Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-24, 01:07
Medlem
Ganonitos avatar
Sveriges rättssystem är ett skämt. Livstid kan vara inte ens 20 år i praktiken.
Citera
2024-10-28, 15:09
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
TA släpptes fri den 12 oktober.
Han verkar ha fått skyddad identitet

Tydligen bytt efternamn till Larsson, men verkar ej gå att hitta. Också sjukt att någon som ska sitta minst 24 år släpps efter 16 år som nån sorts belöning för att han betett sig illa sista tiden i finkan: https://www.expressen.se/nyheter/sve...forvandlingen/

Svinet borde ju sitta tills han dör...
Citera
2024-10-28, 15:47
Medlem
Ganska lång artikel om hans tidigare grannar i byn och deras tankar. Innehåller också en bra beskrivning om hur mordet i stort sett gick till.

"Den i dag 85-årige Ingvar Nordström är jaktledare för byns älglag vid tiden för dådet.

Han är också närmaste granne till den sommarstuga som Toni Alldén äger under några år.

I dag, efter att den i dag 66-årige mördaren har försatts på fri fot, går hans tankar till de familjer som närmast blev berörda av det fasansfulla dådet.

– Carolins familj har det säkert jobbigt ännu. Men det måste även påverkat Tonis familj väldigt mycket. Barnen och frun, fy fan. Det är bara offer i det här, säger Ingvar.
.
.
– Jag minns den där kvällen. Jag var ut efter tio och rökte på bron när det small ett skott i mörkret. Det sa jag till Gerhard när jag kom in, säger Birgitta Näckstam och reser sig för att plocka fram fikabröd från frysen.

– "Det är ingen som jagar vid den här tiden", sa han till mig. Det sista skottet, när han sköt henne i ryggen, det hörde jag. Men det har jag aldrig berättat för polisen.
.
.
– Han litade på mig och kom tidigt på morgonen hit på kaffe. Någon gång kommer han att ringa upp mig igen.

Tänker du ofta på den här historien?

– Nja, inte vet jag det. Det har ju gått så många år. Men mest tyckte jag väl synd om henne. Att en ung människa hamnar i sådant här. Det är ju hemskt. Helvete, det är inte roligt.

Vad tror du att ni hade pratat om, utifall han skulle ringa dig?

– Det hade nog blivit vanligt snack om älgjakt. Han var ju väldigt intresserad av jakt. Sedan skulle vi väl prata om hur det har gått för honom, och hur känner han i dag. Min son sa: "Han har fått sitt straff och det är väl inte så roligt att komma ut heller". Och så är det väl.

Samtidigt skulle det säkert kännas lite ansträngt om de möttes i dag, konstaterar Ingvar.

– Det kanske hade varit svårt att prata om allt med honom. Men just om alldagliga ting, och vad som har hänt här i Mäntyvaara, hade man väl kunnat prata om.

https://www.nsd.se/story-nyheter/gal...aara-/lz4z66gr
Citera
2024-10-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ganska lång artikel om hans tidigare grannar i byn och deras tankar. Innehåller också en bra beskrivning om hur mordet i stort sett gick till.

"Den i dag 85-årige Ingvar Nordström är jaktledare för byns älglag vid tiden för dådet.

Han är också närmaste granne till den sommarstuga som Toni Alldén äger under några år.

I dag, efter att den i dag 66-årige mördaren har försatts på fri fot, går hans tankar till de familjer som närmast blev berörda av det fasansfulla dådet.

– Carolins familj har det säkert jobbigt ännu. Men det måste även påverkat Tonis familj väldigt mycket. Barnen och frun, fy fan. Det är bara offer i det här, säger Ingvar.
.
.
– Jag minns den där kvällen. Jag var ut efter tio och rökte på bron när det small ett skott i mörkret. Det sa jag till Gerhard när jag kom in, säger Birgitta Näckstam och reser sig för att plocka fram fikabröd från frysen.

– "Det är ingen som jagar vid den här tiden", sa han till mig. Det sista skottet, när han sköt henne i ryggen, det hörde jag. Men det har jag aldrig berättat för polisen.
.
.
– Han litade på mig och kom tidigt på morgonen hit på kaffe. Någon gång kommer han att ringa upp mig igen.

Tänker du ofta på den här historien?

– Nja, inte vet jag det. Det har ju gått så många år. Men mest tyckte jag väl synd om henne. Att en ung människa hamnar i sådant här. Det är ju hemskt. Helvete, det är inte roligt.

Vad tror du att ni hade pratat om, utifall han skulle ringa dig?

– Det hade nog blivit vanligt snack om älgjakt. Han var ju väldigt intresserad av jakt. Sedan skulle vi väl prata om hur det har gått för honom, och hur känner han i dag. Min son sa: "Han har fått sitt straff och det är väl inte så roligt att komma ut heller". Och så är det väl.

Samtidigt skulle det säkert kännas lite ansträngt om de möttes i dag, konstaterar Ingvar.

– Det kanske hade varit svårt att prata om allt med honom. Men just om alldagliga ting, och vad som har hänt här i Mäntyvaara, hade man väl kunnat prata om.

https://www.nsd.se/story-nyheter/gal...aara-/lz4z66gr

Tack för du dela med dig av innehållet i artikeln!

Så då kan man kanske utgå ifrån att hon mördades lite efter 22 när det här skottet hördes och att han förde henne till stugan.

Det var ändå några timmar efter hon bortrövades från rastplatsen.

Måste varit en jäkla dödsångest.
Citera
2024-11-02, 19:22
Medlem
det som är skrämmande är att om han inte hade varit så påverkad av alkohol att han hade kommit sig för att elda upp gummimattan från bilen istället för att lämna den vid sidan av vägen så hade han klarat sig utan påföljd

nåja, han har säkert haft en en del att fundera på under nätterna i fängelset?
Citera
2024-11-14, 15:43
Medlem
MrBubss avatar
Intressant dokumentär på Youtube med program från Efterlyst som visar hur fallet utvecklades under veckorna och månaderna som gick från mordet till rättegången.

Det är faktiskt skamligt mot de anhöriga och samhöllet i stort att T*ni redan är utsläppt.

En ynklig liten skit utan samvete!

https://youtu.be/vhwBo40Q_eM?si=D5Ably1r7eZNjyWD
Citera
2024-11-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
https://mega.nz/file/9akynKSB#EcjOAE...39sra9zbaSHtJ8

Kan du ladda upp fupen igen? Går inte att öppna för mig.
Citera
2024-11-30, 19:39
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Fan, skriv inte 10 om man menar 22, jävla tidningsmongon.
Senast redigerad av Musta-Pekka 2024-11-30 kl. 19:50.
Citera
2024-12-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxflickan
Kan du ladda upp fupen igen? Går inte att öppna för mig.

https://mega.nz/file/FKNQBS4Q#EcjOAE...39sra9zbaSHtJ8
Citera
Igår, 08:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag hade köpt ditt resonemang till hundra procent, om det inte varit för de besvärande omständigheterna att kroppen var bränd på underkroppen och BH:n sönderskuren och avtagen. Dessa omständigheter, liksom tigandet, föranleder misstankar om att det finns något sexuellt motiv bakom, helt eller delvis. Lägg till detta att han inte orkat hålla uppe fasaden som "mönsterfånge" under hela fängelsetiden, det är en direkt parallell till hans misslyckande att inte lyckas hålla uppe fasaden som "god medborgare". Jag befarar att han är en tickande bomb och betydligt farligare än en alkis som tar en serie misslyckade beslut.

Men tolka inte mitt inlägg som annat än ett diskussionsinlägg - jag angriper dig inte utan tycker tvärtom att din inställning att saker inte bör krånglas till mer än nödvändigt i grunden är ett mycket vettigt resonemang.

Någon som vet var han befinner sig nu? Hoppas han inte bor i mitt län 😫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in