Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:36
Medlem
Skilsmässan har i princip gått igenom. Jag är närmast tvingad att följa med till barnens mormor och morfar trots att jag är osams med idioterna sen i somras. Dock bor de nära så det är några timmar det rör sig om.

Sen har jag och barnen tänkt åka till mina föräldrar 30 mil bort och vara där i 4-5 dygn. Men nu låter det på exfrun som att hon tänkt följa med dit. Jag vill inte det men samtidigt vill jag inte att barnen ska påverkas så mycket. Julen är barnens högtid.

Ska dock sägas att jag är barnens stora favorit. De frågar i princip aldrig efter
Citera
Idag, 00:53
Medlem
Tack!
Då vet jag.
Berätta gärna vad du har köpt för julklappar till barnen.
Dricker du kaffe?

Du är för övrigt en jävla mes som inte sätter ner foten.
Här har du en fråga till tråden, eftersom du saknade sådana.
Varför är du en mes?
Citera
Idag, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Skilsmässan har i princip gått igenom. Jag är närmast tvingad att följa med till barnens mormor och morfar trots att jag är osams med idioterna sen i somras. Dock bor de nära så det är några timmar det rör sig om.

Sen har jag och barnen tänkt åka till mina föräldrar 30 mil bort och vara där i 4-5 dygn. Men nu låter det på exfrun som att hon tänkt följa med dit. Jag vill inte det men samtidigt vill jag inte att barnen ska påverkas så mycket. Julen är barnens högtid.

Ska dock sägas att jag är barnens stora favorit. De frågar i princip aldrig efter

Ni har nyligen skiljt er. Tycker det är olämpligt att du blir med till morföräldrar såväl som att ex fru blir med till dina. Barnen klarar av att fira på två håll och att ni delar på er. Dock tycker jag 4-5 dygn blir en orättvis fördelning. Låt ex fru få hela julafton åtminstone.

Var tydlig men försök hålla det så friktionsfritt som möjligt.
Citera
Idag, 01:34
Medlem
Marsnalls avatar
Sätt ner foten medan du kan. Det blir ett helvete att bryta sig loss från senare. Har en polare som levt i celibat i 8 år nu på grund av att hans exfru utnyttjar deras gamla relation genom att vara "kompis" men det enda hon gör är att få han att må dåligt, betala för henne, laga mat åt henne och cock-blocka han. Hon å andra sidan ligger runt som fan. Ni måste ju förstås kunna samarbeta och prata med varandra men visa tydligt vart din gräns går.
Citera
Idag, 01:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Ni har nyligen skiljt er. Tycker det är olämpligt att du blir med till morföräldrar såväl som att ex fru blir med till dina. Barnen klarar av att fira på två håll och att ni delar på er. Dock tycker jag 4-5 dygn blir en orättvis fördelning. Låt ex fru få hela julafton åtminstone.

Var tydlig men försök hålla det så friktionsfritt som möjligt.
Sund åsikt! Skulle aldrig åka med till ex-svärföräldrarna på en storhelg om det är kniv i luften, samma med exet, hon skulle inte få följt med hem till mina föräldrar. Om några år kanske när det hela lagt sig lite, men inte nu. Risken är stor att ni sabbar Julen, inte bara för er själva utan också för barnen. Visst, Julen är en hypad kommersiell skitgrej nu för tiden, men låt barnen fortsätta tro på Julen ett tag till...
Citera
Idag, 02:11
Medlem
?
Bara säg till ex-frun att du inte vill med hem till hennes föräldrar samt att du inte vill att hon följer med till dina.
Klart.
Citera
Idag, 03:08
Medlem
kalkryggars avatar
Det låter som att du behöver en man som kan sätta ner foten åt dig.

Du är skild från kärringen och hatar hennes föräldrar. Så varför i hela helvete ska du där å göra. Å varför i hela helvete ska kärringen med till dina föräldrar.

Säger du att det är för barnens skull så borde ungarna bli omhändertagna. Håll inte på att halvflamsa så barnen blir förvirrade. Ni är inte längre ett par så visa tydligt för barnen vad det innebär.

Inte undra på att barnen är helt trasiga idag.
Citera
Idag, 03:24
Medlem
One2Manys avatar
Man kan ju vara vänner även om man skiljer sig, eller iaf låtsas som att man är det. Barnen uppskattar det säkerligen om inte annat, och bara det gör det väl värt att hålla god min i elakt spel, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in