Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-03, 11:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullboll
Kul att Anders Lindberg nämns först i de tre första inläggen
Det kanske vore läge för er att förstå att Lindberg är ledarskribent och hans uppgift är att påverka opinionen. Ska det här bli en seriös tråd ska ni nog rikta in er på journalister som skriver journalistiska artiklar utan att följa sin yrkesheder.
Citera
2024-12-03, 11:27
Medlem
Citat:
Anders Lindberg
Bert Sundström (vet inte ens vem det är)
Linda Skugge (fullkomlig galning)
Alice Teodorescu
Robert Aschberg (ättling till "den röda bankiren").
Magda Gad
David Boati
Stefan Borg (vet inte vem det är)
Oisin Cantwell
Elin Jönsson (vet inte vem det är heller)

Tog mig friheten att svara istället för den ursprungliga postaren.

Se korrigeringar.
Citera
2024-12-03, 11:34
Medlem
Citat:
Kul att Anders Lindberg nämns först i de tre första inläggen Jag är definitivt beredd på att skriva under vad gällande honom, han grät ju i live-tv under valvakan när S förlorade senaste valet

Lite förvånad att ni inte nämnt Wolodarski ännu. Han har ju gjort det till sin paradgren att bryta mot de yrkesetiska reglerna med sin "agendasättande journalistik".
Wolodarski är definitivt en som borde få löpa gatlopp, tillsammans med hela Bonnier-klanen. Agendasättande är bara förnamnet.
Citera
2024-12-03, 11:39
Medlem
thebandit777s avatar
Jonna Sima är överlägset värst. Helt bindgalen, när man läser hennes artiklar så kan man inte i sin vildaste fantasi tro att hon har journalistutbildning (eller IQ över 70). Att hon är ledarskribent på Aftonbladet bevisar att allt hopp är ute för den kvällstidningen.

Det är synd om Jonna Sima.
Citera
2024-12-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det kanske vore läge för er att förstå att Lindberg är ledarskribent och hans uppgift är att påverka opinionen. Ska det här bli en seriös tråd ska ni nog rikta in er på journalister som skriver journalistiska artiklar utan att följa sin yrkesheder.

Så ledarskribentens uppgift är att bryta mot de journalistiska elementen som beskrivits av Bill Kovach and Tom Rosenstiel? Intressant.

Journalistens första förpliktelse är mot sanningen. (HAHAHA)
Journalistens första lojalitet är till medborgarna. (HAHAHA)
Journalistens disciplin är verifiering. (HAHAHAH)
Journalisten måste hålla sig fristående från dem som ska bevakas. (HAHAHAHAHAHA)
Journalisten måste agera självständig bevakare av makten. (AHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHA)
Journalisten måste ge ett forum för öppen kritik och kompromiss. (AHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA)
Journalisten måste sträva efter att göra det viktiga intressant, och relevant. (HAHAHAHA)
Journalisten måste hålla nyheterna överblickbara och proportionerliga. (HAHAHAHHAA)
Journalisten måste tillåtas följa sitt personliga samvete. (Här tycker jag han följer "elementet").
Citera
2024-12-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jonna Sima är överlägset värst. Helt bindgalen, när man läser hennes artiklar så kan man inte i sin vildaste fantasi tro att hon har journalistutbildning (eller IQ över 70). Att hon är ledarskribent på Aftonbladet bevisar att allt hopp är ute för den kvällstidningen.

Det är synd om Jonna Sima.

Värst vet jag inte, men ett stolpskott av rang.
Citera
2024-12-03, 11:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ingen betraktar nog på allvar Dumpen som journalister. Intressant hur vissa strider så hårt för att Dumpen ska läggas ner dock

Du kan betrakta det hur du vill. Men nog allt är det journalistisk verksamhet.

Jo det är väl klart att det är många som strider för att Dumpen ska läggas ned. De förstör ju livet för massvis med oskyldiga människor. Så det förstår jag gott att det sker.
Citera
2024-12-03, 11:50
Medlem
Citat:
Vilka anser FB vara de mest oseriösa journalisterna? De vars arbete håller lägst kvalité och som i högst grad frångår journalistiska principer såsom att vara opartisk, konsekvensneutral, och att ha journalistisk integritet?

Journalistförbundets yrkesetiska regler:
https://www.sjf.se/yrkesfragor/yrkes...setiska-regler

Exempel:

När man läser detta vet man ju inte om man ska skratta eller gråta. Så FB, vilka tycker ni?

Ungefär 100% av journalistkåren har en agenda.
Citera
2024-12-03, 11:51
Medlem
Cecilia Uddén, fast hon är nog mer dramatiker än journalist.
Naila Saleem. Jag är alltid skeptisk mot muslimer som rapporterar från Mellanöstern, men hon är inte ens diskret med sin bias.
Citera
2024-12-03, 11:53
Medlem
Anne-Frank-ar-kats avatar
Alexandra Pascalidou? Någon?
Citera
2024-12-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Den här tar väl ändå priset. https://www.youtube.com/watch?v=urYQhwr1u70

Ja, det där var riktigt usel journalistik. Helt klart bottenlöst dålig nyhetsskildring. Skattefinansierade SVT dessutom

Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Ungefär 100% av journalistkåren har en agenda.

Tyvärr så, men vissa är värre än andra.
Citera
2024-12-03, 11:55
Medlem
Citat:
Kul att Anders Lindberg nämns först i de tre första inläggen Jag är definitivt beredd på att skriva under vad gällande honom, han grät ju i live-tv under valvakan när S förlorade senaste valet

Lite förvånad att ni inte nämnt Wolodarski ännu. Han har ju gjort det till sin paradgren att bryta mot de yrkesetiska reglerna med sin "agendasättande journalistik".

Wolodarski? Jag trodde han var aktivist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in