Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Tjena
Är 31år och kör gym med förhoppningen att lägga på så mkt muskelmasssa som möjligt.
Var förra veckan och gjorde testosteron test och fick 16nmol/L. Tycker det är lite lågt för min ålder.

Hur har ni gjort som fått lägre testo?
Misstänker att min värde kan ha bromsning på byggandet.

Någon som varit i liknande sits och hur har ni gjort? 😊

16 är inte lågt, du ligger i nedre mitten ungefär av referensvärdet. Du bör även ta vid flera tillfällen, kan lika gärna vara 20+ oftare än sällan, värdet kan diffa något otroligt från dag till dag.

Bara du kan avgöra om du är villig att sticka dig varannan dag resten av livet och är villig att nyttja hemkokade UGL produkter med alla dess risker.
Citera
2024-10-20, 16:16
Medlem
Hade du sovit bra innan provtagningen?
Hade du druckit alkohol kort tid innan?
Hade du ätit lakrits innan?
Citera
2024-10-20, 21:55
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Ett råd som som nog hade funkat för de flesta på gymmen som vill öka muskelbyggandet är att lämna mobilen i omklädningsrummet. Tycker generellt att den muskel som tränas mest är tummusklerna!

Man vill ju ha den perfekta låten
Citera
2024-10-20, 23:50
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Man vill ju ha den perfekta låten

Tar 30 sek att leta upp Ace of Spades med Motorhead och sätta på loop!
Allt annat är lite bögigt!
Citera
2024-11-24, 17:46
Medlem
Roidberts avatar
Började själv trycka delvis för att jag också hade 16nmol och det kändes som ett hårt slag mot mitt ego, men mitt liv var också skit på den tiden. För mig var det värt det, så jag tycker inte att man ska avfärda testosteron bara för att man har normala nivåer. Men 16nmol är som sagt inte dåligt och det är mycket möjligt att du ofta ligger högre än så.
Citera
2024-11-24, 22:09
Medlem
bearss avatar
16 nmol/l är relativt lågt, men som tidigare påpekat behöver vi också veta ditt SHBG värde för att kunna bedöma ditt fria testosteron - vilket är det mest relevanta i sammanhanget.
Citera
2024-11-25, 01:16
Medlem
Neloshredxs avatar
Jag börja med testo när jag var 21 isch och hade 13 i värde, Jag ångrar mig idag. för att man åldras mkt, mitt blodtryck är högt hela tiden plus högre puls ,moonface, man kissar mer ofta, håret försvinner, lite gyno, depression,sämre orgasm. det är inte värt det helt ärligt. Ja visst man blir större och känner sig som superman, men var inte alls värt det. Alla upplever inte det här men jag och många gör det.
Senast redigerad av Neloshredx 2024-11-25 kl. 01:31.
Citera
2024-11-25, 12:02
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neloshredx
Jag börja med testo när jag var 21 isch och hade 13 i värde, Jag ångrar mig idag. för att man åldras mkt, mitt blodtryck är högt hela tiden plus högre puls ,moonface, man kissar mer ofta, håret försvinner, lite gyno, depression,sämre orgasm. det är inte värt det helt ärligt. Ja visst man blir större och känner sig som superman, men var inte alls värt det. Alla upplever inte det här men jag och många gör det.

Hur mycket tar du?
Citera
2024-11-25, 12:43
Medlem
BFG9000s avatar
16 är relativt lågt. Jag hade börjat med testo vid den nivån i din ålder oavsett. Vilka symptom har du? Även SHBG är relevant som folk nämnt.
Citera
2024-11-25, 12:45
Medlem
biljardballes avatar
Jag var 21 år första gången jag kurade.
Jag började med M-drol, Dbol och Testo E.
Snart 20 år senare har jag testat allt som finns inom AAS, bla. Tren som jag legat på 1 g i veckan som mest.

Jag har dock haft en jävla tur när det kommer till bieffekter och klarat mig ganska bra.
Har gjort grundliga hälsoundersökningar och kroppen mår bra idag. Har inga problem med mina spermier heller.
Idag kör jag inget utom Cardarine ibland - men får fortfarande lämna urinprover när polisen ser mig på gymmet för att "jag ser dopad ut".

Känner att min träning idag går minst lika bra som när jag var 20+ och tog AAS. Jag är starkare, snyggare och jag äter bättre - vilket är till en stor fördel.

Men alla är inte lyckligt lottade.
Senast redigerad av biljardballe 2024-11-25 kl. 12:52.
Citera
2024-11-28, 01:26
Medlem
Neloshredxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Hur mycket tar du?
Jag tar inget atm, Jag har hoppat av cold turkey. Jag är på vecka 8 nu. men låg på 120-140 mg test innan i veckan. Men ska testa och se hur mitt blodtryck och hår blir, nu när jag är av helt. Jag behöver inte gå på toa lika ofta nu iallfall. Jag kommer antagligen gå på igen senare känner jag redan nu. Moonface har försvunnit helt och jag känner mig hälsosammare i kroppen, men det mentala och att jag tappat mkt massa är det svåra. Jag har tappat 3 cm på armarna och 4 cm på bena hittils. Har haft lunginflammation och annat i 7 veckor också, men jag körde lite knäböj på gymmet idag. Jag klara 180 för 8 reps, men innan gjorde jag en 10 på 200kg och en 1 på 260kg
Senast redigerad av Neloshredx 2024-11-28 kl. 01:33.
Citera
2024-11-28, 09:40
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neloshredx
Jag tar inget atm, Jag har hoppat av cold turkey. Jag är på vecka 8 nu. men låg på 120-140 mg test innan i veckan. Men ska testa och se hur mitt blodtryck och hår blir, nu när jag är av helt. Jag behöver inte gå på toa lika ofta nu iallfall. Jag kommer antagligen gå på igen senare känner jag redan nu. Moonface har försvunnit helt och jag känner mig hälsosammare i kroppen, men det mentala och att jag tappat mkt massa är det svåra. Jag har tappat 3 cm på armarna och 4 cm på bena hittils. Har haft lunginflammation och annat i 7 veckor också, men jag körde lite knäböj på gymmet idag. Jag klara 180 för 8 reps, men innan gjorde jag en 10 på 200kg och en 1 på 260kg

Ja det är märkligt så olika det kan vara! För mig är allting bara positivt. Lite högt blodtryck... men jag är äldre och det är inte högre än innan. Samma med PSA och blåsans effektivitet. Tappar inget hår.... osv.
Mentalt så trillar jag ner i ett svart hål när mitt testovärde närmar sig 10-12 (där det är naturligt). Jag gör vad som helst för att inte vara där. Och om jag är där så klarar jag inte av att upprätthålla en häsosam levnadstil alls... Det blir whiskyflaskan istället för gymmet, ölmage istället för muskler osv!
Vad är moonface?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in