2024-11-28, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Yup... ser inte ljust ut

Mild vinter kommer ge ännu en skitsommar
Citera
2024-11-28, 15:57
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Mild vinter kommer ge ännu en skitsommar
Varken vinter eller sommar nu för tiden
Citera
2024-11-28, 15:57
Medlem
448s avatar
Citat:
Yup... ser inte ljust ut

Same shit i en amerikansk modell

Haha

Vi måste ha en blacksvan med pv kollaps , norra us/can får iaf vinter som vanligt , vi arktisk fuktigregnskogsvinter
Citera
2024-11-28, 15:59
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Same shit i en amerikansk modell

Haha

Vi måste ha en blacksvan med pv kollaps , norra us/can får iaf vinter som vanligt , vi arktisk fuktigregnskogsvinter
Såg i USA extrem kyla på g, och pga det så skjuter jetströmmen upp i rekordnivåer tidig dec. PV kollaps händer inte allt för ofta tyvärr
Citera
2024-11-28, 16:03
Citat:
Varken vinter eller sommar nu för tiden

Blir nog som ifjol och åren innan, varmt någon vecka före midsommar, regn-piss-väder efter midsommar och en kall Augusti/September/Oktober för att sedan inte bli så mycket kallare under vinterhalvåret.

Skulle inte förvåna mig om det kommer en halvmeter snö i Mars denna gång, blir sällan mycket snö i Januari och Februari om kylan kommer då.
Citera
2024-11-28, 16:04
Medlem
448s avatar
Citat:
Såg i USA extrem kyla på g, och pga det så skjuter jetströmmen upp i rekordnivåer tidig dec. PV kollaps händer inte allt för ofta tyvärr

10hpa windspeed prognos , många sjunker iaf

https://i.postimg.cc/B6qFqpwL/ps2png...8-p9g20qbj.png
Citera
2024-11-28, 16:05
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Blir nog som ifjol och åren innan, varmt någon vecka före midsommar, regn-piss-väder efter midsommar och en kall Augusti/September/Oktober för att sedan inte bli så mycket kallare under vinterhalvåret.

Skulle inte förvåna mig om det kommer en halvmeter snö i Mars denna gång, blir sällan mycket snö i Januari och Februari om kylan kommer då.
Mjo mycket möjligt att det blir så, förra året var det -15 här den 29 nov. Och då bor jag INTE långt norrut i detta land. Kom massa snö 29-7 dec förra året och var riktigt kallt, sen var det en mildperiod och på självaste julafton var det snöstorm, -20 den 4 jan, det var mycket upp och ned förra vintern men kom väldigt mycket snö, och den 2 april kom det jävla mycket snö med faktiskt en bra vinter överlag om man gillar snö! BTW Berra is that you
Senast redigerad av Dscim 2024-11-28 kl. 16:08.
Citera
2024-11-28, 16:06
Medlem
Dscims avatar
Citat:
10hpa windspeed prognos , många sjunker iaf

https://i.postimg.cc/B6qFqpwL/ps2png...8-p9g20qbj.png
Yup efter den 15:e som jag skrev i tråden innan ser ingen storkyla eller snö innan den 15:e dec så kanske får rätt.
Citera
2024-11-28, 16:08
Medlem
448s avatar
Citat:
Yup efter den 15:e som jag skrev i tråden innan ser ingen storkyla eller snö innan den 15:e dec så kanske får rätt.

Synd att det alltid är nordamerika som drar vinstlotten vart kylan hamnar , vi får jetströmmen med pappegojor o regn
Citera
2024-11-28, 16:08
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Synd att det alltid är nordamerika som drar vinstlotten vart kylan hamnar , vi får jetströmmen med pappegojor o regn
Tyvärr alltså!!!!!
Citera
2024-11-28, 16:15
Citat:

Gillar man vinter så ska man inte bo i södra Sverige men även i norra Sverige blir vintrarna kortare och sämre. Min dröm är faktiskt att bo i fjällen, typ Tärnaby, och ha sommarstuga vid ostkusten, då får man det bästa Sverige har att erbjuda.
Citera
2024-11-28, 16:16
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Gillar man vinter så ska man inte bo i södra Sverige men även i norra Sverige blir vintrarna kortare och sämre. Min dröm är faktiskt att bo i fjällen, typ Tärnaby, och ha sommarstuga vid ostkusten, då får man det bästa Sverige har att erbjuda.
Yup drog nitlott som vinter älskare, dock bor jag inte i skåne som tur är då hade det varit riktig misär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in