Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-02-03, 02:49
Medlem
Jag genomförde också en hårtransplantation väldigt nyligen. FUE-metod och 3500 grafts. Skapade ett eget inlägg för att inte "ta över" grundarens inlägg. Vill ni läsa och följa det så kan ni göra det här: https://www.flashback.org/t3116676. Jag tackar så mycket för alla som har skrivit i denna tråd. Jag läste otroligt mycket när jag började fundera på detta och alla möjliga kommentarer och erfarenheter gjorde mig säkrare i mitt beslut!
Citera
2020-03-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissekatten
Nu har det gått exakt 4 månader efter mitt ingrepp. Här ser ni för och efterbild.

https://imageshack.us/i/pnhTgqCGj

Värt att notera det slutgiltiga resultatet ses efter upp till 12 månader.

Hur ser det ut nu?
Citera
2020-03-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zpray
Önskar jag såg ditt inlägg tidigare! Blev det någon operation och hur gick det?
De största skillnaderna som jag uppfattar det är:
FUT - snitt i nacken, förflyttar flera hårsäckar samtidigt, lämnar ett större ärr, lättare att få hårsäckarna placerade på rätt sätt. Den tidigare mest använda metoden.
FUE - många små snittar i nacken, förflyttar en hårsäck åt gången, lämnar inga eller små prickar som ärr, kräver större noggrannhet så att samtliga hårsäckar placeras på korrekt sätt. Dagens mest använda metod.

Båda metoderna är bra på sitt sätt och bör resultera ungefär likadant, förutom ärret/ärren.
En del kliniker gör ju dessutom en blandning av bägge för ett så optimalt resultat som möjligt.

En sen uppdatering nu.
Jag genomförde transplantationen FUT metoden, nu har det gått 6 veckor.
Jag han säga att smärtan var näst intill outhärdlig OMG vad jag fick lida.
det finns egentligen inte mycket att uppdatera med efter endast 6 veckor, men jag tror att det gått bra.
det absolut jobbigaste o mest irriterande var att informationen före och efter var oerhört dålig. kan inte svara på om det är kliniken som brister i den info dom ger eller om det är för att vi svenskar är vana att läsa romaner innan vi gör någonting.
Det ända jag kan säga i nuläget är att vad jag fått höra av andra som gjort liknande ingrepp fått se mitt resultat hittills varit mycket imponerade.
Jag fick 3400 krafts

Ja jag har ett rejält ärr i bakhuvudet som syns väldigt mycket, men det kommer att bli bättre när det har läkt samt håret växt ut.

Så till kostnaderna:
ingreppet plus schampo, vitaminer etc 6500kr
Flyg 3000kr mat, boende o transport var gratis för min del, men sådant kostar knapps något i Iran.
Citera
2020-03-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niickee
Hur ser det ut nu?

Sjukt bra resultat
Citera
2020-05-22, 09:32
Medlem
Samma här. Nu är det ca 9 månader efter mitt ingrepp och mitt hår blev verkligen sjukt bra.
Citera
2020-06-17, 21:42
Medlem
kissekatten》
Citat:
Samma här. Nu är det ca 9 månader efter mitt ingrepp och mitt hår blev verkligen sjukt bra.

Har varit på konsultation på Akacia Medical och fått infon om jag behöver göra 3 500 hårsäckar.

Står och väger mellan att göra en Fue på Acacia Medical eller Dhi på den kliniken du var på i Istanbul, Dr. Serkan Aygin Clinic.

Gjorde du konsultationen online innan eller på plats i Instanbul?

Har också läst att när man gör en Fue att det gör rejält ont när dem sätter ca 40 nålar bedövningmedel i bakhuvudet på en. Att det ska kännas som 40 getingstick men att det går ganska fort, typ på 15 minuter. Känns det ungefär på samma sätt för dig när dem gjorde lokalbedövningen ditt bakhuvud?

Gjorde dem också Prp direkt efter operationen för att påskynda läkningsprocessen?

Behövde du också sova sittandes i 10 dagar som man ska göra vid en Fue?

Måste säga att ditt resultat vart riktigt bra.
Senast redigerad av Runn3r 2020-06-17 kl. 21:51.
Citera
2021-03-16, 15:16
Medlem
Citat:

Hej Kissekatten!

Läste om din resa med att göra en hårtransplantion i Istanbul!
Är sjukt sugen på att göra samma resa som du då mina vikar kryper på tok för långt bakåt å likaså mitt hårfäste!

Fått pris i STHLM på från 55 000 kr och uppåt...så jag sneglar även utomlands.

Du verkar vara nöjd med Dr Serkan. Är du lika nöjd nu som du skrev här på Flashback för drygt ett år sedan? Du kanske kan lägga upp bilder från innan operationen till hur det ser ut idag?

//Hebbe
Citera
2021-04-15, 15:18
Medlem
Lite sen uppdatering från mig här. Mitt resultat är fantastiskt. Jag har flera vänner som åkt på min inrådan till samma klinik, och resultatet är oerhört bra. Alla vi är sjukt nöjda och låter märkligt men känns som en livsinvestering man gjort i och med att resultatet blev så bra.

Mitt tips är. Kör DHI och inte FUE även om DHI är lite dyrare. Åk hellre till Turkiet o kör DHI än att köra FUE i Sverige. Dom som är sånna proffs på mottagningen i Istanbul så när du väl är där spelar det ingen roll vilket land du är i.

DHI gör också mindre ont och mer skonsamt för huvudet.
Citera
2023-10-30, 03:27
Medlem
Hej!

Är det någon som gjort undersökt vilket land och kanske till och med klinik som är mest prisvärd? Vill klart inte tumma på kvaliten men inte heller betala mer än jag måste.

Samt FUE metoden är att föredra eller? Har ju inte tappat supermycket hår. Förutom dem två smala partierna var jag har glest med hår idag vill ja ju klart ta höjd och plantera hår i samma linje även fast jag idag har hår här, de misstänker jag inte skall vara några problem eller?
Betalar man för antal hårstrån?

Tack på förhand!
Citera
2023-10-30, 05:30
Läst igenom hela tråden och tittat på bilderna nu. Att ni orkar. Manligt håravfall är naturligt. Är det värt att betala femtiotusen för att få mer hår att kamma? Varför inte bara ta trimmern och sätta den på tre millimeter och så är problemet ur världen? Eller är fåfängan så stor? TS verkade ju av bilderna att döma inte vara någon Pontus Gårdinger. Är det värt att kasta massor av pengar och lidande i sjön för att vara en tönt med något mer hår än en tönt med något mindre hår?

Jag förstår inte att folk orkar...
Citera
2024-09-13, 08:50
Medlem
[/url]
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Läst igenom hela tråden och tittat på bilderna nu. Att ni orkar. Manligt håravfall är naturligt. Är det värt att betala femtiotusen för att få mer hår att kamma? Varför inte bara ta trimmern och sätta den på tre millimeter och så är problemet ur världen? Eller är fåfängan så stor? TS verkade ju av bilderna att döma inte vara någon Pontus Gårdinger. Är det värt att kasta massor av pengar och lidande i sjön för att vara en tönt med något mer hår än en tönt med något mindre hår?

Jag förstår inte att folk orkar...

Undra om folk med bra hårfäste hade valt att vakna upp tunnhåriga med måne om de fick 70 000K på kontot? För det är väl bara ytligt att tänka på det yttre?

Eller det kanske bara kallas fåfänga när tunnhåriga vill behålla lite hår på skalpen?
Citera
2024-11-25, 19:44
Medlem
Citat:
Lite sen uppdatering från mig här. Mitt resultat är fantastiskt. Jag har flera vänner som åkt på min inrådan till samma klinik, och resultatet är oerhört bra. Alla vi är sjukt nöjda och låter märkligt men känns som en livsinvestering man gjort i och med att resultatet blev så bra.

Mitt tips är. Kör DHI och inte FUE även om DHI är lite dyrare. Åk hellre till Turkiet o kör DHI än att köra FUE i Sverige. Dom som är sånna proffs på mottagningen i Istanbul så när du väl är där spelar det ingen roll vilket land du är i.

DHI gör också mindre ont och mer skonsamt för huvudet.

Kan man få en uppdatering nu några år senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in