2024-12-01, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
I hela Ulricehamn så tisslas det och tasslas att en pojke valde att ta sitt liv, han skall tydligen ha varit ordentligt mobbad och gick på Stenbocksskolan.

Efter händelsen tidigare i veckan så slöt invånarna upp i en manifestation mot mobbning:
https://www.ut.se/2024-11-30/ulriceh...ng-kandes-bra/

Fråga, är detta poteniellt straffbart mot förövarna?
Och hur ska vi få bukt med att så unga människor i Sverige väljer att ta sina liv, när man knappt levt?
Otroligt sorligt.
Har en bekant som har barn i samma klass som pojken.
Helt fruktansvärt tragiskt!
Citera
2024-12-01, 02:32
Medlem
otellos avatar
Så otroligt tragiskt.
Citera
2024-12-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
I hela Ulricehamn så tisslas det och tasslas att en pojke valde att ta sitt liv, han skall tydligen ha varit ordentligt mobbad och gick på Stenbocksskolan.

Efter händelsen tidigare i veckan så slöt invånarna upp i en manifestation mot mobbning:
https://www.ut.se/2024-11-30/ulriceh...ng-kandes-bra/

Fråga, är detta poteniellt straffbart mot förövarna?
Och hur ska vi få bukt med att så unga människor i Sverige väljer att ta sina liv, när man knappt levt?
Otroligt sorligt.
Det är beklagligt och väldigt tragiskt. Vi måste lära våra ungdomar att samhället är fullt av idioter helt oavsett ålder och att man måste lära sig att leva tillsammans med dom tyvärr. Men att det ändå inte är ens eget fel!
Citera
2024-12-01, 03:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Som vanligt så kommer förövarna klara sig undan och skola och myndigheter vill sopa detta under mattan fortast möjligt.
Ja det händer oftare än vad man tror att det bara tystas ner detta. En liten notis om att någon dött bara och så var det klart. När det är fördärvligt och förtjänar mycket mer uppmärksamhet. Bättre att sopa undan mattan än att väcka misstro mot svenska skolan och politikerna?
Citera
2024-12-01, 03:06
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Mobbare är rätt trasiga själar, tar ut sin smärta på andra.
De slutar inte mobba bara för att man flyttar de, de kommer i nya skolan att bli outsiders som ingen gillar och deras mobbing blir ännu värre på nya offer till följd. I ett civilrättsligt samhälle så borde mobbing vara en förselse som skolan bör ha skyldighet att rapportera om till socialtjänsten.
Vid upprepade övertramp så får man inom socialtjänstens verktyg agera med omhändertagande / omplacera.
Nånting har ju bevisligen gått fel i uppfostran, och ett barn som tvingas bort från sitt hem brukar normalt sluta med sånt beteende.

Du missade psykopatiska drag.
Citera
2024-12-01, 03:48
Medlem
Den där 13-åringen får skylla sig själv som inte tog till våld mot dem allra värsta mobbarna - vilket hade inneburit att 13-åringen hade fått respekt då ingen hade vågat jävlas med honom utan att riskera konsekvenser.

I Sverige så är det nämligen endast polisen och även barn under 15 (icke-straffmyndiga) som har praktiken våldsmonopol. Man måste lära sina söner i tidig ålder att våld lönar sig alltid i samband med mobbning på skolgården.

Helst så tidigt som möjligt så att man inte får ryktet att vara skolans hackkyckling.

Att kunna slåss och ta till våld i samband med självförsvar är extremt nyttigt för icke-straffmyndiga barn. Man måste stå upp för sig själv så att ingen kommer bli förnedrad.
Senast redigerad av Svensk-Pedofilen 2024-12-01 kl. 03:57.
Citera
2024-12-01, 04:56
Medlem
Asså hade man sett nånting liknande med egna ögon asså Fista mig i kanelkojan va förbannad man hade blivit , skiter i om de är min egen son eller någon annans , mobbning är så jävla vidrigt.
Citera
2024-12-01, 05:02
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Har en bekant som har barn i samma klass som pojken.
Helt fruktansvärt tragiskt!

Jaha var han eller hon mobbare eller sa han eller hon ifrån? Ingen verkar ju ha stått upp för killen. Jag skulle skämmas om jag var förälder till ett barn i den klassen. Mobbning är så jävla vidrigt. Hoppas alla barn i klassen skäms och sover dåligt.
Citera
2024-12-01, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZPOZZ
Man kan ju tänka sig vilken mardröm det är som barn att vara mobbad i skolan och man har ingen chans att undvika det då skolplikt gäller och man måste även lyda vuxenvärlden.
Blir man som vuxen mobbad på en arbetsplats så har man i varje fall i princip möjligheten att ta sig därifrån, men inte utan att förlora på det förstås.
Samhället blir bara råare och råare med allt fler råa personer och någon hjälp för den som är utsatt och inte är lika rå, finns inte.
Då finns bara vägen ut i form av självmord.
Lille killen, bara 13 år😩

edit
Någon skrev att det är synd att psykisk misshandel är laglig i Sverige. Fast det är det inte, men det ska kunna bevisas och man delar in det i olika andra rubriceringar, t. ex Ofredande. Men ska en mobbad på en skola anmäla sina antagonister då och samtidigt gå på skolan medan en utredning pågår?
Ja, vi är många som hatar detta landet och hur illa det mesta fungerar och hur fruktansvärt dåligt skydd olika brottsoffer ges.

Samhället har faktiskt blivit mycket snällare de senaste åren. Mobbning är inte längre lika utbredd och i den mån det sker är det på lägre nivå.
Citera
2024-12-01, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jaha var han eller hon mobbare eller sa han eller hon ifrån? Ingen verkar ju ha stått upp för killen. Jag skulle skämmas om jag var förälder till ett barn i den klassen. Mobbning är så jävla vidrigt. Hoppas alla barn i klassen skäms och sover dåligt.

Bara sluta att komma med anklagelser. Du vet absolut inget om det barnets situation.
Citera
2024-12-01, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Samhället har faktiskt blivit mycket snällare de senaste åren. Mobbning är inte längre lika utbredd och i den mån det sker är det på lägre nivå.

Jasså? Barn mobbas ju via nätet.

Tror inte ett dugg att mobbning har minskat.
Citera
2024-12-01, 06:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Bara sluta att komma med anklagelser. Du vet absolut inget om det barnets situation.

Berätta då. Jag har alltid sagt till mina barn att de ska vara snälla och se till så ingen i klassen är utanför eller blir mobbad. Skulle bli otroligt besviken om någon i mina barns klass blev mobbad. Så svårt är det inte att vara snäll och inte behöva ha en klasskompis liv på sitt samvete. Är man 13 år så är man stor nog att ställa upp och finnas där för sina klasskompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in