Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:56
Medlem
Hej, jag är inte så insatt i det här med bilar och tänkte kolla lite vad folk tror skulle funka bra för mig.

37 år
196cm lång
Stockholm
pris: 50.000-150.000

Plus i mina ögon:
Tyst bil
180-300 HK gärna.
Rymlig för mig med långa ben
Automat
mycket bil för pengarna, lätt att hitta prisvärda delar, statistiskt sett lite strul generellt.

Bilar jag kollat in som också faller mig estetiskt i smaken årsmodeller 2000-2015:
Audi A5,A6,A7,A8, Mercedes klass E tex, Bmw,jaguar,
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundvisson
Hej, jag är inte så insatt i det här med bilar och tänkte kolla lite vad folk tror skulle funka bra för mig.

37 år
196cm lång
Stockholm
pris: 50.000-150.000

Plus i mina ögon:
Tyst bil
180-300 HK gärna.
Rymlig för mig med långa ben
Automat
mycket bil för pengarna, lätt att hitta prisvärda delar, statistiskt sett lite strul generellt.

Bilar jag kollat in som också faller mig estetiskt i smaken årsmodeller 2000-2015:
Audi A5,A6,A7,A8, Mercedes klass E tex, Bmw,jaguar,
Köp en V70 D4 mest bil för pengarna och outslitlig drar 0,5/l mil. Billiga delar på nätet
Citera
Igår, 21:08
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Köp en V70 D4 mest bil för pengarna och outslitlig drar 0,5/l mil. Billiga delar på nätet
Nej, nej och åter nej. Lura inte grabben nu. Volvo? TS ska givetvis gå på spåret med MB 220 E.
Citera
Igår, 21:08
Medlem
Citat:
tack för tipset men faller mig inte estetiskt i smaken :/
Citera
Igår, 21:12
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundvisson
tack för tipset men faller mig inte estetiskt i smaken :/

Dom modellerna som du rabblar upp är ju det sämsta skrot man kan köpa som begagnat. Speciellt om dom har många mil typ >12000 Alla delar är svindyra och man kan i princip inte göra mycket själv. Dyra verkstadsbesök, dyr försäkring osv...
Citera
Igår, 21:15
Medlem
Citat:
Dom modellerna som du rabblar upp är ju det sämsta skrot man kan köpa som begagnat. Speciellt om dom har många mil typ >12000 Alla delar är svindyra och man kan i princip inte göra mycket själv. Dyra verkstadsbesök, dyr försäkring osv...
Du har kanske rätt, men den estetiska biten väger över.
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Bmw 330?
Citera
Igår, 21:59
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Nja, sansa dig lite nu. Billiga delar behöver inte betyda prisvärt och lönsamt i längden. Är inne på min 5:e MB och har aldrug haft problem. Alla runt 20.000 mil vid byte och då finns det fortfarande minst 20.000-30.000 bekymmersfria mil att plocka ut till fler lyckliga ägare. Dessutom får TS både estetik, komfort och säkerhet på köpet. Det är skillnad mot att ideligen köpa billiga delar till billiga skrotbilar.
Senast redigerad av Dimpen Igår kl. 22:01.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
Bilder på Hitler i en Mercedes när han heilar mot publikhavet gör en tårögd. Mercedes ftw!
Citera
Idag, 00:03
Medlem
Merc har väl inga motorer 300Hk prata om i den prisklassen, bara slött skit och dussinbil.
Är man lång och ska sitta skönt utan att vara byggd som en italienare som har fötterna i bålen och aparmar så håller jag på tidigare inlägg Volvo V70 eller S80, också mainstream, men överlag billiga i drift
Diesel eller bensin/etanol 5cyl.
Den senare har låg skatt också.
Senast redigerad av peckapecan Idag kl. 00:07.
Citera
Idag, 01:19
Medlem
Mina långa ben får plats i en Kia Sportage 2011. Det prioriterade jag istället för utseende, körglädje etc. Riktigt nöjd med föraarmiljön.
Citera
Idag, 01:22
Medlem
Dscims avatar
198 lång här, har en a3 2016 sedan, och tro det eller inte finns plats som fan trots att det är en jävligt liten bil
2,0 tdi drar lite som fan med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in