Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 18:05
Medlem
MrSwaggers avatar
Kom i tangentbord laptop överallt. Jag var sjukt snabb dock o drog ut alla sladdar o har duschat alla delar inkl laptop med varmt vatten o nu ligger allt på tork o tänkte torka 3 dagar. Tror ni det kommer klara sig?Har tidigare räddat tangentbord på detta sätt, spolat varmt vatten sen lät torka 3 dygn. Men nu skedde det även på laptop..

Vad tror ni.
Citera
Idag, 18:13
Medlem
Spolade du hela laptopen i hett vatten ? Hur mycket spolade du ?
Citera
Idag, 18:17
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Kom i tangentbord laptop överallt. Jag var sjukt snabb dock o drog ut alla sladdar o har duschat alla delar inkl laptop med varmt vatten o nu ligger allt på tork o tänkte torka 3 dagar. Tror ni det kommer klara sig?Har tidigare räddat tangentbord på detta sätt, spolat varmt vatten sen lät torka 3 dygn. Men nu skedde det även på laptop..

Vad tror ni.
Du får plocka isär allt och torka och blåsa (om du har möjlighet) bort fukten.
Citera
Idag, 18:22
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten

Aj tänkte jag först men sedan tänkte jag, att torkad öl är nog snäppet värre, men ger inte mycket hopp.

Möjligen om datorn plockas isär innan torkning
Citera
Idag, 18:31
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Hur mycket? Så mycket att jag spolade bort allt öl
Citera
Idag, 18:31
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Aj tänkte jag först men sedan tänkte jag, att torkad öl är nog snäppet värre, men ger inte mycket hopp.

Möjligen om datorn plockas isär innan torkning
Hej varför skulle man behöva ta isär datorn?
Citera
Idag, 18:32
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Du får plocka isär allt och torka och blåsa (om du har möjlighet) bort fukten.
Varför måste jag plocka isär allt? Varför inte bara låta allt bara på tork i 3 dygn som jag tänkte?.
Senast redigerad av MrSwagger Idag kl. 18:35.
Citera
Idag, 18:38
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Varför måste jag plocka isär allt? Varför inte bara låta allt bara på tork i 3 dygn som jag tänkte?.
Dina grejor behöver god luftombyte. Nu har jag inte varit i ditt läge så kan inte påstå något med säkerhet men skulle rekommendera det. Annars är det risk för kortis när du sätter i kontakten.
Citera
Idag, 18:39
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Dina grejor behöver god luftombyte. Nu har jag inte varit i ditt läge så kan inte påstå något med säkerhet men skulle rekommendera det. Annars är det risk för kortis när du sätter i kontakten.
Det är ju därför jag vill ge det 3 dagar så all vätska hinner dunsta.
Citera
Idag, 18:41
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Varför behöver det luft ombyte? Räcker ju att det torkar. Eller? Förklara gärna varför jag har fel
Citera
Idag, 18:43
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Varför behöver det luft ombyte? Räcker ju att det torkar. Eller? Förklara gärna varför jag har fel
Alltså, det måste ju torka riktigt ordentligt om du ska ha en chans att rädda det.
Citera
Idag, 18:50
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Alltså, det måste ju torka riktigt ordentligt om du ska ha en chans att rädda det.
Du tror inte 3 dygn räcker alltså
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in