Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:40
Medlem
NonCompliances avatar
Herregud. Gör slut och gå vidare med livet. Du är på toppen av ditt utseende och det kommer bara en jävla gång! Du hittar någon annan! Går du inte vidare nu så betyder det att du väljer att leva ditt liv på falska premisser. Det är helt omöjligt att något sådant kan sluta bra för någon, vare sig dig, honom eller eventuella barn som kommer att behöva absorbera lögnen som er relation bygger på. Hela ert liv kommer att handla om att "ni försöker".

Gör slut.

Citat:
Ursprungligen postat av riktigtoklart
Jag är 24 år och har varit tillsammans med min jämngamla sambo i 4 år. Vi köpte lägenhet tillsammans och flyttade ihop för ca 2 år sen och för 1 år sen skaffade vi en hund. När vi träffades var jag en osäker 20 åring, jag pluggade fortfarande och hade inte spenderat någon tid i den ”riktiga” världen. Jag tyckte att han var ful när vi träffades. Men vi fortsatte dejta och jag upptäckte att han är snäll, omtänksam och genuin på ett sätt som ingen annan kille varit mot mig. Jag blev kär och han blev världens finaste kille i mina ögon, kunde inte tänka på någon annan.

För ca 1,5 år sedan pluggade jag färdigt och började jobba ute i den ”riktiga” världen. Jag har inte många kompisar, bara en. Så att umgås med kollegor varje dag var något nytt. Tidigare har jag bara umgåtts med min sambo och min familj. Dessutom upptäckte jag första dagen att en av mina kollegor var otroligt snygg.

Jag och den snygga kollegan började spendera mer tid tillsammans och jag fattade tycke för honom. Jag berättade detta för min sambo, vi gick i parterapi och bestämde oss för att fortsätta tillsammans.

Min sambo är världens snällaste kille. Han gör allt för mig, verkligen ALLT. Jag känner mig så trygg med honom och tanken på att skaffa barn med just honom känns bra, jag vet att han blir en bra pappa och en make som kommer sätta mig och våra barn först.

Trots detta känner jag mig äcklad av honom. Det låter så hemskt. Men jag tittar på honom och tycker bara att han är ful. Hans andedräkt är äcklig och hans naturliga doft är äcklig. Jag är inte ett dugg kåt på honom och det känns äckligt att hångla med honom. Samtidigt känns det mysigt att krama honom och att ha honom nära. Tryggt.

Jag funderar mycket på hur det skulle vara att vara singel, att få kyssa och ligga med andra som jag faktiskt är attraherad av. Men jag är livrädd för att leva ensam om jag lämnar. Att jag aldrig hittat en bra kille igen.

Detta har pågått i ca 1,5 år nu. Det har gått fram och tillbaka i hur jag känner. Ibland tänker jag att det är bra att jag känner mig trygg och att det är såhär det ska kännas efter några år. Att vi bara ska skaffa barn och så blir det bra för att jag då inser att han har de egenskaper jag vill att en pappa ska ha. En annan del av mig tänker att jag måste lämna. Men det är läskigt och ensam. Vill inte tro att gräset är grönare på andra sidan och sen bli besviken. Inse att alla andra killar är skit ändå. Vad fan gör jag?
Citera
Igår, 23:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ektomorfen
Fullt normalt säger du? det är rätt uppenbart att TS lider av någon form av känslomässig störning och det är definitivt inte fullt normalt att resonera som hon gör. Du verkar blanda ihop vanlig tonårsambivalens och psykisk ohälsa, förmodligen har du samma problem själv och därför tror det är helt normalt. Det har ingenting att göra med "ensamma män" då detta problem lika gärna kunde ha varit en ung mans.

Det enda som är uppenbart är att du är en jävla åsiktspajas som uttalar dig om saker du inte har en aning om. Det finns inget - absolut inget - i hennes inlägg som utgör indikation på borderline, vad skulle det vara? Det är heller ingenting konstigt att en osäker person som blivit ihop med någon mest för att h*n är snäll en bit in i förhållandet upptäcker att det inte finns de rätta känslorna för partnern. Inte heller är det ett dugg konstigt när förhållandet är dåligt att drömma om närhet, romantik och sex med andra. Vi är nämligen människor med ett känslo- och driftliv och de flesta av oss vill ha utlopp för det.

Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Har du Borderline?

Varför frågar du det? Vilka indikatorer läser du ut ur det hon skrev som tyder på borderline?
Citera
Igår, 23:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du kvinna ni tror alltid gräset är grönare på andra sidan 🙄

Menar du att det skulle vara någon väsentligt skillnad mellan män och kvinnor på den punkten? På +50 års liv kan jag inte påstå att jag kan se någon om jag tänker på alla individer som passerat revy i mitt liv. Men du kanske har någon uppsats att hänvisa till?
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Menar du att det skulle vara någon väsentligt skillnad mellan män och kvinnor på den punkten? På +50 års liv kan jag inte påstå att jag kan se någon om jag tänker på alla individer som passerat revy i mitt liv. Men du kanske har någon uppsats att hänvisa till?
Det stor skillnad på alla punkter mellan oss ! Men snälla berätta inte för feministerna 🤣

Ja vi vill också ha topmodell kvinnor men är medvetna de inte många i världen 🙄
Citera
Idag, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ektomorfen
Räckte med att jag läste första delen för att snabbt förstå att du absolut inte är rätt person att ge en ung person rådgivning angående sånt här.

Sen kanske jag hoppa till en för snabb slutsats när jag såg din sista mening och trodde att du var en typiskt feminist som direkt försökte förminska problemet genom att skylla på alla män.

Haha, men du är ju ytterst "lämplig" som relationsexpert här
Citera
Idag, 03:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktigtoklart
Jag är 24 år och har varit tillsammans med min jämngamla sambo i 4 år. Vi köpte lägenhet tillsammans och flyttade ihop för ca 2 år sen och för 1 år sen skaffade vi en hund. När vi träffades var jag en osäker 20 åring, jag pluggade fortfarande och hade inte spenderat någon tid i den ”riktiga” världen. Jag tyckte att han var ful när vi träffades. Men vi fortsatte dejta och jag upptäckte att han är snäll, omtänksam och genuin på ett sätt som ingen annan kille varit mot mig. Jag blev kär och han blev världens finaste kille i mina ögon, kunde inte tänka på någon annan.

För ca 1,5 år sedan pluggade jag färdigt och började jobba ute i den ”riktiga” världen. Jag har inte många kompisar, bara en. Så att umgås med kollegor varje dag var något nytt. Tidigare har jag bara umgåtts med min sambo och min familj. Dessutom upptäckte jag första dagen att en av mina kollegor var otroligt snygg.

Jag och den snygga kollegan började spendera mer tid tillsammans och jag fattade tycke för honom. Jag berättade detta för min sambo, vi gick i parterapi och bestämde oss för att fortsätta tillsammans.

Min sambo är världens snällaste kille. Han gör allt för mig, verkligen ALLT. Jag känner mig så trygg med honom och tanken på att skaffa barn med just honom känns bra, jag vet att han blir en bra pappa och en make som kommer sätta mig och våra barn först.

Trots detta känner jag mig äcklad av honom. Det låter så hemskt. Men jag tittar på honom och tycker bara att han är ful. Hans andedräkt är äcklig och hans naturliga doft är äcklig. Jag är inte ett dugg kåt på honom och det känns äckligt att hångla med honom. Samtidigt känns det mysigt att krama honom och att ha honom nära. Tryggt.

Jag funderar mycket på hur det skulle vara att vara singel, att få kyssa och ligga med andra som jag faktiskt är attraherad av. Men jag är livrädd för att leva ensam om jag lämnar. Att jag aldrig hittat en bra kille igen.

Detta har pågått i ca 1,5 år nu. Det har gått fram och tillbaka i hur jag känner. Ibland tänker jag att det är bra att jag känner mig trygg och att det är såhär det ska kännas efter några år. Att vi bara ska skaffa barn och så blir det bra för att jag då inser att han har de egenskaper jag vill att en pappa ska ha. En annan del av mig tänker att jag måste lämna. Men det är läskigt och ensam. Vill inte tro att gräset är grönare på andra sidan och sen bli besviken. Inse att alla andra killar är skit ändå. Vad fan gör jag?

Det här är det vidrigaste jag läst idag. Den enda som är äcklig i er relation är du. Du är en parasit, tyvärr.
Citera
Idag, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Män sysslar inte med monkeybranching.
Män väljer inte partner efter ekonomiska tillgångar.

Relationer är som hus, man måste underhålla och vårda det annars rasar det ihop.
Att gå runt o stirra på snygga personer runt omkring sig o vilja ha sex med dessa kommer inte hjälpa den egna relationen att blomstra.

Män är inte veliga som kvinnor.
Män vet vad de vill och kan bestämma sig.

Jämför inte män och kvinnor för de är typ olika arter.

TS valde man efter hans snällhet, inte efter hans ekonomiska tillgångar. Inte efter hans utseende.

Och nu vill hon ha en snäll man som hon även attraheras av, vilket hon inte gör av sin sambo.

Hon velar inte, hon vet vad hon vill. Men hon är orolig att inte få det hon vill ha och att då ha kastat bort sin snälla och trygga sambo. Oro är inte samma sak som velighet.

Kvinnor oroar sig mer än män. Men oro är som sagt var inte synonymt med velighet.

TS borde göra slut med sin sambo. Så att han får en fin kvinna som älskar och åtrår honom. Det är han värd!

Och TS får hantera sin oro och ovisshet. På egen hand. Och träffa en snäll man sedan, som hon dessutom är attraherad av.
Citera
Idag, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja bara det att hon blir äcklad av hans utseende och trots det varit med honom i alla dessa år visar vilken utnyttjare hon är.

En person man älskar, bryr man sig inte riktigt om till utseendet, till den graden hon kommenterar det.

Men visst, knulla med kollegan på första jobbet du får!
Det är så hororna, ursäkta, honorna*, beter sig idag.
Skit där du äter.

Satan vad många blev triggade. Ja jag tyckte inte hans utseende var attraktivt när vi först träffades? Men jag lärde känna honom, blev kär och han blev den mest attraktiva personen i mina ögon. Av någon anledning har det svalnat och jag ser på honom som jag gjorde i början. Tanken på att hångla etc ja det äcklar mig lite, känns liksom fel. Älskar honom och vill helst att det ska funka. Men då måste attraktionen fungera också. Och jag vet inte hur man bygger upp den igen. Förslag?
Citera
Idag, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
... kanske bättre att växa upp istället innan man tar på sig för stora skor. 24 år och parterapi allra redan.

Jadu det var ett försök att få det att fungera… men jag reflekterade också om huruvida det är vanligt att gå i parterapi när man är 24. Vad fan gör man när man är 34 med småbarn, hus och allt sådant när man inte ens klarar av relationen vid 24 års ålder? Ska det vara så svårt så tidigt?
Citera
Idag, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du kvinna ni tror alltid gräset är grönare på andra sidan 🙄

Nej. Precis som jag skrivit i tidigare svar så tror jag inte att gräset är grönare på andra sidan. Då hade jag ju lämnat utan eftertanke om jag tror att det finns något bättre. Jag tror fan inte det. Har så svårt att se mig själv ens dejta igen, går aldrig ut på klubben/bar så lär aldrig träffa någon heller. Försöker ställa in mig på ett liv i ensamhet om jag lämnar :-)
Citera
Idag, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna8908
Du är inte attraherad av honom. Den saken kommer ju knappast bli bättre med tiden då han tappar allt hår lol. Var sann mot dig själv och skaffa en äkta kärleks partner istället. Någon som får dig att skratta och som du tycker är fin. Är du ensam kan problemet lätt lösas med kollegor/vänner/nätverk runt omkring dig. Livet blir lätt dåligt när man tar beslut grundade på rädsla. Lycka till! 👍: )

Att ta beslut grundade på rädsla var verkligen som att slå huvudet på spiken. Hittar man någon som är attraktiv så lär han ju ha en skitdålig personlighet baserat på vad andra har skrivit här. Man kanske inte kan få både och. Då är jag tillbaka vid att det är bättre att vara med en snäll kille som inte är attraktiv än en attraktiv kille som inte är snäll.
Citera
Idag, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Herregud. Gör slut och gå vidare med livet. Du är på toppen av ditt utseende och det kommer bara en jävla gång! Du hittar någon annan! Går du inte vidare nu så betyder det att du väljer att leva ditt liv på falska premisser. Det är helt omöjligt att något sådant kan sluta bra för någon, vare sig dig, honom eller eventuella barn som kommer att behöva absorbera lögnen som er relation bygger på. Hela ert liv kommer att handla om att "ni försöker".

Gör slut.

Den sista meningen stämde så bra. Vi försöker hela tiden. Vi har försökt i 1,5 år. I perioder funkar det, då känns det iallafall rätt så bra (typ på semester under sommaren). Men annars är det ett ständigt försökande. Jag tänkte att barnen inte skulle märka. Vi älskar varandra även om attraktionen inte finns där. De kan ju se oss kramas ändå och vara trevliga och hitta på saker. Men de kanske känner att det ligger något i luften som inte stämmer. Jag vet att relationer kräver arbete. Men såhär mycket? Såhär tidigt? Kan det stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in