Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-28, 23:14
Medlem
a-mortals avatar
Jag har inte sovit speciellt mycket, så jag får jätte ... bra idéer om hur vi kan rädda klimatet.
Vi vet att människor orsakar mycket miljöförstöring, så varför fixar vi inte så att det går att leva på månen?
Flyttar vi alla till månen så kan naturen få gro och växa i ostörd harmoni.

Att diskutera:
Är detta lösningen på klimatproblemen?
Citera
2024-11-28, 23:16
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jag har inte sovit speciellt mycket, så jag får jätte ... bra idéer om hur vi kan rädda klimatet.
Vi vet att människor orsakar mycket miljöförstöring, så varför fixar vi inte så att det går att leva på månen?

Att diskutera:
Hur stor del av det står just människan för då?
Citera
2024-11-28, 23:36
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Att diskutera:

NEJ!
Du pratar om att skicka 8 000 000 000 människor till en himlakropp som är en fjärdedel så stor som jorden, har en extremt tunn atmosfär, saknar vatten och syre i större mängder och där man inte kan odla något utomhus.

Idiotisk tanke.
Citera
2024-11-28, 23:42
Medlem
kalkryggars avatar
En svår idé eftersom 8 miljarder människor inte kan överleva på månen.

En bättre idé i så fall skulle vara att avrätta ca 7 miljarder människor för miljöns skull. Om vi bara var 1 miljard kvar så skulle vår livsstil inte påverka klimatet så det blev dåligt på samma sätt. Så om vi avrättar 7 miljarder människor så kan vi sen flyga utan att skämmas. Bra va?
Citera
2024-11-28, 23:44
Medlem
Ganonitos avatar
Till att börja med finns det inget syre på månen. Hur hade du tänkt man skulle "fixa" detta?
Citera
Igår, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
En svår idé eftersom 8 miljarder människor inte kan överleva på månen.

En bättre idé i så fall skulle vara att avrätta ca 7 miljarder människor för miljöns skull. Om vi bara var 1 miljard kvar så skulle vår livsstil inte påverka klimatet så det blev dåligt på samma sätt. Så om vi avrättar 7 miljarder människor så kan vi sen flyga utan att skämmas. Bra va?

Vi kan ju köra nå hunger games liknande för att gallra lite, blir ju både spännade och mer okej. Jag skulle nog inte klara mig, men det är ju endå mest rättvist att den starka överlever.
Citera
Igår, 04:58
Medlem
Citat:

Att diskutera:

Kommer säkert ske i framtiden. Men tänker mycket på filmen The time Machine. När månen kraschar ner på jorden pga "over -mining" och livet börjar om som när dinosaurierna utplånade. Ser det nästan framför mig.
Citera
Igår, 11:31
Medlem
Citat:

Att diskutera:
Kommer inte att funka, flyttar alla till månen blir den alltför tung och kommer rubbas i sin nuvarande banrelation till jorden vilket kommer få oanade miljökonsekvenser för jorden
Citera
Igår, 13:03
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Kommer inte att funka, flyttar alla till månen blir den alltför tung och kommer rubbas i sin nuvarande banrelation till jorden vilket kommer få oanade miljökonsekvenser för jorden
Nej då. Det skulle knappast påverka månens enorma tyngd.

Månen väger 73,000,000,000,000,000,000 ton. 75 miljarder miljarder ton. Eller 75 miljarder gigaton.
Hela mänskligheten väger 55,000,000 ton. 55 miljoner ton. Eller 55 miljarder kg.

På månen väger mänskligheten endast en sjättedel av vad den gör på jorden.
På månen väger hela mänskligheten endast 9,000,000 miljoner ton. Eller 9 miljarder kg.

9,000,000 ton kan knappast påverka 73,000,000,000,000,000,000 ton.

Månen väger 10,000,000,000,000 gånger mer än hela mänskligheten.

Månen skulle alltså bli 000,000,000,000,01 gånger tyngre än vad den redan är med hela mänskligheten på plats.

Totalt försumbar skillnad med andra ord.
Senast redigerad av Bone Collector Igår kl. 13:10.
Citera
Idag, 00:36
Medlem
Det er nok dårligere klima på månen enn på jorden uansett. Så airconditioner nok billigere.
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nej då. Det skulle knappast påverka månens enorma tyngd.

Månen väger 73,000,000,000,000,000,000 ton. 75 miljarder miljarder ton. Eller 75 miljarder gigaton.
Hela mänskligheten väger 55,000,000 ton. 55 miljoner ton. Eller 55 miljarder kg.

På månen väger mänskligheten endast en sjättedel av vad den gör på jorden.
På månen väger hela mänskligheten endast 9,000,000 miljoner ton. Eller 9 miljarder kg.

9,000,000 ton kan knappast påverka 73,000,000,000,000,000,000 ton.

Månen väger 10,000,000,000,000 gånger mer än hela mänskligheten.

Månen skulle alltså bli 000,000,000,000,01 gånger tyngre än vad den redan är med hela mänskligheten på plats.

Totalt försumbar skillnad med andra ord.
🌖 vikt är ren spekulation, vikten av mänskligheten är inte att förringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in