Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Så är det, och den enda anledningen är honom själv. Det hade faktiskt kunnat bli ett väldigt bra tillskott för att starta om på ny kula. Om Carl-Fredrik uppoffrat allt gott roligt han vill köpa här och nu, till förmån för att spara undan för en långsiktigt hållbar lösning. Thereses skulder hade kunnat avverkas helt och hållet, och de hade kanske inte haft över tillräckligt med pengar för en kontantinsats till en lägenhet direkt, men de hade haft en god slant över till att börja spara för det. Det hade även underlättat om han gav upp drömmarna om att leva på YouTube, såg verkligheten för vad den är, och i varje fall började arbeta på deltid. Så han slapp leva på arvspengarna.
Min uppskattning är att Carl-Fredrik gick hem med ca 700 000 kr från arvet. Av detta tycks det enda som finns kvar vara pengarna från lägenheten, som såldes för endast 625 000 kr. Hälften av det är Carl-Fredriks före skatt. Nu finns det inte så det räcker till skulderna "ens om han vill", och detta verkar bero på hans bristande framförhållning. Han verkar ha tänkt att vi kan leva flott här på stugpengarna, för vi har ändå lägenheten kvar som kommer säljas. Utan att veta vad de skulle få för den när allting var klart. Den såldes slutligen för en halv mille mindre än värdet den var upptagen till i bouppteckningen. Stugan för 200. Detta tror jag beror på att de sålde det i det skicket de gjorde. Stugan utan dörrar och fönster, lägenheten tom och med gammal sunkig inredning från 70-talet. Hade man haft framförhållning hade det utan tvekan gått att göra mer pengar på dessa objekt än de var värderade till, och det man lade ut på renoveringen hade man kunnat dra av på vinstskatten sen.
Klart är att Carl-Fredrik aldrig kommer att bli en businessman. Han verkar helt sakna sinne för det där. Han ska bara ha och ha det han tycker är gott och skönt och roligt nu, utan någon tanke på morgondagen.
Har du räknat med den låsta kapitalförsäkringen då? Antar att den är utöver.
Som jag sagt flera gånger, hans liv kommer bli bättre något år sedan sämre än någonsin, han hade alla chanser men lyssnade som vanligt inte på oss, nu blir det en realitycheck utan dess like, att han nu både måste sova och spela in sina bögiga videos bakom ett skynke i vardagsrummet är helt rätt år honom.
700 lax räckte alltså inte ens i två år, vad har han att visa upp för det, en halvdag på grönan, ett par sparkcyklar, gamingdator till grabben, plastskorna från temu, fula band t-shirts och ett trumset. Bra jobbat Alexander, jag hoppas du mår bra av dina livsval, hur mycket har du lagt in på börsen, 200 spänn?