD ett problem som de faktiskt vill ta itu med. Varför tar en del för givet att alla bara måste älska den svenska extrema massinvandringspolitiken och att de som motsätter sig den bara gör så för att, jag varför?

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför skulle vi socialdemokrater vara avundsjuka på ett litet polulistiskt parti som mest kan lura av gamla gubbar deras bostäder?

Nu kastar du stora tegelstenar i glashus.

Citat:

KD är ett svenskt politiskt parti. De arbetar för Sverige och svenskarna. Kyrkan kan agera lite hur de vill och lobba för massinvandring och hela det där köret men som ett politiskt parti så har man ett visst ansvar för befolkningen och landet som man är satta att tjäna.

Citat:
Ursprungligen postat av snille-killen
Som du säger finns det en hel del hyckleri inom religion, då den oftast inte följs i praktiken. Perfekt exempel på det är i Amerikanska södern där de allra flesta är kristna och prisar Jesus till höger och vänster, samtidigt som de bär vapen och skjuter någon i huvudet så fort de råkar sätta en fot på deras gård... Jesus var ju såklart anti-våld till den milda grad att han lät sig själv korsfästas utan något motstånd... men dubbel-moralen har alltid varit en del av kristendomen. Om man sa att jorden var rund blev man bränd på bål för några hundra år sen.

John 2:15
"Jesus made a whip from some ropes and chased them all out of the Temple. He drove out the sheep and cattle, scattered the money changers’ coins over the floor, and turned over their tables."
Citera
Igår, 08:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Eller så ser KD ett problem som de faktiskt vill ta itu med. Varför tar en del för givet att alla bara måste älska den svenska extrema massinvandringspolitiken och att de som motsätter sig den bara gör så för att, jag varför?

KD är ett svenskt politiskt parti. De arbetar för Sverige och svenskarna. Kyrkan kan agera lite hur de vill och lobba för massinvandring och hela det där köret men som ett politiskt parti så har man ett visst ansvar för befolkningen och landet som man är satta att tjäna.

Ja och KD:s vändning kan ses som en del i en större trend. Som exempel: Elon Musk, Donald Trump, Joe Rogan med flera var demokrater tidigare. Den påhittade faran om fascism och vi med goda värdegrunder blir allt mer löjlig. Särskilt med tanke på att bara ca 15 procent av väljarna tycker att invandringen varit bra. Det är bara V och Mp som inte får väljarflykt när massinvandringens konsekvenser redovisas.
Citera
Igår, 08:33
Medlem
Vad får dig att tro att KD är emot invandring? De sitter för närvarande i en regering som för massinvandring

Att de hävdar något annat är ju av mindre betydelse. Det är inte vad du säger som spelar någon roll det är vad du faktiskt gör
Citera
Igår, 08:43
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Skulle jesus inte ta emot muslimer menar du?
Beror på. En extrem sådan som är våldsbejakande, radikal, kanske inte går att anpassa/är kriminell, nej, det vore direkt ondskefullt av Jesus. Men vanliga som anpassar sig och ser extremism för den ondskan den är så ser jag inga problem. Det är skillnad på människor, oberoende av vilken religion man har. Intelligenta muslimer som är goda stödjer inte Hamas och avskyr inte judar.
Citera
Igår, 08:47
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Nu behöver vi inte diskutera frågan om migration är dåligt osv. Frågan är varför KD tycker det. KD grundar väl sig i alla fall i kristendom, och jag har svårt att se att Jesus skulle säga nej till en migrant, oavsett anledning att de kom hit.

Vad är det ideologiska resonemanget hos KD för detta? Borde de kanske helt byta namn om de ska fortsätta med nuvarande politik?

Okej.

När du ser araber eller somalier på stan, hur beter de sig? Beter de sig civiliserat? Tror du att de bidrar till samhället eller i genomsnitt bryter ner samhället?

Handen på hjärtat nu, och prova att bara vara ärlig mot dig själv.

Det är en sak att känna att man ska hjälpa dem, att det kanske är din plikt att hjälpa dem, men om du tänker bortom det och föreställer dig att samhället ska fungera med dessa människor i det också. Att de på egen hand och eget initiativ hjälper till att bygga Sverige, bidrar till det gemensamma, inte bara står vid sina BMWs och jiddrar om droger eller skriker, eller om de inte har nåt ändå låssas vara gangsters. Att man nästan alltid ser dem stå upp för demokrati och inte enbart exakt alltid är hotfulla mot alla andra som inte delar deras åsikter. Att de kan vara en konstruktiv komponent i ett civiliserat samhälle. Kan du föreställa dig det, eller handlar det om att du bara känner en pliktkänsla att hjälpa dem?

Du kan ju tänka på det nästa gång du är ute på stan, och möter dem.

Jag tror KD har gjort den här resan. De kände den kristna plikten att hjälpa utsatta människor. Sedan 30 år senare när de som de plikttroget hjälp in till säkerheten beter sig som de gör, helt enkelt fattat att det inte går att ha ett fungerande samhälle med dessa människor. Det samhälle vi håller på att få är maffia-klan, och de beter sig som svin. Vårt hem är på god väg att förstöras av dem vi hjälpte till säkerhet, det handlar om våra egna barn nu, att de ska kunna växa upp i ett fungerande samhälle. Första steget är att i alla fall inte göra det värre genom att släppa in fler av dem.

Så tänker nog många KDisar.
Eller, de känner nog så, för det är ganska få människor som formulerar sina inre processer.
Senast redigerad av Psykpatient33 Igår kl. 09:36.
Citera
Igår, 09:21
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
Igår, 14:26
Medlem
senhackarens avatar
KD har väll alltid varit kritiska till andra religioner. Det är väll så högerkristna fanatiker fungerar.
Citera
Igår, 14:29
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
För att utomeuropeisk invasion leder till problem?
Kan det vara så enkelt?
Vad tror du?

Såna som du och andra högerdårar leder till bekymmer. Invation? Hahahahaha 🤣🤣🤣🤣🤣🥱🥱🥱.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in