Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 20:00
  #1
Avstängd
Tja

Någon/några som följer denna snubben på youtube? Tycker om hans missbruksblogg



-------------------------------------------
TS uppdaterad med ny och aktuell kanal på Youtube.

https://www.youtube.com/@CarlFredrikAlexanderRask


/Moderator
__________________
Senast redigerad av Carlbom 2023-06-20 kl. 06:50.
Citera
2018-01-20, 01:19
  #2
Avstängd
Skuggnings avatar
Det enda jag sett är några videor på hans pappa och hans missbruksproblem. Oklart varför han använder honom som en tittarmagnet, lär ju inte förändra något. Ganska smutsigt tycker jag.

Sen att inleder alla sina videos med att kalla tittarna för fittor säger en del om hans smutsiga attityd till människor.
Citera
2018-03-17, 10:22
  #3
Medlem
123....s avatar
Gudars vad han verkat snöat in på bajs och avföring, nån som vet ifall han och tjejen håller på med scat och annat sånt perverst privat?
Gång på gång berättar han med stolthet samma historier hur han äcklat sig med piss och skit och nu i vuxen ålder la han ut en Youtube-video (som är borttagen nu förstås) där han visade vad han lyckats åstadkomma med arslet i toalettstolen.

Kladdar snus överallt högt och lågt, i en annan video (också borttagen nu) spottar äcklet ut snus på bröstet på sin farsa där han sitter i en stol... Hur fan kan man lägga ut en sådan video? (han körde den på replay i slomotion t.om) så att man ordentligt skulle se hur han förnedrade sin farsa.
I en annan video berättar han skrattandes hur han och sina polare pissade inuti soffkuddar och dynor i hans farsas soffa när han inte var hemma.
Inte konstigt att hans farsa blivit missbrukare med sådant drägg till avkomma som ”bajskladdar’n Rask”....
Citera
2018-04-17, 20:26
  #4
Medlem
wpgnoks avatar
Vad är det för en idiot som håller på och mordhotar hans barn,nu senast hade han fått ett brev hem med hagelkulor adresserade med barnens initialer.
Citera
2018-04-17, 20:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Vad är det för en idiot som håller på och mordhotar hans barn,nu senast hade han fått ett brev hem med hagelkulor adresserade med barnens initialer.

Vart har du hört det ? Det jag såg i senaste videon var en gravsten ingraverat med den utvecklingsstörda kille som dom snott identitet på... ?

Men hagelkulor !? på riktigt ???
Citera
2018-04-17, 22:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Vart har du hört det ? Det jag såg i senaste videon var en gravsten ingraverat med den utvecklingsstörda kille som dom snott identitet på... ?

Men hagelkulor !? på riktigt ???

https://www.youtube.com/watch?v=j7UKzhggiyM&t=0s
Citera
2018-04-17, 23:12
  #7
Avstängd
finanshajen-s avatar
Den här killen är SÅ JÄVLA DRYYYYG. Han sitter och säger att han har fått ut IP adresser från företagen som någon beställt saker från till honom, och han har därefter "spårat" adresserna till Eskilstuna?

RASK, innan du skämmer ut dig ytterligare:
1. Vi alla tycker att det är hemskt det som du utsätts för, men låt för fan polisen sköta det här?
2. Du KAN inte spåra IP adresser.
3. Företagen lämnar inte ut kunders IP adresser, det är nämligen olagligt.
4. Varje brev du får som du inte förväntar dig: Lämna det till polisen!! Sluta kladda ner det med ditt eget DNA.

Har en hatkärlek till Rask. Följde honom när han började med YT men intresset svalnade direkt. Sedan kom missbruksbloggen, men självklart ska han gapa, skrika, dampa och ha sig och då dog intresset igen. Nu råkar han ut för någonting (om han inte hittar på allt då som det nästan verkar som mer och mer) och det var kul att följa enda tills han började påstå att han kan spåra IP adresser. Herregud Rask, din fanbase är inte blåögda 12-åringar (iaf inte alla). Vi vrider oss av cringe när du ska försöka spela ball.

Ge fan i att lägga ut fler filmer om detta ärende nu. Tänk när dina barn blir gamla nog för att hantera YouTube? "Vi blev dödshotade via pappa och han utnyttjade det för views. Jag önskar min pappa var mer som andras pappor... "
Citera
2018-04-18, 01:13
  #8
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Den här killen är SÅ JÄVLA DRYYYYG. Han sitter och säger att han har fått ut IP adresser från företagen som någon beställt saker från till honom, och han har därefter "spårat" adresserna till Eskilstuna?

RASK, innan du skämmer ut dig ytterligare:
1. Vi alla tycker att det är hemskt det som du utsätts för, men låt för fan polisen sköta det här?
2. Du KAN inte spåra IP adresser.
3. Företagen lämnar inte ut kunders IP adresser, det är nämligen olagligt.
4. Varje brev du får som du inte förväntar dig: Lämna det till polisen!! Sluta kladda ner det med ditt eget DNA.

Har en hatkärlek till Rask. Följde honom när han började med YT men intresset svalnade direkt. Sedan kom missbruksbloggen, men självklart ska han gapa, skrika, dampa och ha sig och då dog intresset igen. Nu råkar han ut för någonting (om han inte hittar på allt då som det nästan verkar som mer och mer) och det var kul att följa enda tills han började påstå att han kan spåra IP adresser. Herregud Rask, din fanbase är inte blåögda 12-åringar (iaf inte alla). Vi vrider oss av cringe när du ska försöka spela ball.

Ge fan i att lägga ut fler filmer om detta ärende nu. Tänk när dina barn blir gamla nog för att hantera YouTube? "Vi blev dödshotade via pappa och han utnyttjade det för views. Jag önskar min pappa var mer som andras pappor... "

Håller absolut med dig. Snubben har ett enormt uppmärksamhetsbehov och verkar göra allt i sin makt för att få mer uppmärksamhet. Tycker inte att han förtjänar en egen tråd här.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2018-04-18 kl. 01:58.
Citera
2018-04-18, 01:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Den här killen är SÅ JÄVLA DRYYYYG. Han sitter och säger att han har fått ut IP adresser från företagen som någon beställt saker från till honom, och han har därefter "spårat" adresserna till Eskilstuna?


Sundsvall var det väl?
Citera
2018-04-18, 05:24
  #10
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1597536842
Sundsvall var det väl?
Stämmer, vet inte vart jag fick Eskilstuna ifrån.

"IP adressen kommer från en gammal kvinna i Sundsvall".

Rask har alltså lyckats med följande:
1. På något sätt fått reda på en IP adress till att börja med.
2. Googlat på adressen för att hitta en databas eller liknande.
3. Hittat en leakad databas där adressen tillhör en crackad användare.
4. Läst informationen för användaren, där man kunde läsa följande:
Citat:
gender: <woman>
age: <old>
city: <sundsvall>

KUL OCKSÅ ATT HAN SPENDERAT 2 TIMMAR (hans egna uppgifter) I ETT SAMTAL MED POLISEN. Hur fan kan det ta hela två timmar att anmäla urkundsförfalskning & försök till bedrägeri(?)?

Jag jagar upp mig alldeles för mycket, det vet jag.

Edit: Alltså, mina steg 1, 2, 3 & 4 är tillvägagångssättet som det hela måste ha gått till på, alternativt att ägaren till IP adressen själv har leakat den och gjort det möjligt att hämta adressen via doxxing, t.ex. Skype-resolving. Rask får det dock att låta som att han gjort följande:

1. Hört av sig till företagen som skickat ut saker.
2. Fått ut information som t.ex. IP-adress eftersom det är ju självaste Rask som hörde av sig! En YouTuber!
3. Hört av sig till sin kontakt inom <operatör> för att få ut mer information om adressen.

När får vi se herr Rask sitta i en Guy Fawkes-mask och påstå att ungarna snart kommer få det dom förtjänar, att Rask ska köra ner en golfklubba i halsen på dom? Att han ska kasta ner dom från ett stup där han planterat en massa jävla lego på marken under stupet?
__________________
Senast redigerad av finanshajen- 2018-04-18 kl. 05:54.
Citera
2018-04-19, 14:15
  #11
Medlem
elinges avatar
Självklart är allt ett jippo för att få tittare och få dumma unga att swisha in pengar......
Förnedringen av sin pappa lessna folk på då lom han på idén med att hitta på detta med att han e hotad......
Citera
2018-04-23, 12:25
  #12
Medlem
Det är helt klart fel och förjävligt att han blir mordhotad, men fan vad idiotiskt det är att lägga ut hela sitt privatliv på internet som han gör. För vad? Uppmärksamhet och inte behöva ha ett 9-17 jobb? För det är ju sen länge uppenbart att han inte kommer lyckas som YouTuber. Om 10 år kommer hans barn skämmas ögonen ur sig när deras polare hittar alla pinsamma videos.

Att använda sina barn på det sättet, som inte ens fattar vad det innebär och kan ta ett informerat beslut är bara fel. Och då är Rask långt ifrån den enda..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback