2024-11-21, 17:16
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Mycket bra exempel på varför man inte aktivt ska ragga IRL. Även om det är ett gäng IQ-befriade kossor vilkas åsikt saknar värde.

På exempelvis Tinder kan ingen säga något eftersom det är en helt tillåten arena.
Ja. Det tråkiga är att även krogar och uteställen har blivit lite jobbiga att ragga på enligt vissa bekanta. Ställen som förr förknippades med ragg och engångsligg.

Samtidigt lägger fler och fler kvinnor upp klipp där dom frågar varför ingen försöker förföra eller ragga på dem nuförtiden...
Citera
2024-11-21, 17:18
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Lösningen är att inte ragga på gym, där båda är kvar länge och har mycket tid på sig att ta bilder på varandra. (Dessutom har nog de flesta av dessa manliga "creep" aldrig raggat på kvinnan i fråga, utan hon påstår bara detta för att framstå som åtråvärd inför sina kompisar.)
Exakt. De flesta av männen i dessa klipp är bara där för att gymma men blir ändå utmålade som creep, även om dom aldrig pratade med kvinnan.

Sen menade jag att man inte ens får påbörja samtal(om vad som helst) på gymmet helt utan raggförsök för även då verkar man inkräkta på brudarnas privatliv.
Citera
2024-11-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Enligt undersökningen är det fler tjejer än män som raggar, då borde det fungera att vara passiv.

Tjejer raggar fortfarande rätt passivt. Du kan givetvis få "några nummer"/IG/snaps men, därefter kommer du ändå förväntas vara drivande i relationen sedan.

Nu tror jag inte på den undersökningen alls. Kvinnor som säger att de raggar menar mer att de ställer sig nära män de är intresserade av osv. De gör det lätt för dig, de kommer sällan göra jobbet. Du lär bli besviken om du tror att de kommer både ragga upp dig, kontakta och styra upp möte osv.
Citera
2024-11-22, 06:37
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Du missförstår mitt inlägg. Att ragga/ta första steget på en kvinna kan ju lika gärna leda till en anmälan om ofredande. Det finns galna kvinnor där ute ska du veta.
Du missförstår diskussionsämnet. Artikeln handlar inte om det du pratar om. Männen i den artikeln har inte det problem du pratar om.

Om du vill diskutera att andra män kan vara rädda för att ragga av en annan anledning än de som står i artikeln så tror jag nog att du kan hitta någon tråd som handlar om att tjejer anmäler oskyldiga.
Citera
2024-11-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardunonjavlabatman
De har 704.000 prenumereranter.
Klippet jag delade tror jag är deras näst mest populära.
När jag tryckte på populära i fältet videor, då låg det som andra i listan.

Jag tror de är en av Sveriges 5 största YT-kanaler.

Hjältar. 🙂

Ok, då var de kända innan raggandet också då, det kan ju förklara saken. Tjejer gillar kändisar.
Citera
2024-11-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Kändes det tryggare om du hade polare en bit bort? Fattar inte. Var du rädd för att bli överfallen?

För att du ska se bekväm ut, inte nervös eller stressad så använder du något som fungerar. Tänk själv.
Citera
2024-11-23, 12:52
Medlem
hur manga ar manga?

gissning ar val att tjejer dissar i regel de flesta killar

bra odds
Citera
2024-11-23, 14:52
Medlem
Grangerillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är så det är nu för tiden.
Kulturen i Sverige så sjuk att man vågar inte prata med grannarna ens.

Tjejer blir inte sällan ”creeped out” och börjar med undvikande beteende om man försöker ragga på dem.
Det finns lixom inte ”tack men nej tack” utan det blir lixom konstig stämning direkt.
Ja och därför tar de ut överplanerade förluster i förväg.
Att förstå "nej" kräver att man faktiskt lär sig i praktiken att ta ett "nej" och ett "ja".

Är det något ungdomar behöver så är det att tillåta felsteg och att tillåta dig själv att misslyckas. Gör om, gör rätt. Sen det här med att vara hora om man ligger förmycket eller incel om man ligger för lite blir ett hjärnspöke.
Citera
2024-11-24, 13:52
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Dök upp en 23 åring igår som skulle ha intervju hos mitt företag, fanskapet hade sin morsa med sig.
Blev det en dubellavsugning? Eller kanske du föredrog att sätta på morsan som huvudrätten och dottern som efterrätten?
Citera
2024-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Blev det en dubellavsugning? Eller kanske du föredrog att sätta på morsan som huvudrätten och dottern som efterrätten?

Nej! Var en grabb dessvärre.
Citera
2024-11-24, 17:26
Medlem
Det är jobbigt att bli nobbad. Bättre att fokusera på annat där man kan vinna.
Citera
2024-11-30, 23:39
Medlem
BarryHatters avatar
Jag tror också att fenomenet bottnar i teknik och sociala medier.

Alla ungdomar idag hänger runt på sociala medier i allmänhet och TikTok i synnerhet. Där går det regelbundet olika trender i hur man på bästa sätt kan hänga ut, klaga på och trycka till män. Många trender börjar initialt med en till synes ädel avsikt, om det nu är att tala ut om övergrepp eller förhindra grooming, men går snabbt över till något annat där helt normala saker killar gör ska hånas och förlöjligas.

Det görs videos där deras dejtingprofiler exponeras och skrattas åt. Helt normala raggningsförsök, utan sexism och elakheter, filmas och läggs upp av såna anledningar som att de tyckte killen var ful och det var roligt att han trodde han kunde få henne. Fula killar får inte ragga på snygga tjejer.

Det publiceras långa listor på ”icks” och ”redflags”, som kan vara helt normala, vanliga saker en kille gör och som man kan skratta åt och trycka like på. Alla killar är inte våldtäktsmän, men alla tjejer har blivit utsatta, så… #notallmen, alla killar har potentialen och ombeds därför lämna tjejer ifred. Björnar är bättre. #womaninmalefields. Killar är mot abort eftersom Trump är det.

Jag säger inte att alla tjejer gör så här. Jag tror inte heller att det i grunden finns någon elak avsikt från de som deltar i dessa trender; många belyser som sagt initialt problem som många tjejer upplever i relationer, vilket såklart ska talas om. Men precis som #metoo så småningom körde i diket och där det till slut räckte med en tafflig invit för att vara ett sexuellt övergrepp så är det här samma sak, och det eskalerar ännu snabbare på dessa plattformar än vad det gjorde i gammelmedia back in the days.

Jag tror att många unga killar matas av detta innehåll så ofta och i sån stor utsträckning att det till slut påverkar självkänslan. Vissa blir incels och reagerar med hat och konspirationstänk, andra blir mest bara uppgivna, dvs ”slutar ragga”. Jag tror de flesta av dem inte är så drastiska att det de fruktar mest är en polisanmälan, som man så ofta hör. Däremot är de uppväxta med sociala medier från ung ålder och därmed fullt införstådda med den sociala kostnad det innebär att bli utmålad som hemsk, äcklig, elak eller påflugen på fel plats. Detta på ett sätt som vi som är lite äldre inte kan förstå. Jag tror att de bedömer den risken som större än vinsten att lyckas med en raggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in