Citat:
Ursprungligen postat av
Zpray
Önskar jag såg ditt inlägg tidigare! Blev det någon operation och hur gick det?
De största skillnaderna som jag uppfattar det är:
FUT - snitt i nacken, förflyttar flera hårsäckar samtidigt, lämnar ett större ärr, lättare att få hårsäckarna placerade på rätt sätt. Den tidigare mest använda metoden.
FUE - många små snittar i nacken, förflyttar en hårsäck åt gången, lämnar inga eller små prickar som ärr, kräver större noggrannhet så att samtliga hårsäckar placeras på korrekt sätt. Dagens mest använda metod.
Båda metoderna är bra på sitt sätt och bör resultera ungefär likadant, förutom ärret/ärren.
En del kliniker gör ju dessutom en blandning av bägge för ett så optimalt resultat som möjligt.
En sen uppdatering nu.
Jag genomförde transplantationen FUT metoden, nu har det gått 6 veckor.
Jag han säga att smärtan var näst intill outhärdlig OMG vad jag fick lida.
det finns egentligen inte mycket att uppdatera med efter endast 6 veckor, men jag tror att det gått bra.
det absolut jobbigaste o mest irriterande var att informationen före och efter var oerhört dålig. kan inte svara på om det är kliniken som brister i den info dom ger eller om det är för att vi svenskar är vana att läsa romaner innan vi gör någonting.
Det ända jag kan säga i nuläget är att vad jag fått höra av andra som gjort liknande ingrepp fått se mitt resultat hittills varit mycket imponerade.
Jag fick 3400 krafts
Ja jag har ett rejält ärr i bakhuvudet som syns väldigt mycket, men det kommer att bli bättre när det har läkt samt håret växt ut.
Så till kostnaderna:
ingreppet plus schampo, vitaminer etc 6500kr
Flyg 3000kr mat, boende o transport var gratis för min del, men sådant kostar knapps något i Iran.