Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-02, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
En del har bra tankar, andra är insnöade på sina K.M-spår🤔
Jag tänker att B.W var medhjälp till P.U, genom tillgång till båten exempelvis. Jag har skrivit utförligt kring detta med hunden som markerade nere vid Sandviken etc.etc.
Nytt blod i tråden minsann..känns det som🤠
B.W har nog klarat sig ur polisförhören genom att ange ett delvis falskt alibi.
Han kanske besöker denna tjej under en stund, avviker men hon sover och senare borgar för B.Ws närvaro under de kritiska timmarna när Helena blev mördad🥸
Båtfärd nattetid!!!
Har skrivit mkt om detta tidigare i tråden.
Var bekant med en av B.W ”flickvänner”…vid tiden för dådet…hon berättade en del skumma grejer om B.W!
Men som sagt, har redan skrivit om detta. Tråden känns något fräschare nu liksom…efter att Uggla & Co har dämpats något!

Denna bekanta. Är det någon som får att få kontakt med idag?
Citera
2024-12-02, 13:37
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
[...]
Detta blir det sista inlägget ifrån mig i denna tråden.. men jag hoppas fler kanske ser vad det är som pågår...
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vad är det som pågår?

Ja du Fågeln det vet ju du själv, du/ni försöker dölja sanningen av vad som hände Helena! Att mot allt vett fortsätta spamma sönder tråden med att Helena skulle gått hem med KM är en viktig lögn för dej/er, allt för att vilseleda bort från vad som egentligen hände. (Helena åkte bil från Stadt.)

Varför du/ni så gör får väl läsare och andra skribenter själva fundera på, men många har förstått det!
Citera
2024-12-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vradr
Denna bekanta. Är det någon som får att få kontakt med idag?
Hon lever och frodas men jag har ingen kontakt med henne idag.
P.T (Kalla fall) fick mitt tips men jag vet inte om de har hört henne.
Citera
2024-12-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Vad berättade hon för skumma grejer om BW ? Om du inte vill berätta är det givetvis okej men måste fråga .Har definitvt mina ögon på honom...
Jag med MrsEjPK.
Hon hade en romans med B.W under sommaren 1992. Det mest spektakulära hon var med om var att B.W hade varit frånvarande under småtimmarna/morgonen (14/6-92). När hon frågade honom så nämnde han en båttur i gryningen. Eftersom B.Ws föräldrar hade sommarställe på Dillö samt tillgång till båt blir detta mkt intressant tänker jag🤔
Vems B.Ws alibi är vet jag inte.
B.W hade flera tjejer samtidigt får jag intryck utav.
Citera
2024-12-02, 18:49
Medlem
Citat:
Du verkar ha mycket otur när du försöker tänka ... Denne BW ska alltså ha pratat med Helena utanför Stadt efter stängning när Helena skulle gå hem. Sedan påstår du att BW kanske besökte den tjej som skulle vara hans alibi "under en stund", för att sedan avvika när hon sov ... Men då är ju Helena redan borta. Hann BW alltså haka på en brud direkt efter mötet med Helena, följa med henne hem "en stund" för att sedan avvika och "mörda" Helena? Hann BW med allt det här på ynka 15 minuter? Vilken jävla skit du skriver. Om BW skulle vara inblandad i försvinnandet, måste han ha hakat på Helena direkt - samt fixat fram ett allt igenom falskt alibi som riskerade allt för egen del. Är det här sannolikt? Jag säger nej, men hundra säker kan jag ju inte vara.

Det finns en del skumma grejer som berättas om BW, ja, men det gör honom INTE automatiskt till Helenas baneman.

Jag har inte "dämpats" det minsta. Jag har varit tydlig med att jag har haft mycket mindre tid för den här tråden i och med USA-valet. Men jag ska leta fram lite mer tid, ska du se!

Sedan funderar jag på ett par saker: Vad menar du med "när Helena blev mördad"? Vet du att Helena blev mördad? Polisen påstår det eftersom det är det enda sättet för dem att fortsätta bedriva förundersökningen (jag har vid tillfälle använt ordet "mord", men då i samband med just polisens synsätt; själv tror jag primärt på vållande till annans död), men det känns som att du vet.
Dessutom skrev du "under de kritiska timmarna när Helena blev mördad". Du vet alltså att det här var en utdragen process? Togs Helena levande från platsen och mördades senare på en annan plats?
Jag finner det fruktlöst att försöka kommunicera dig Uggla. Därför struntar jag i att bemöta dina korkade inlägg.
Du är ute i kylan helt enkelt!
Citera
2024-12-02, 21:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ja du Fågeln det vet ju du själv, du/ni försöker dölja sanningen av vad som hände Helena! Att mot allt vett fortsätta spamma sönder tråden med att Helena skulle gått hem med KM är en viktig lögn för dej/er, allt för att vilseleda bort från vad som egentligen hände. (Helena åkte bil från Stadt.)

Varför du/ni så gör får väl läsare och andra skribenter själva fundera på, men många har förstått det!

Vilken är då sanningen? Du verkar ju känna till den. Fram med den!
Citera
2024-12-02, 21:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag finner det fruktlöst att försöka kommunicera dig Uggla. Därför struntar jag i att bemöta dina korkade inlägg.
Du är ute i kylan helt enkelt!

Så säger man när man inte har något mer att komma med! Du inser att du gjorde bort dig i det aktuella inlägget, men du klarar inte av ta ansvar för det. Du skrev att BW hade pratat med Helena utanför Stadt efter stängning när Helena skulle gå hem. Sedan påstod du att BW "kanske besökte den tjej" som skulle vara hans alibi "under en stund", för att sedan avvika när hon sov ... Men då var ju Helena redan borta! Din ärthjärna klarade inte av den enkla räkneoperationen att BW omöjligen skulle ha hunnit haka på en brud direkt efter mötet med Helena, följt med henne hem "en stund" för att sedan ha avvikit när hon hade somnat och "mördat" Helena. Du tänkte aldrig på att BW inte kunde ha klarat allt det där på ynka 15 minuter. Du är så jävla rökt!

I övrigt är jag så gärna "ute i kylan" vad dig, United, RFT, Bananen, Vradr med flera anbelangar. Det ska bli skönt att slippa ett svar från dig.
Citera
2024-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Jag med MrsEjPK.
Hon hade en romans med B.W under sommaren 1992. Det mest spektakulära hon var med om var att B.W hade varit frånvarande under småtimmarna/morgonen (14/6-92). När hon frågade honom så nämnde han en båttur i gryningen. Eftersom B.Ws föräldrar hade sommarställe på Dillö samt tillgång till båt blir detta mkt intressant tänker jag🤔

Det är ju väldigt intressant.
Vill du ge hennes namn i PM kan jag göra ett kontaktförsök om det är ok för dig.
Har du nämt detta i tråden tidigare, eller är det ny information från dig? (Jag känner igen uppgiften sedan tidigare, men minns inte om det var från dig)
Citera
2024-12-03, 00:01
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Jag med MrsEjPK.

Tack för svar ! Om det hon säger stämmer otroligt intressant ,milt uttryckt !
Citera
2024-12-03, 02:23
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Tack för svar ! Om det hon säger stämmer otroligt intressant ,milt uttryckt !

Att BW lyckats lura Polisen upp på läktaren är ytterst märkligt. BW saknar Alibi helt och hållet efter 0200, BW är ju även den siste att prata med Helena, därefter är båda två borta från jorden de närmsta timmarna! (Helena för gott.)
Citera
2024-12-03, 02:37
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
[...]
I övrigt är jag så gärna "ute i kylan" vad dig, United, RFT, Bananen, Vradr med flera anbelangar. Det ska bli skönt att slippa ett svar från dig.

Listan på skribenter vilka du gärna är "ute i kylan" hos börjar bli rätt lång så jag förstår att du inte skriver ut den till fullo utan istället använder dej av orden "med flera".

BW saknar Alibi från 0200!
Var PU den andre GM?
Citera
2024-12-03, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Listan på skribenter vilka du gärna är "ute i kylan" hos börjar bli rätt lång så jag förstår att du inte skriver ut den till fullo utan istället använder dej av orden "med flera".

BW saknar Alibi från 0200!
Var PU den andre GM?

Mmm, jag tror de flesta sett manipularendet och ljugandet nu, så listan lär växa.

Det finns ju en del i PUs beteende enligt vittnesmål närmsta tiden som är positivt för honom.

Kördes bilen på fyllan från Stadt... inte självklart att HA skulle åkt med. Vilken bil var det annars i skedet...
En "etablerad" svarttaxi? BW åker med för att Helena inte vill åka själv?

Eller hur ser du att ett PU+BW-scenario ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in