Tjena
Är 31år och kör gym med förhoppningen att lägga på så mkt muskelmasssa som möjligt.
Var förra veckan och gjorde testosteron test och fick 16nmol/L. Tycker det är lite lågt för min ålder.
Hur har ni gjort som fått lägre testo?
Misstänker att min värde kan ha bromsning på byggandet.
Någon som varit i liknande sits och hur har ni gjort? 😊
Tjena
Är 31år och kör gym med förhoppningen att lägga på så mkt muskelmasssa som möjligt.
Var förra veckan och gjorde testosteron test och fick 16nmol/L. Tycker det är lite lågt för min ålder.
Hur har ni gjort som fått lägre testo?
Misstänker att min värde kan ha bromsning på byggandet.
Någon som varit i liknande sits och hur har ni gjort? 😊
Jag skulle säga att du ligger i normalintervallet för din ålder. Sedan skulle jag också säga att om du behöver ställa den frågan har du ingen eller låg kunskap i ämnet och bör antingen lägga ned tanken på att kura eller också studera ämnet ordentligt innan du sätter igång med något som kan få trista konsekvenser om du inte vet hur du skall agera när något går lite galet.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-18 kl. 23:31.
Ditt fria testo är ju betydligt mer relevant när det kommer till muskelbygge så varför tog du inte prov på det? Du kan ha 16nmol/L total T men ändå betydligt mer fritt testosteron än någon som ligger i toppen på referensintervallen i fall ditt SHBG är väldigt lågt jämförelsevis.
Lyssna på en gammal preppare som vägde 97 kg på 1.69 vid under 26 års ålder... nej det är inte värt det.
1.ät som ett jvla djur.
2.ät mer
3. Är ännu mer
4. Träna tungt och va ingen pussy i gymmet.träna till failure och byt övningar/rep antal 1 gång i månaden för chocka kroppen.
Senast redigerad av necked 2024-10-19 kl. 15:02.
Anledning: Lite Info
Ett råd som som nog hade funkat för de flesta på gymmen som vill öka muskelbyggandet är att lämna mobilen i omklädningsrummet. Tycker generellt att den muskel som tränas mest är tummusklerna!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!