Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En väns son snattade cider.
Han åkte dit.
Pappan fick gå på förhör.
Sonen erkände.
Pappan mailade polisen o tyckte sonen gott kunde dömmas o få någon tusenlapp i böter.
Inget hände.

Jag stödjer hans betende.
Det ska svida om man bryter mot lagen. Det ungdomar inte förstår är att de begår ett brott när de stjäl någons egendom.

Californien ökade beloppet för att ge påföljd för snatteri. Hela staten är nu en katastrof.

Hehe bra vän men jag tror att (K)aliforniens problem ligger mera rotat inom narkotikan(se Fresno)
Citera
2024-11-25, 18:42
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Helt enig. Det är föräldrarnas ansvar att sätta gränser. Om de lär ungarna att det är ok att snatta så rasar alla gränser. Är det möjligen affärsinnehavarna som skall uppfostra skitungarna?
Naturligtvis är det främst föräldrarnas ansvar att lära sina barn vad som är rätt och fel, men nuförtiden (säjer jag som är en "gammal" man) verkar ju föräldrarna dadda med sina ofelbara små telningar i sådan grad att dom t o m söker jobb åt dom och/eller vill följa med på en eventuell jobbintervju. Personligen skulle jag aldrig någonsin anställa en ung människa som behöver ha morsan eller farsan med sej för att klara av att söka jobb. Ungdomar verkar inte klara av att tänka själva längre och det är tamejfan dom curlande föräldrarnas fel som inte ens lärde barnen att man inte snattar.
Citera
Medlem
Självklart skäller blatteföräldrarna ut svensk polis för de gillar inte svenska myndigheter när de skyr försäkringskassan som pesten.
Det är inte lika lätt längre att lura till sig bidrag och myndigheten "kidnappar" barn.

Och så har de inte ens råd att vara borta en dag från Pizza Hut. Hatet växer bara och polisen blir lämplig att ta ut det på för att "businessen" inte längre går bra...
Citera
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Mmmmmm.
Man ser det ofta i de svenska köttdiskarna.
Eller att snabbkaffet finns bakom kassorna.
Eller att de stora butikskedjorna ger upp o lämnar ”vissa” områden.
Ett sluttande plan mot en katastrof.
Arma Sverige!
Citera
2024-11-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
det är väl upp till föräldrarna att lösa, men man behöver ju inte ta dom till polisstationen för att upplysa om att deras barn snattat.

Du verkar inte koppla men nej föräldrarna löser ingenting. Se bara hur många 14-åriga analfabeter från Nordafrika som mammorna från Rinkeby inte klarar av att hantera.
Citera
2024-11-25, 18:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
det är väl upp till föräldrarna att lösa, men man behöver ju inte ta dom till polisstationen för att upplysa om att deras barn snattat.

Du menar att det är butikernas problem att lösa?
Citera
2024-11-25, 18:56
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Du verkar inte koppla men nej föräldrarna löser ingenting. Se bara hur många 14-åriga analfabeter från Nordafrika som mammorna från Rinkeby inte klarar av att hantera.

men nu var det ju föräldrar som klagade på att dom tvingades lämna jobbet, det är väl samma föräldrar som någon som du skullde hävda inte arbetade.

dessutom om nu det inte spelar någon roll vad föräldrarna tycker, vad är då vitsen med att kalla dom till polisen?
Citera
2024-11-25, 18:57
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att det är butikernas problem att lösa?

på vilket sätt blir problemet löst för att föräldrarna dyker upp hos polisen?

om du kan redogöra för det är jag beredd att diskutera vidare, annars är ju det här helt meningslöst.

har vi inte redan fastställt i och med trådstarten att det inte hjälper? "skäller ut polisen" ?
Citera
2024-11-25, 19:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
på vilket sätt blir problemet löst för att föräldrarna dyker upp hos polisen?

om du kan redogöra för det är jag beredd att diskutera vidare, annars är ju det här helt meningslöst.

har vi inte redan fastställt i och med trådstarten att det inte hjälper? "skäller ut polisen" ?

Att punktmarkera att barnen brytit mot lagen och ge föräldrarna ett incitament att uppfostra snorungen. Jag vet inte om du fattar det men om du bryter mot lagen som minderårig är föräldern medskyldig till brottet. Det visste jag när jag var 10 år men nu verkar inte ens vuxna känna till det.
Citera
2024-11-25, 19:06
Avstängd
Citat:
hade du nåt att säga om ämnet eller? prova igen.

Du borde tas ifrån rätten att vara förälder - samt steriliseras omgående med häcksax.
Citera
2024-11-25, 19:09
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Bara en tidsfråga innan samma lagstiftning införs i Sverige dvs. ca 10.000Kr utan påföljd eller åtal.
Detaljhandeln i Sverige lär börja (vissa har redan börjat) låsa in varorna och lämna ut först efter att betalning skett som i förebilden Sovjetdiktaturen.
Tveksamt, där jag bor har samtliga affärer stt upp skyltar som säger att alla stölder polisanmäls och mycket riktigt ser jag ofta poliser som drar in snattande ungdomar i ett rum i väntan på målsman.
Citera
2024-11-25, 19:10
Medlem
Uppfostran igen,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här