Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
S kan det lika grna vara, ateism r att fredra ocks av den anledning att man inte stter upp en massa frhoppningar efter dden. Det vore verkligen ingen hjdare om man viger hela sitt liv t en gud som inte existerar.
Skepticism plus en liten slng av ppensinnighet knns som den allra bsta stndpunkten att ha.

Ja s r det. Infr dden r alla lika. Ovissheten, lights out-prognosen och ddsngesten delas av alla mnniskor p jorden.
Citera
2024-12-01, 23:18
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Det har inte jag heller.
Det som jag dremot mer och mer inser r hur groteskt osannolikt vr existens r bde som art och som individer.

Mnga av stegen som krvs fr att vi skall g frn big Bang till liv p en planet som roterar runt en stjrna och till en livsform som kan reflektera ver sin egen existens r snudd p absurda.

Det hela frstrks nr ateister brjar tro p att vi lever i en simulator, det ironiska r hur mycket en sdan vertygelse har med religion.

Jag har lst en del av dina inlgg och ven du faller i den narcissistiska fllan i att tvrskert tro att just du klurat ut hur saker frhller sig.

Absoluta sanningar r ovanliga och man skall alltid passa sig fr de som sger sig inneha dessa.

Det dr med hur osannolikt det r r ngot av ett baklngesresonemang. "The matrix" tror jag inte sjlv p. Jag r en ganska trkig materialist.
Citera
2024-12-02, 11:22
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Fr att fra fram Budskapet

Din strategi fr att utrota hela mnskligheten alternativt f alla att ta livet av sig r att skriva p Flashback, att utfra "protestaktioner" som gr ut p att snatta/beg mindre stld och sitta p Discord och uppmana barn och yngre att ta livet av sig?

r det korrekt?
Citera
2024-12-02, 11:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Fr att fra fram Budskapet
Ok. Kanske isf ven ett bra argument fr fdslar IRL? Ffa den egna fdseln var ju jttebra s att man tack vare den fick fra fram budskapet?
Citera
2024-12-02, 16:11
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Din strategi fr att utrota hela mnskligheten alternativt f alla att ta livet av sig r att skriva p Flashback, att utfra "protestaktioner" som gr ut p att snatta/beg mindre stld och sitta p Discord och uppmana barn och yngre att ta livet av sig?

r det korrekt?

Det r mnga som vill att jag ska posta egna videor ocks, s det blir det troligen s smningom.
Citera
2024-12-03, 05:10
Medlem
Blocktobers avatar
En ny tjeck video av Lucia: Why THIS should be normalized? /RANT

Ner med kapitalismen!
Citera
2024-12-03, 06:03
Medlem
Blocktobers avatar
Hrni, nrden och Reiwa, posta kommentarer till den hr killen att han ska ta sig i kragen: https://www.youtube.com/@Charlie_The_Boy

Jvla gnll bara fr att han har en cancertumr i nsan som r strre n hans nve och att den hller p att trycka ut hans ena ga, eller hur.
Citera
2024-12-03, 08:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Hrni, nrden och Reiwa, posta kommentarer till den hr killen att han ska ta sig i kragen: https://www.youtube.com/@Charlie_The_Boy

Jvla gnll bara fr att han har en cancertumr i nsan som r strre n hans nve och att den hller p att trycka ut hans ena ga, eller hur.
Visst, alla forskare och lkare och sjukskterskor och frldrar och syskon osv, och inte minst alla som p olika stt bidrar till hans vrd genom att t ex arbeta och betala skatt, br genast upphra med det, och bara lgga sig p magen och grta och sl nvarna i marken, eller ta springota frn restauranger, fr det r ju S man visar kta empati enligt de hgre stende antinatalisterna.

Undrar frresten om hans familj ger en restaurang som har problem med mnga springnotor?
Citera
2024-12-03, 14:36
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Visst, alla forskare och lkare och sjukskterskor och frldrar och syskon osv, och inte minst alla som p olika stt bidrar till hans vrd genom att t ex arbeta och betala skatt, br genast upphra med det, och bara lgga sig p magen och grta och sl nvarna i marken, eller ta springota frn restauranger, fr det r ju S man visar kta empati enligt de hgre stende antinatalisterna.

Undrar frresten om hans familj ger en restaurang som har problem med mnga springnotor?

I sista videon framgr att han inte fr ngon mer behandling.

Jag skms inte fr att ta springnota p ett stlle som bde r kontantlst och r med i "Krogar mot knark". Jag ser dem som jag skulle se mnniskor som samarbetade med nazisterna utan att vara tvungna till det. Andra antinatalister som jag har talat med tycker att jag gr helt rtt.
Citera
2024-12-03, 14:39
Medlem
Citat:
Det dr med hur osannolikt det r r ngot av ett baklngesresonemang. "The matrix" tror jag inte sjlv p. Jag r en ganska trkig materialist.

Fr att vi mnniskor ska fungera optimalt s mste vi tro p sagor. nd klarar vi inte av att sprida vra gener lika effektivt som tex insekter eller bakterier som sopar banan med oss i genspridartakt.
Citera
2024-12-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Fr att vi mnniskor ska fungera optimalt s mste vi tro p sagor. nd klarar vi inte av att sprida vra gener lika effektivt som tex insekter eller bakterier som sopar banan med oss i genspridartakt.

Alla mste vi tro p ngot, absoluta sanningar r ovanliga.
ven ateister eller de med frstllningen att livet r av ondo r fast i sina personliga vertygelser.
Citera
2024-12-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Alla mste vi tro p ngot, absoluta sanningar r ovanliga.
ven ateister eller de med frstllningen att livet r av ondo r fast i sina personliga vertygelser.

Naturvetenskap visar oss hur livet sannolikt fungerar medan religion erbjuder det vi hoppas p. Det r skillnaden. Generna sprider sig mer effektivt om personen r religis 🙃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in